True. In de ouwe volksbuurten zoals de Jordaan of de Pijp wonen tegenwoordig voornamelijk juppen en expats. In de buurten in West, zoals Osdorp, wonen voornamelijk allochtonen. De middenmoot is idd verhuist naar de omstreken.
Mijn oma (95) is opgegroeid in oud-west. Ik luister altijd graag naar haar verhalen. Toen was Amsterdam nog "ons kent ons". Toen had je nog geen skerre mocro's. Toen had je Duitsers die je fiets meenamen

. Die ouwe taaie heeft nog de schietpartij op de Dam meegemaakt toen men de bevrijding vierde (7 mei '45).
M'n beide ouders zijn geboren en getogen in Amsterdam, uiteindelijk naar Amstelveen verhuist en daar elkaar ontmoet. Ook zij zeggen dat ze de stad zoals ze die kennen uit hun jeugd, totaal niet meer herkennen.
Mijn oma heeft nog gewoond in Osdorp. Toen was Osdorp nog nieuwbouw. Nette buurt. Tegenwoordig is het mocro-central. Heel Amsterdam gaat naar de klote. Binnen de ring kunnen alleen juppen en expats nog een woning veroorloven. In de buitenste stadsdelen is het een nest van allochtonen en criminaliteit. Daar wil je als autochtoon niet wonen, al helemaal niet als je een gezin hebt. Dat is dan ook de reden dat veel 'Amsterdammers' vluchten naar plekken net buiten de stad.
Amsterdam zouden ze moeten afdrijven in de IJsel.