XXL Nutrition

Sticky Dieren Topic

16784222.jpg

Boommarter - Martes martes (onbekend) :
bullet_star.png
bullet_star.png
bullet_star.png
bullet_star.png
8 stem(men)

2018-05-15 Wageningen - Regentesselaan © Thijs Glastra

Zo 1 zag ik laatst nog

Maken raar geluid die beesten, hele tijd 'wollah' 'fattoe' 'ej vriend' en toen stal dat beest ook nog mijn telefoon. :mad:

gvd mooie beesten ook, ga regelmatig hier 's nachts bos in om zwijntjes te kijken haha

Zitten die dieren ook niet aan auto's in de motor dat ze het elektrische systeem doorknagen? Of waren dat steenmarters? :thinking:

Zitten die dieren ook niet aan auto's in de motor dat ze het elektrische systeem doorknagen? Of waren dat steenmarters? :thinking:

Volgens mij waren dat die zelfde beesten die ook in de dijk gaten groeven.. ik heb geen idee, wij hebben alleen een kikker in de vijver.. echt geen idee waar de f**k die vandaan komt want de dichtstbijzijnde sloot is echt een kilometer verderop en hij ziet er nog vrij dik uit.

Een vriendin van me had gisteren een Amerikaanse rivierkreeft gespot hier vlakbij in het gras bij de ringvaart

Sowieso klassiekertje deze :roflol:

Een vriendin van me had gisteren een Amerikaanse rivierkreeft gespot hier vlakbij in het gras bij de ringvaart

Hebben die krengen niet in Engeland ook de hele inheemse rivierkreeftjes uitgemoord? :o

Japanse mosselen of oesters schijnen hier ook de hele meug kapot te maken.

Gewoon alles wat uit het buitenland hier komt moet je gewoon in een kooitje houden voor het vermenigvuldigd en je er opeens meer hebt dan dat je mee kan dealen :trollface:

Zat weer goed
Auto's[bewerken]
Onder de motorkap kunnen steenmarters grote schade veroorzaken aan bedrading en isolatiemateriaal. Dit kan soms tot gevaarlijke situaties leiden, bijvoorbeeld wanneer bij hoge snelheid de motor ineens geen vermogen meer geeft door een lek in een benzineleiding, of de remmen weigeren door een kapotte remkabel. Deze incidenten hebben vaak een piek in het late voorjaar, wanneer jonge steenmartertjes het verschil tussen eetbaar en niet eetbaar nog niet kennen. Tot grote frustraties van autobezitters kosten deze reparaties honderen euro's per keer en mogen de dieren niet gedood of gevangen worden. Er is echter anti-marterspray beschikbaar die onder de motorkap kan worden gespoten. Deze spray ruikt dermate afstotelijk voor steenmarters, dat bij juist gebruik de dieren de auto met rust zullen laten.

In Amsterdam vliegen ook een hoop vreemde vogels rond.

Dat zijn muskusratten

Oh geen idee, ik vind dieren wel vet maar ga me niet vervelen met specifieke namen :roflol:

Kan ook paardrijden maar ik doe gewoon een trainingsbroek aan en rij door het bos ipv als een leipo van a naar h te rijden, gewoon wat de f**k is daar nou weer leuk aan.

Kreeft volgens mij nooit gegeten. Lijkt me eig wel lekker.

16748182.jpg

Lentevuurspin - Eresus sandaliatus
fotograaf Jessica Geertsma
datum 12-05-2018
locatie Kootwijk - Kootwijkse Veld

Terug
Naar boven