MuscleMeat

Sticky Dieren Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.741
Denk dat er nu uit dierentuinen ook vaker bepaalde dierensoorten zullen verdwijnen. In de Vlaamse pers was er laatst een artikel met de vraag of dat soort etablissementen nog ethisch verantwoord zijn.

Melanistische Kodkod
35342264185_e3594bfbb0_b.jpg

• #1.744
Dik ventje :)

• Like
Waarderingen: mat
Andean mountain cat (Leopardus jacobita)
ce9b1641ad723f1398142b39c25e70ba.jpg

• #1.747

Zo, dat zijn nogal wat decibels.

Kan echt uren naar deze beesten kijken, wat een aparte wezens zeg

• #1.749
"Jurassic Park-eiland" gaat dicht om 'bedreigde drakensoort' te beschermen tegen toeristen

shutterstock_259025846.jpg

dfa8e806-5480-11e9-b9a0-0d1ef4fc6177_web_scale_0.0996377_0.0996377__.jpg

Indonesië gooit zijn “drakeneiland” Komodo een jaar lang op slot. Het eiland ten oosten van Bali, waar duizenden komodovaranen hun thuis hebben, blijft in 2020 in principe een volledig jaar verboden gebied voor toeristen. Dat heeft de regering in Jakarta laten weten. Het 'Jurassic Park' met reuzenvaranen is nochtans een van de toeristische trekpleisters van Indonesië.

Reden is de bescherming van de dieren, die zeldzaam zijn en vaak de “laatste draken ter wereld” genoemd worden. Op Komodo is er al een Nationaal Park. Vorige week werd een poging verijdeld om 41 komodovaranen uit het land te smokkelen. De varanen worden bedreigd door de smokkel en door de toeristen. De Indonesische overheid acht de sluiting nodig om de unieke, bedreigde diersoort te beschermen.

De reuzenvaraan of "naga komodo" is de grootste hagedis ter wereld. Hij bereikt een lengte van drie tot vier meter, maar er zijn er ook grotere bekend. De dieren worden tot drie meter lang en meer dan 70 kilogram zwaar. De grootste hagedis ter wereld doodt dieren op een bijzondere manier, met gif dat ook dodelijk is voor de mens. Maar ondanks hun vrij agressieve reputatie zijn aanvallen op mensen zeldzaam. Vanwege hun donkere verschijning worden de varanen ook Komodo-draken genoemd. Er leven er zo’n 5.000 op het eiland.

Momenteel bezoeken ongeveer 10.000 mensen per jaar Komodo. Van de sluiting zou gebruikgemaakt worden om nieuwe bomen aan te planten.

• #1.751

Even een tijger pesten. :roflol: Misschien toch niet het beste idee. :thinking:

• #1.752

Is it possible for a human to be friends with a wild whale? This little lost orca nicknamed Luna, who lived for a while on the coast of Vancouver Island, seemed to think so. Luna was part of a highly social group of orcas called the Southern Residents, but when he lost track of his family, he tried to make contact with people.

:)
Een volwassen orka eet dagelijks ongeveer 5% van zijn lichaamsgewicht, wat overeenkomt met 400 kg voedsel.
:eek:

• #1.753
Hond Juna ontsnapt en neemt al tweede keer deze maand de bus

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.jpg

Waarom te voet gaan als je het openbaar vervoer kan nemen moet hond Juna gedacht hebben. Toen het 9-jarige beestje dinsdagmiddag in Gent ontsnapte, stapte het simpelweg een bus van De Lijn op voor een ritje. De buschauffeur zorgde er voor dat het dier weer bij zijn baasje terecht kwam. “Het is al de tweede bus die Juna neemt in een maand tijd, ze heeft al een reputatie als ontsnappingskoningin”, zegt haar baasje.

“Ik was maar een half uurtje weg, maar toen ik thuis kwam zag ik de voordeur op een kier staan en wist ik hoe laat het was. Juna was weer weg”, lacht baasje Ine Van Belle. “Toen ik via Facebook een oproep deed, kreeg ik foto’s van mijn hondje dat op een bus van De Lijn zat. Bleek dat ze op de bus was gesprongen iets verderop en meegereden was tot aan de eindhalte, drie haltes verderop. De chauffeur van De Lijn verwittigde de politie en postte een oproep via Facebook en zo kwam Juna snel weer bij mij terecht.”

“Een maand geleden gebeurde het ook al eens. Toen sprong Juna op een bus voor mensen met een beperking. Ik heb haar toen opgehaald op de Blaarmeersen”, lacht Ine. “Juna is een Stafford, maar is een schat van een hond. Ze is supersociaal en zou niemand kwaad doen. We maken er wel heel wat mee mee. Zo is ze al eens mee op ronde gegaan met onze postbode. Ook toen mocht ik haar gaan ophalen bij de politie. Gelukkig kent de buurt Juna al goed door haar vele ontsnappingspogingen.”
Op ronde met de postbode. :emo:

Wow, wat bijzonder journalisten.

in Moskou doen onze vriendelijke viervoeters al sinds de Stalintijd

• #1.755
Ben je boos?

• #1.758

Opmerkeijk dat deze kolossale apex roofdieren zo aardig zijn tegen mensen. Er is geen enkel gedocumenteerd incident waarbij een niet in gevangenschap levende Orka een mens doodde. :thinking:

Laatst bewerkt:
  • #1.759

Dolfinaria... Ik haat dolfinaria! :mad:

• Like
Waarderingen: mat
  • #1.760

DXkpgAJ.jpg

Terug
Naar boven