Fitness Seller

Direct na het trainen een banaan eten om de glycogeen aan te vullen?

sander83

Dutch Bodybuilder
Waardering
20
En weer een vraag van mijn kant.... ;)

Op internet kan ik er niet echt een duidelijk antwoord over vinden, dus dan maar hier proberen:

Als ik direct na mijn training een banaan eet en dan onder de douche spring en dan zeg binnen dat uur na mijn training een koolhydraatrijke maaltijd eet i.c.m. een eiwitshake, ben ik dan goed bezig voor mijn glycogeenvoorraad aan te vullen en mijn spierherstel/groei na de training?

Graag jullie visie, thanks maar weer :)

Banaan hoeft helemaal niet per se.

Neem gewoon een maaltijd met veel eiwiten en koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Banaan hoeft helemaal niet per se.

Neem gewoon een maaltijd met veel eiwiten en koolhydraten.

Ja dat doe ik ook, maar mijn vraag is of de timing uitmaakt als ik een banaan neem direct na mijn workout?

Dus binnen hoeveel uur tijd moet ik dan mijn koolhydraten en eiwitten innemen na die banaan? Uur later, 2 uur later of?

Ja dat doe ik ook, maar mijn vraag is of de timing uitmaakt als ik een banaan neem direct na mijn workout?

Dus binnen hoeveel uur tijd moet ik dan mijn koolhydraten en eiwitten innemen na die banaan? Uur later, 2 uur later of?

Nee, timing maakt helemaal niet uit.

Oke toppie!

Dus nog even voor de zekerheid....als ik een banaan direct na mijn workout neem en de eiwitten en koolhydraten pas 3 uur later, maakt niks uit?

Thanks!

In principe maakt dat niet uit. Kcal in kcal out.

Maar zal zelf lekker die banaan laten staan en dan gewoon een maaltijd met eiwitten en koolhydraten nemen.

Thanks @IronWarrior !!!!!!!!

Ik lees ook veel verhalen op internet dat je krachttraining niet langer dan 1 uur mag duren, omdat je na een uur niet genoeg meer prikkels krijgt voor spiergroei o.i.d.?!?

Maak je niet druk om je glycogeenvoorraden zolang je niet aan duursport doet of in een groot kcal deficit zit. Belangrijker is om voldoende eiwitten binnen te krijgen rond je training (en de rest van de dag).

Dat een training niet langer dan een uur zou mogen duren is volslagen onzin.

Maak je niet druk om je glycogeenvoorraden zolang je niet aan duursport doet of in een groot kcal deficit zit. Belangrijker is om voldoende eiwitten binnen te krijgen rond je training (en de rest van de dag).

Dat een training niet langer dan een uur zou mogen duren is volslagen onzin.

Wat is echt het maximum voor krachttraining? 2 uur?

Wat is echt het maximum voor krachttraining? 2 uur?

Dat is afhankelijk van een hoop factoren zoals je genen, voeding, rust, trainingsdensiteit, trainingservaring, AS en meer. Sommigen trainen wel langer dan 2 uur per dag. Maar voor de meesten van ons is dat niet nodig en niet erg efficient of zelfs contraproductief.

Dat is afhankelijk van een hoop factoren zoals je genen, voeding, rust, trainingsdensiteit, trainingservaring, AS en meer. Sommigen trainen wel langer dan 2 uur per dag. Maar voor de meesten van ons is dat niet nodig en niet erg efficient of zelfs contraproductief.

Ik doe voornamelijk thuis trainen:

Push Ups
Pull Ups
Chin Ups
Dips
Shoulder press met 2 stoelen
Bicep curl met dumbells

Veel van deze workout:

Ik train 2/3x per week 1,5 tot 2 uur om mijn lichaam in shape te houden en waar nodig wat te groeien qua spiermassa :)

Laatst bewerkt:
banaan voor de training crew hier :trollface:

Ik snap dat glycogeenverhaal nooit. Je loopt geen triathlon, hoe leeg denk je dat je je glycogeen voorraad kan krijgen na een sessie gewichten in de gym? Denk je daarnaast dat dit aanvullen een issue is voor je lichaam? Als dat dit het geval is denk je dat dit zsm doen voordelen heeft?

• Like
Waarderingen: Rain
Ik doe voornamelijk thuis trainen:

Push Ups
Pull Ups
Chin Ups
Dips
Shoulder press met 2 stoelen
Bicep curl met dumbells

Veel van deze workout:

Ik train 2/3x per week 1,5 tot 2 uur om mijn lichaam in shape te houden en waar nodig wat te groeien qua spiermassa :)

:roflol:

Gewoon je banaan nemen als je dat lekker vind na je training , nodig is het zeker NIET.
Eiwitten zijn voldoende

Terug
Naar boven