AndroidHealthClinic

...Do whatever the f#ck I wanna do... / Stronglifts

Noexcuse

Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
102kg
Vetpercentage
22%
Hoi,

leuk dat je mijn log bezoekt!

Mijn naam is Johan, alias Noexcuse, en ik ben een 33 - jarige bouwvakker die zijn eigen "gereedschap" weer onder een mooi gehouwen geveltje wil hebben hangen.

Over mijn trainingsgeschiedenis kan ik kort zijn...niks, noppes, nada... Was ook nooit nodig, het werken op de bouw was al zwaar genoeg. Tot ik zo'n 2 jaar geleden op kantoor kwam te werken, sindsdien zijn de kilo's er werkelijk aangevlogen.

Nou ben ik niet bepaald ecto: 1 meter 89 met een gewicht van 102 kg en een vetpercentage van zo'n 22%. Ik hoef dus niet te trainen om "zwaarder" te worden, het zou wel fijn zijn als ik hetzelfde zou wegen met een vp van 10 -12%.

Na jarenlang huizen en kantoren gebouwd te hebben, ga ik nu bouwen aan mijn lijf...totdat ik fysiek sta als een huis:cool:!

Omdat ik redelijk onregelmatig werk, zal ik voornamelijk trainen met splits (push / leg / pull of UB / LB)...dit zodat ik de vrijheid heb om naar de sportschool te gaan wanneer ik daar tijd voor heb.

Gaaf dat je meeleest en super als je (af en toe) een reactie plaatst. It will keep me motivated!

Johan.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Schema #1: Westside barbell

*Zucht*... Iets teveel gegeten op de late avond. Gevolg: loop nu door het huis te stuiteren van de energie. Tevens heb ik zo'n vervelend vol gevoel in mijn buik...ik kan er gewoon even niet van slapen.

Dit is mijn schema voor de komende 4 weken:

UB me
Bench (max van 3 - 5 reps)
Incline dumbbell press (3 x 6 - 10)
Chest supported rows (4 x 10 - 15)
Seated rear delt machine (2 x 12 - 15)
Swiss ball crunch (3 x 8 - 15)

LB me
Squat (max van 5 reps)
Reverse dumbbell lunge (3 x 8 - 15)
Romanian deadlift (3 x 6 - 10)
Heavy dumbbell holds (3 x timed sets)

UB re
Bench (3 x max reps op 40kg)
Dumbbell triceps extensions (3 x 5 - 10)
Lat pulldown (4 x 8 - 12)
Dumbbell shrugs (3 x 10 - 15)
Hammer curls (3 x 8 - 10)
Ab circuit

Morgen (zaterdag dus:)) eerste training!

Geen 2e lb dag?

Iig succes!

Thnx!

Nog even geen 2e LB dag... Verhouding in kracht / massa tussen UB en LB is bij mij compleet uit balans: benen zijn nog redelijk sterk en staat nog wel wat massa op, UB is nij betreurenswaardig zwak.

Wellicht dat ik over een maand of 3 een 2e LB erbij pak, als mijn lijf al wat meer in balans is qua kracht en massa.

succes! geen overhead press?

Zo eerste training zit erop...de kop is eraf.

Bench
5 x 20kg
5 x 25
5 x 30
5 x 35
5 x 40
5 x 45
5 x 50
3 x 55
3 x 60
2 x 62,5 F

Laatste rep durfde ik niet meer te maken...ging zo moeizaam! Heb jaren geleden al ijzer in mijn b**kes gehad in de vorm van een beugel, had geen zin om weer ijzer in mijn b**kes te krijgen, deze keer in de vorm van een barbell.

Incline dumbbell press
10 x 14kg
10 x 14
10 x 14

Chest supported rows
15 x 10kg
15 x 12
15 x 12
15 x 14

Beetje stuntelig de eerste set...wil je klaar gaan zitten, flikkert je handdoek van de rugleuning...zit je weer goed, stroepft je T-shirt zo dat de oordopjes uit mijn oren werden getrokken. Tis maar goed dat het zo rustig was in de gym:o. Oefening ging uiteindelijk meer dan prima...16 kg wordt de nieuwe uitdaging!

Seated rear delt machine
15 x 32kg
15 x 32

Vond het een aparte oefening...maar wel lekker! Gewicht was aan de lichte kant. Volgende training 39 kg.

Swiss ball crunch
3 x 15
3 x 12
3 x 8

Daarna nog een cooling down van 10 minuutjes en Johan was klaar!

Vond het een fijne training, geeft een goed startpunt om flinke progressie te boeken de komende jaren (als het aan mij ligt!).

Nu effe een boterham met ei en een banaan naar binnen werken en we're go to go voor de rest van de dag! Dinsdag leg - day...:cool:

Zou toch OH - werk doen hoor . En zeker en vast meer rear delt - werk .

een man wat meer op leeftijd die toch nog het licht heeft gezien. goed zo jongen en nu klappen op dat ijzer.
succes!

denk dat je qua kracht snel vooruit gaat,als je in de bouw heb gewerkt, kon je niet iemand laten spotten bij benchpress?

Vandaag wat afgeweken van het schema... Kregen mensen te eten en ik wilde per sé nog effe gesport hebben.

Training van vandaag:

Squat
5 x 50kg
5 x 60
5 x 70
5 x 75
3 x 80
3 x 85
3 x 90
3 x 92,5

Niet tot failure gegaan... Had misschien nog 3 x 95 kilo kunnen pakken (of meer), maar de laatste reps waren al aardig zwaar en vond het eigenlijk wel prima zo.

Leg Press
10 x 100kg
10 x 107
10 x 114

Na de squats voelde deze oefening nogal branderig in mijn knieën...apart. Was wel goed te doen. Volgende keer Leg Press 120kg.

Heavy dumbbell holds (26kg)
1:32 minuten
0:51
0:47

Alsof je met zware tassen van de markt naar thuis loopt...voelde het goed in de handjes. Grip is nog k*t, maar zal snel verbeteren!

En dat was het voor vandaag. Korte training, tevreden over de squat. Hoop aan het eind van deze cycle (nog 3 weken) minstens 3 x 100kg te squaten. Toch een psychologisch mijlpaaltje.

---------- Post toegevoegd Tue 4 Sep 2012 om 22:09 ----------

denk dat je qua kracht snel vooruit gaat,als je in de bouw heb gewerkt, kon je niet iemand laten spotten bij benchpress?

Ik hoop het. Ga er in ieder geval flink voor werken.

Bij mij in de gym lopen vooral popiejopies die vooral komen buurten en verder weinig trainen. Zulke gasten wil ik niet als spotter eerlijk gezegd... Maar misschien dat ik de volgende keer een gast tegenkom die wél serieus aan het trainen is, dan zal ik die zeker vragen als spotter.:cool:

Overstap naar stronglifts

Een dikke maand niet gelogd... Wel getraind, uiteraard.

Ben toch niet helemaal tevreden over de Westside van afgelopen maand. Voor mijn gevoel kan ik veel meer progressie boeken als ik meerdere keren mijn benen ga trainen ipv "slechts" één keer per week.

Morgen ga ik starten met SL... Lekker licht beginnen, elke workout wat verhogen en drie keer in de week squaten. Ook goed om de compounds goed onder de knie te krijgen.

Normaal schiet ik gehypete dingen juist af, maar dit programma sprak me teveel aan om het meteen links te laten liggen. De komende maanden m'n ego maar es effe thuis laten en kijken wat dit programma mij gaat brengen. Die splits komen wel weer, eerst maar es een stevige basis leggen.

Oh ja, en heb het voornemen es wat trouwer te gaan loggen!:o

Training van zondag:

Squat
5 x 42,5 kg
5 x 42,5 kg
5 x 42,5 kg
3 x 42,5 kg ...en toen schoot het in mijn onderrug...
1 x 42,5 kg

Bench
5 x 32,5 kg
5 x 32,5 kg
5 x 32,5 kg
5 x 32,5 kg
5 x 32,5 kg

BOR
5 x 32,5 kg
3 x 32,5 kg ...goed te doen. De pijn in mijn rug maakte dat ik de 5 x 5 niet af kon maken.

Training van vandaag:

Voel nog steeds wat "verveel" in mijn rug...daarom geen squats en deadlifts vandaag.

Military Press
5 x 20 kg
5 x 20 kg
5 x 20 kg
5 x 20 kg
5 x 20 kg

Bench
5 x 35 kg
5 x 35 kg
5 x 35 kg
5 x 35 kg
5 x 35 kg

BOR
5 x 35 kg
5 x 35 kg
5 x 35 kg
5 x 35 kg
5 x 35 kg

Door de squats en deadlifts deze week te skippen, wil ik mijn rug de kans geven te herstellen. Verradelijk zeg, zo licht beginnen... Net als wanneer je "zware" doos van de grond wil tillen en diezelfde doos blijkt uiteindelijk heel "licht" te zijn...op zo'n lullige manier schoot het dus zondag in mijn rug.

Anyway, de komende weken / maanden "licht" trainen, lekker de gewichten opvoeren...geeft me nu de ruimte om met wat cardio het vp naar beneden te schroeven. Over een maand of twee hoop ik toch wel te gaan bikkelen met zwaardere gewichten, dit is me eerlijk gezegd wat te licht. Maar goed, nu effe niet "messen" met het schema...slaafs volgen is nu het devies (maar in dat slaafs volgen ben ik zo godvergeten slecht:rolleyes:).

Donderdag weer een dag!

Donderdag niet kunnen trainen, te druk dagprogramma...:(. Dus ben ik gisteren maar even naar de sportschool gegaan.

Training van gisteren

Bench
5 x 40 kg
5 x 40 kg
5 x 40 kg
5 x 40 kg
5 x 40 kg

BOR
5 x 40 kg
5 x 40 kg
5 x 40 kg
5 x 40 kg
5 x 40 kg

Military Press
5 x 25 kg
5 x 25 kg
5 x 25 kg
5 x 25 kg
5 x 25 kg

Het ging allemaal van een leien dakje vandaag... Mijn rug voelt ook wel weer oké aan, dus ga aankomende week weer es in het squatrack staan en kijken hoe het squaten mij dan afgaat.

Moet wel eerlijk zeggen dat mijn lijf goed reageert op de trainingen, maar mijn kop zoiets heeft van "jongen, prima wat jij allemaal doet...maar mij doet het geen reet". Oftewel: weinig tot geen endorfineshots, wat ik wel had verwacht. Es kijken of ik over een paar maanden ga beginnen met hardlopen...niet om grote afstanden af te gaan leggen, maar om mijn kop lekker fris te lopen.

Dinsdag weer trainen.

denk dat je last heb van een but wink bij het squate.
but wink betekend dar je onder rug bolt onder in de squat positie

Hoeveel jaren train je al met dit soort oefeningen of ben je echt pas in augustus begonnen?
Als dat het geval is dan zijn uitspraken als een squattechniek die in orde is zeer gewaagd.
Of je bent een technisch wonder die meteen een perfecte squat neerzet.

Film je ook je lifts?
Suc6 verder.

Hoeveel jaren train je al met dit soort oefeningen of ben je echt pas in augustus begonnen?
Als dat het geval is dan zijn uitspraken als een squattechniek die in orde is zeer gewaagd.
Of je bent een technisch wonder die meteen een perfecte squat neerzet.

Film je ook je lifts?
Suc6 verder.

Thnx!

Ik ben zeker geen technisch wonder...:D

Ik train nu samen met mijn fysio / osteopaat en met een maat van mij (= al enige jaren powerlifter). Ik heb hen naar mijn squattechniek laten kijken: de eerste twee weken was hipdrive wel een aandachtpunt (pushte teveel vanuit mijn knieën), maar de laatste maand gaat dat goed. Volgens zowel de fysio als die maat van me is de squattechniek in orde.

Wat niet wil zeggen dat ie "perfect" is...er is altijd ruimte om bij te schaven.

Terug
Naar boven