AndroidHealthClinic

Shocking News Documentaire toont voor het eerst 'alien' aan de wereld

dan moet je je eens in stringtheory verdiepen.

Ben er een klein beetje bekend mee.
Er bestaan zelfs deeltjes die altijd blijven bestaan en overal doorheen gaan en ook in ons mensen zit.

Dus in feite blijf je altijd bestaan al steken ze je na je dood in de fik etc.

Alles is verbonden met elkaar.

Boedisme heeft hier best wat antwoorden op.
Als je een kopje thee omgooit en het zit in je tapijt of gaat tussen de spleten in je laminaat dan is het nog steeds thee al kun je het niet meer drinken.

Dit kun je niet weten ;). Misschien zijn we wel heel interessant vergeleken met ander buitenaards leven.

Lezen, als het heelal overspoeld is met leven is 1 beschaving extra natuurlijke verre van bijzonder. Of je moet er vanuit gaan dat we een soort van aapjes in de dierentuin zijn die de aliens van afstand observeren. Maar waarom zouden ze dan zo opzichtig te werk gaan dat velen menen die aliens te hebben waargenomen?

Als het heelal in zeer kleine concentraties leven bevat is de kans op bezoek van aliens des te kleiner, de afstanden en de gelijktijdigheid maken de kans op ontdekking zeer klein. Daarbij nog aangetekend dat onze signalen amper op te vangen zijn omdat veel van die signalen volledig gedegradeerd zijn tot niet detecteerbaar voorbij enkele lichtjaren vanaf ons zonnestelsel.

Een gebundeld signaal zou opgevangen kunnen worden voorbij die enkele lichtjaren maar dat soort signalen zenden we amper tot niet uit. Inmiddels zenden we zelfs steeds minder signalen uit die opgevangen kunnen worden :

http://www.guardian.co.uk/science/2010/jan/27/aliens-cant-hear-us-astronomer

De 110 jaar dat we signalen uitzenden die opgevangen konden worden door de ons omringende sterrenstelsel geven een kans die gelijk is aan nihil dat die signalen ooit zijn opgevangen door een geavanceerde beschaving. Een beschaving die dan toevalligerwijs zo dichtbij woont dat je daarmee zo goed als zeker kan aannemen dat het heelal krioelt van het leven.

Ben er een klein beetje bekend mee.
Er bestaan zelfs deeltjes die altijd blijven bestaan en overal doorheen gaan en ook in ons mensen zit.

Dus in feite blijf je altijd bestaan al steken ze je na je dood in de fik etc.

Denk dat je het over anti-deeltjes hebt. Die 3 beweringen erover kloppen half maar niet helemaal, maar ga er verder niet teveel over doen want zou enorm off-topic zijn, en ben er geen expert in.

Nice dat je dat er al over weet, maar is eerder quantum mechanica dan string theory(al moet string theory ze ook verklaren) en men heeft ook geen andere dimenties nodig om deze te verklaren

Alles is verbonden met elkaar.

Boedisme heeft hier best wat antwoorden op.
Als je een kopje thee omgooit en het zit in je tapijt of gaat tussen de spleten in je laminaat dan is het nog steeds thee al kun je het niet meer drinken.

Vind ik niet zo'n goede analogie. "Anti-thee" zou gewoon "door" het laminaat gaan en dan steeds door het centrum van het zwaartekrachtveld van de aarde "vliegen", tot het gewone thee tegenkomt.

Laatst bewerkt:
Denk dat je het over anti-deeltjes hebt. Die 3 beweringen erover kloppen half maar niet helemaal, maar ga er verder niet teveel over doen want zou enorm off-topic zijn, en ben er geen expert in.

Nice dat je dat er al over weet, maar is eerder quantum mechanica dan string theory(al moet string theory ze ook verklaren) en men heeft ook geen andere dimenties nodig om deze te verklaren

Vind ik niet zo'n goede analogie. " Anti-thee" zou gewoon "door" het laminaat gaan en dan steeds door het centrum van het zwaartekrachtveld van de aarde "vliegen".

Ja Klopt helemaal wat je zegt over änti- Thee". Dat zou nog mooier zijn.
Wat ik bedoelde is simpeler en twee stappen terug, Het is dat wij thee zien in de vorm van iets om te consumeren en dat als het in je tapijt zit het voor ons misschien wel de eigenschap verloren heeft waar wij waarde aan hechten dat is het kunnen drinken maar het is nog steeds dezelfde thee er is in feite niks aan de thee veranderd maar voor ons wel.

Het deeltje in kwestie ging dwars door alles heen, In Japan hebben ze een ondergrondse bunker gebouwd en jaren afgewacht en vroeg of laat kwamen er toch van deze deeltjes binnen.

Lezen, als het heelal overspoeld is met leven is 1 beschaving extra natuurlijke verre van bijzonder. Of je moet er vanuit gaan dat we een soort van aapjes in de dierentuin zijn die de aliens van afstand observeren. Maar waarom zouden ze dan zo opzichtig te werk gaan dat velen menen die aliens te hebben waargenomen?

Als het heelal in zeer kleine concentraties leven bevat is de kans op bezoek van aliens des te kleiner, de afstanden en de gelijktijdigheid maken de kans op ontdekking zeer klein. Daarbij nog aangetekend dat onze signalen amper op te vangen zijn omdat veel van die signalen volledig gedegradeerd zijn tot niet detecteerbaar voorbij enkele lichtjaren vanaf ons zonnestelsel.

Een gebundeld signaal zou opgevangen kunnen worden voorbij die enkele lichtjaren maar dat soort signalen zenden we amper tot niet uit. Inmiddels zenden we zelfs steeds minder signalen uit die opgevangen kunnen worden :

http://www.guardian.co.uk/science/2010/jan/27/aliens-cant-hear-us-astronomer

De 110 jaar dat we signalen uitzenden die opgevangen konden worden door de ons omringende sterrenstelsel geven een kans die gelijk is aan nihil dat die signalen ooit zijn opgevangen door een geavanceerde beschaving. Een beschaving die dan toevalligerwijs zo dichtbij woont dat je daarmee zo goed als zeker kan aannemen dat het heelal krioelt van het leven.

Ik vind dat je voor zo'n abstracte discussie wel erg veel werkt met absolute stellnigen. Er is zoiets als een middenweg, ya know? Wij zitten hier in een intergalactisch kontgat. ****ing Nowhere'sville. Het zou prima kunnen dat hoewel het universum ramvol zit met leven, er (bijna) niemand hier is langsgekomen. En waarom zouden ze ook? We hebben een dergelijk volk waarschijnlijk vrij weinig te bieden. Waarschijnlijk zijn we hooguit een curiositeit voor ze. Statistisch gezien is het zowat onmogelijk dat we de enige in het heelal zijn, wat men getracht heeft aan te tonen met die Drake's Equation.

in, aangezien ik net wat later zelfde topic had gemaakt:p

Ik vind dat je voor zo'n abstracte discussie wel erg veel werkt met absolute stellnigen. Er is zoiets als een middenweg, ya know? Wij zitten hier in een intergalactisch kontgat. ****ing Nowhere'sville. Het zou prima kunnen dat hoewel het universum ramvol zit met leven, er (bijna) niemand hier is langsgekomen. En waarom zouden ze ook? We hebben een dergelijk volk waarschijnlijk vrij weinig te bieden. Waarschijnlijk zijn we hooguit een curiositeit voor ze. Statistisch gezien is het zowat onmogelijk dat we de enige in het heelal zijn, wat men getracht heeft aan te tonen met die Drake's Equation.

genoeg om die die hoge waarschijnlijkheid teniet te doen: (laat staan dat het om een zekerheid zou gaan).

fl = the fraction of the above that actually go on to develop life
Geological evidence from the Earth suggests that fl may be very high; life on Earth appears to have begun around the same time as favorable conditions arose, suggesting that abiogenesis may be relatively common once conditions are right. However, this evidence only looks at the Earth (a single model planet), and contains anthropic bias, as the planet of study was not chosen randomly, but by the living organisms that already inhabit it (ourselves). From a classical hypothesis testing standpoint, there are zero degrees of freedom, permitting no valid estimates to be made. If life were to be found on Mars that developed independently from life on Earth it would imply a value for fl close to one. While this would improve the degrees of freedom from zero to one, there would remain a great deal of uncertainty on any estimate due to the small sample size, and the chance they are not really independent.
Countering this argument is that there is no evidence for abiogenesis occurring more than once on the Earth—that is, all terrestrial life stems from a common origin. If abiogenesis were more common it would be speculated to have occurred more than once on the Earth

Diegene die het bestaan van buitenaards leven claimen lijken zich eerder te laten leiden door wishful thinking ipv ff helder en unbiased naar de info te kijken die we wel hebben. Zolang we geen duidelijk inzicht hebben over wat de concrete en directe voorwaarden voor het ontstaan van leven zijn, valt er nix zinnigs te zeggen. En met concrete en directe voorwaarden bedoel ik niet dat een planeet geschikt is om leven te sustainen, maar wat er daadwerkelijk nodig is om de sprong van iets anorganisch naar iets organisch te maken.

Laatst bewerkt:
Of er nou ander leven is ofniet, een ding is zeker en dat is dat er een hoop voor de normale burger verscholen word. Er zijn al weet ik hoeveel waarnemingen gedaan al sinds de 1ste wereldoorlog en dit is voornamelijk door de britse regering in de doofpot gestopt. Daarbij worden dit soort dingen neergezet als complot theorieën waardoor de grote mensen massa gaat denken dat dit onzin in. Ik zie dit soort dingen hetzelfde als bijvoorbeeld de Amerikanen met hun HAARP projecten en Russen met hun tesla coil, 9/11 waar ik me zeker van ben dat dit geen terroristen waren, muziek industrie die vroeger geld gingen pompen in "crimineel talige" hip hop zodat er een toenemende stroom naar de gevangenissen is waardoor eigen beheerde gevangenissen meer geld kregen van de staat. En ik kan zo nog wel even doorgaan. Denk aan alle super rijke families als de Rockefellers en Rothschild waar nooit iemand wat van hoort. En zelfs in Nederland met Pim Fortuin wat je kan vergelijken met de moord op Kennedy.

De grap is natuurlijk dat veel van onze theorieen op dit moment blijven steken op het feit dat we inderdaad maar één voorbeeld hebben (wijzelf). Als we ook maar één andere beschaving zouden vinden, veranderen al die aannames en theorieen radicaal natuurlijk :)

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 15:41 ----------

Of er nou ander leven is ofniet, een ding is zeker en dat is dat er een hoop voor de normale burger verscholen word. Er zijn al weet ik hoeveel waarnemingen gedaan al sinds de 1ste wereldoorlog en dit is voornamelijk door de britse regering in de doofpot gestopt. Daarbij worden dit soort dingen neergezet als complot theorieën waardoor de grote mensen massa gaat denken dat dit onzin in. Ik zie dit soort dingen hetzelfde als bijvoorbeeld de Amerikanen met hun HAARP projecten en Russen met hun tesla coil, 9/11 waar ik me zeker van ben dat dit geen terroristen waren, muziek industrie die vroeger geld gingen pompen in "crimineel talige" hip hop zodat er een toenemende stroom naar de gevangenissen is waardoor eigen beheerde gevangenissen meer geld kregen van de staat. En ik kan zo nog wel even doorgaan. Denk aan alle super rijke families als de Rockefellers en Rothschild waar nooit iemand wat van hoort. En zelfs in Nederland met Pim Fortuin wat je kan vergelijken met de moord op Kennedy.

Conspiracy-theorist alert!

omg.

De grap is natuurlijk dat veel van onze theorieen op dit moment blijven steken op het feit dat we inderdaad maar één voorbeeld hebben (wijzelf). Als we ook maar één andere beschaving zouden vinden, veranderen al die aannames en theorieen radicaal natuurlijk :)

Dit is de reden waarom ik de drake equation niet serieus neem.

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 15:48 ----------

als jij zeker bent van iets waar 99% van het bewijs tegen is, gelieve dan ver uit mn buurt te blijven.

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 15:41 ----------

Conspiracy-theorist alert!

mwaa valt mee hoor;) maar inderdaad is allemaal conspiracy theori maar vind dit soort dingen wel intressant heb "vroeger" best veel hierover opgezocht omdat ik die theorieën leuk vind. Er zijn een hoop verschillende kijken op bepaalde onderwerpen en ik moet wel zeggen dat ik zeker niet zomaar alles als een schaap ga geloven wat er gezegt word:) Dus deze docu vind ik ook zeker wel ff intressant om te gaan kijken

beetje kort door de bocht. Ook bij niet-militaire groeperingen kunnen zich een hele hoop zaken voortdoen zonder dat het een leugen moet zijn.

Hallucinaties, false memories, optische illusies, onbekende natuurlijke fenomenen(moerasgasontbranding bv tot nog niet zolang geleden)...

True en ook vaak gewoon een gebrek aan kennis qua astronomie. Toch zijn er bepaalde militaire voorvallen geweest die je twee keer doen nadenken.(Rendlesham Forest) UFO hoeft trouwens niet per se aliens te betekenen, daarmee bedoel ik ook prototype technologie van het leger die onbekend is.

mwaa valt mee hoor;) maar inderdaad is allemaal conspiracy theori maar vind dit soort dingen wel intressant heb "vroeger" best veel hierover opgezocht omdat ik die theorieën leuk vind. Er zijn een hoop verschillende kijken op bepaalde onderwerpen en ik moet wel zeggen dat ik zeker niet zomaar alles als een schaap ga geloven wat er gezegt word:) Dus deze docu vind ik ook zeker wel ff intressant om te gaan kijken

Vroeger...je bent 19 broekie, je hebt bijna geen vroeger. ;)

Er zijn inmiddels al beelden van wat deze keer een echte alien blijkt te zijn, ik moet jullie vast waarschuwen dat het schokkende beelden zijn.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wel apart dat die aliëns altijd op een humanoïde lijken, en dus heel toevallig dat ze precies lijken op het ideale beeld wat wij van een aliën hebben. Geeft maar weer dat dit gewoon een hoax is, om zoveel mogelijk mensen te doen twijfelen.

De kans dat er al buitenaards leven is in de buurt van ons zonnestelsel is zo goed als nihil, tel daarbij op de kans dat er leven is wat op de mens lijkt.

Ik zie het altijd maar zo: voor leven heb je een planeet nodig met perfecte omstandigheden, dit is een heel klein percentage van alle planeten die er zijn. Verder heb je nog het ontstaan er van nodig en hierna een evolutie waar miljarden jaren overheen gaat. Het is een soort optelsom van kansen, en dan wel hele kleine kansen. Daarom denk ik met zekerheid dat wij de enige intelligente soort zijn in ons (waarneembare) universum.

Drake's equation is leuk maar dat laat niet onverlet dat de kans op nabij leven in het heelal zo goed als nihil is.

Verder zei ik al eerder wat je zelf ook hebt neergezet. We zijn amper interessant mocht er toch nabij intelligent leven bestaan in het heelal :

Gelijktijdigheid, relatief kleine afstand van uitgezonden aardse signalen, lage bijzonderheid van de mens als het heelal echt overspoeld is van leven en nog wel wat andere zaken maken de kans zeer klein dat we ook maar 1 keer bezocht zijn door buitenaardse beschavingen.

Maar de gelijktijdigheid van intelligent leven blijft het grootste probleem. Op kosmische schaal is ons bestaan als mens al zo goed als niets maar ons bestaan als mens die signalen uitzendt is al helemaal niet noemenswaardig.

110 jaar is zoiets als de beweging van een waterdruppel in een oceaan. Waarbij die verhouding ongeveer gelijk is Een waterdruppel is zo'n 10 machten kleiner dan een oceaan. De aarde is ca 10,5 machten kleiner dan een gebied van 100 lichtjaar in het heelal.

Laatst bewerkt:

Door de omvang van het heelal is de kans groot dat er inderdaad op een andere planeet leven bestaat, en dat het ergens zelfs verder geëvolueerd is dan op aarde is ook niet onwaarschijnlijk.

Maar tegelijkertijd heeft die enorme grootte als gevolg dat het onwaarschijnlijk is dat intelligent leven contact zal kunnen maken, om het over reizen nog maar niet te hebben. Zelfs een beschaving die technologisch gezien vele malen verder staat zal het moeilijk hebben om dergelijk grote afstanden af te leggen. Bovendien stoppen de wetten van de economie daar niet, zo'n afstand afleggen is alleen economisch interessant als je er wat bij te winnen hebt. En voor zo'n vergevorderde beschaving is de aarde qua grondstoffen bijv. totaal niet interessant. Als ze daar al naar op zoek zijn.

Ik denk niet dat er zoveel intelligent leven bestaat dat ze geen interesse zouden hebben in de mens vanuit een puur wetenschappelijke kant. Zelfs als een andere beschaving technologisch gezien duizenden of zelfs miljoenen jaren verder staat, blijft de mens interessant genoeg om te onderzoeken en te bestuderen. Net zoals wij het interessant zouden vinden om simpel leven op een andere planeet te ontdekken en te bestuderen. Maar opnieuw: is het economisch te verantwoorden? Is de technologie in staat de afstanden te overbruggen?

Dat zijn volgens mij de redenen dat er geen contact is geweest, en dat er waarschijnlijk ook geen contact zal zijn. Maar dat er ooit ergens signalen opgepikt worden, misschien nadat beschavingen al lang verdwenen zijn, is iets waarschijnlijker. Net zoals wij het licht zien van sterren die al lang niet meer bestaan.

Terug
Naar boven