- Waardering
- 3.426
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 107kg
- Vetpercentage
- 13%
Zo denk ik er ook over, we hebben (nog niet) het vermogen om zover te kunnen denken of waarnemen.
dan moet je je eens in stringtheory verdiepen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zo denk ik er ook over, we hebben (nog niet) het vermogen om zover te kunnen denken of waarnemen.
Dit kun je niet weten. Misschien zijn we wel heel interessant vergeleken met ander buitenaards leven.
Ben er een klein beetje bekend mee.
Er bestaan zelfs deeltjes die altijd blijven bestaan en overal doorheen gaan en ook in ons mensen zit.
Dus in feite blijf je altijd bestaan al steken ze je na je dood in de fik etc.
Alles is verbonden met elkaar.
Boedisme heeft hier best wat antwoorden op.
Als je een kopje thee omgooit en het zit in je tapijt of gaat tussen de spleten in je laminaat dan is het nog steeds thee al kun je het niet meer drinken.
Denk dat je het over anti-deeltjes hebt. Die 3 beweringen erover kloppen half maar niet helemaal, maar ga er verder niet teveel over doen want zou enorm off-topic zijn, en ben er geen expert in.
Nice dat je dat er al over weet, maar is eerder quantum mechanica dan string theory(al moet string theory ze ook verklaren) en men heeft ook geen andere dimenties nodig om deze te verklaren
Vind ik niet zo'n goede analogie. " Anti-thee" zou gewoon "door" het laminaat gaan en dan steeds door het centrum van het zwaartekrachtveld van de aarde "vliegen".
Lezen, als het heelal overspoeld is met leven is 1 beschaving extra natuurlijke verre van bijzonder. Of je moet er vanuit gaan dat we een soort van aapjes in de dierentuin zijn die de aliens van afstand observeren. Maar waarom zouden ze dan zo opzichtig te werk gaan dat velen menen die aliens te hebben waargenomen?
Als het heelal in zeer kleine concentraties leven bevat is de kans op bezoek van aliens des te kleiner, de afstanden en de gelijktijdigheid maken de kans op ontdekking zeer klein. Daarbij nog aangetekend dat onze signalen amper op te vangen zijn omdat veel van die signalen volledig gedegradeerd zijn tot niet detecteerbaar voorbij enkele lichtjaren vanaf ons zonnestelsel.
Een gebundeld signaal zou opgevangen kunnen worden voorbij die enkele lichtjaren maar dat soort signalen zenden we amper tot niet uit. Inmiddels zenden we zelfs steeds minder signalen uit die opgevangen kunnen worden :
http://www.guardian.co.uk/science/2010/jan/27/aliens-cant-hear-us-astronomer
De 110 jaar dat we signalen uitzenden die opgevangen konden worden door de ons omringende sterrenstelsel geven een kans die gelijk is aan nihil dat die signalen ooit zijn opgevangen door een geavanceerde beschaving. Een beschaving die dan toevalligerwijs zo dichtbij woont dat je daarmee zo goed als zeker kan aannemen dat het heelal krioelt van het leven.
Ik vind dat je voor zo'n abstracte discussie wel erg veel werkt met absolute stellnigen. Er is zoiets als een middenweg, ya know? Wij zitten hier in een intergalactisch kontgat. ****ing Nowhere'sville. Het zou prima kunnen dat hoewel het universum ramvol zit met leven, er (bijna) niemand hier is langsgekomen. En waarom zouden ze ook? We hebben een dergelijk volk waarschijnlijk vrij weinig te bieden. Waarschijnlijk zijn we hooguit een curiositeit voor ze. Statistisch gezien is het zowat onmogelijk dat we de enige in het heelal zijn, wat men getracht heeft aan te tonen met die Drake's Equation.
fl = the fraction of the above that actually go on to develop life
Geological evidence from the Earth suggests that fl may be very high; life on Earth appears to have begun around the same time as favorable conditions arose, suggesting that abiogenesis may be relatively common once conditions are right. However, this evidence only looks at the Earth (a single model planet), and contains anthropic bias, as the planet of study was not chosen randomly, but by the living organisms that already inhabit it (ourselves). From a classical hypothesis testing standpoint, there are zero degrees of freedom, permitting no valid estimates to be made. If life were to be found on Mars that developed independently from life on Earth it would imply a value for fl close to one. While this would improve the degrees of freedom from zero to one, there would remain a great deal of uncertainty on any estimate due to the small sample size, and the chance they are not really independent.
Countering this argument is that there is no evidence for abiogenesis occurring more than once on the Earth—that is, all terrestrial life stems from a common origin. If abiogenesis were more common it would be speculated to have occurred more than once on the Earth

Of er nou ander leven is ofniet, een ding is zeker en dat is dat er een hoop voor de normale burger verscholen word. Er zijn al weet ik hoeveel waarnemingen gedaan al sinds de 1ste wereldoorlog en dit is voornamelijk door de britse regering in de doofpot gestopt. Daarbij worden dit soort dingen neergezet als complot theorieën waardoor de grote mensen massa gaat denken dat dit onzin in. Ik zie dit soort dingen hetzelfde als bijvoorbeeld de Amerikanen met hun HAARP projecten en Russen met hun tesla coil, 9/11 waar ik me zeker van ben dat dit geen terroristen waren, muziek industrie die vroeger geld gingen pompen in "crimineel talige" hip hop zodat er een toenemende stroom naar de gevangenissen is waardoor eigen beheerde gevangenissen meer geld kregen van de staat. En ik kan zo nog wel even doorgaan. Denk aan alle super rijke families als de Rockefellers en Rothschild waar nooit iemand wat van hoort. En zelfs in Nederland met Pim Fortuin wat je kan vergelijken met de moord op Kennedy.
De grap is natuurlijk dat veel van onze theorieen op dit moment blijven steken op het feit dat we inderdaad maar één voorbeeld hebben (wijzelf). Als we ook maar één andere beschaving zouden vinden, veranderen al die aannames en theorieen radicaal natuurlijk![]()
Of er nou ander leven is ofniet, een ding is zeker en dat is dat er een hoop voor de normale burger verscholen word. Er zijn al weet ik hoeveel waarnemingen gedaan al sinds de 1ste wereldoorlog en dit is voornamelijk door de britse regering in de doofpot gestopt. Daarbij worden dit soort dingen neergezet als complot theorieën waardoor de grote mensen massa gaat denken dat dit onzin in. Ik zie dit soort dingen hetzelfde als bijvoorbeeld de Amerikanen met hun HAARP projecten en Russen met hun tesla coil, 9/11 waar ik me zeker van ben dat dit geen terroristen waren, muziek industrie die vroeger geld gingen pompen in "crimineel talige" hip hop zodat er een toenemende stroom naar de gevangenissen is waardoor eigen beheerde gevangenissen meer geld kregen van de staat. En ik kan zo nog wel even doorgaan. Denk aan alle super rijke families als de Rockefellers en Rothschild waar nooit iemand wat van hoort. En zelfs in Nederland met Pim Fortuin wat je kan vergelijken met de moord op Kennedy.
De grap is natuurlijk dat veel van onze theorieen op dit moment blijven steken op het feit dat we inderdaad maar één voorbeeld hebben (wijzelf). Als we ook maar één andere beschaving zouden vinden, veranderen al die aannames en theorieen radicaal natuurlijk
---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 15:41 ----------
Conspiracy-theorist alert!
maar inderdaad is allemaal conspiracy theori maar vind dit soort dingen wel intressant heb "vroeger" best veel hierover opgezocht omdat ik die theorieën leuk vind. Er zijn een hoop verschillende kijken op bepaalde onderwerpen en ik moet wel zeggen dat ik zeker niet zomaar alles als een schaap ga geloven wat er gezegt word
Dus deze docu vind ik ook zeker wel ff intressant om te gaan kijkenbeetje kort door de bocht. Ook bij niet-militaire groeperingen kunnen zich een hele hoop zaken voortdoen zonder dat het een leugen moet zijn.
Hallucinaties, false memories, optische illusies, onbekende natuurlijke fenomenen(moerasgasontbranding bv tot nog niet zolang geleden)...
mwaa valt mee hoormaar inderdaad is allemaal conspiracy theori maar vind dit soort dingen wel intressant heb "vroeger" best veel hierover opgezocht omdat ik die theorieën leuk vind. Er zijn een hoop verschillende kijken op bepaalde onderwerpen en ik moet wel zeggen dat ik zeker niet zomaar alles als een schaap ga geloven wat er gezegt word
Dus deze docu vind ik ook zeker wel ff intressant om te gaan kijken

Ik vind dat je voor zo'n abstracte discussie wel erg veel werkt met absolute stellnigen. Er is zoiets als een middenweg, ya know? Wij zitten hier in een intergalactisch kontgat. ****ing Nowhere'sville. Het zou prima kunnen dat hoewel het universum ramvol zit met leven, er (bijna) niemand hier is langsgekomen. En waarom zouden ze ook? We hebben een dergelijk volk waarschijnlijk vrij weinig te bieden. Waarschijnlijk zijn we hooguit een curiositeit voor ze. Statistisch gezien is het zowat onmogelijk dat we de enige in het heelal zijn, wat men getracht heeft aan te tonen met die Drake's Equation.
Gelijktijdigheid, relatief kleine afstand van uitgezonden aardse signalen, lage bijzonderheid van de mens als het heelal echt overspoeld is van leven en nog wel wat andere zaken maken de kans zeer klein dat we ook maar 1 keer bezocht zijn door buitenaardse beschavingen.