Fitness Seller

Doe ik het wel goed?

Vine

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
60kg
Heb dus het probleem dat als ik net borst heb getraind, totaal geen last heb van spierpijn, of dergelijks.
Het enige wat ik heb na het sporten is een beetje vermoeidheid aan me armen, en de volgende dag is dat weer ''hersteld''.
Ik sport nu zelf ongeveer 5/6 weekjes, en denk zelf dat het ligt aan dat ik meer massa moet opbouwen ofzo?

Zelf ben ik ongeveer 1.75, en weeg tegen de 60.
Ik erger me er mateloos aan, en vraag me ook echt af of ik dan dus ook de oefeningen wel goed uitvoer.
Heb het overigens ook met schouders bijvoorbeeld, en ben erg op zoek naar iemand die me er wat uitleg over zou kunnen geven, want tja. Ben echt nog een groentje als 't gaat om sporten! :p

Welke oefeningen doe je? En met welk gewicht? En welke instensiteit?

• Topic Starter Topic Starter
Welke oefeningen doe je? En met welk gewicht? En welke instensiteit?
Ik begin met bankdrukken, daarmee begin ik zoal;
10x30/8x35/ en dan 4x40 (Meer als dat me lukt)
Dan ga ik over naar de schuine bankdruk, daarmee pak ik ongeveer 5.
Met cable crossover, doe ik 14. Maar heb het idee dat ik hem dan niet helemaal volledig uitvoer (Lijkt me dus verstandig dat ik die iets minder doe voortaan)
Met chest press doe ik rond de 40, en Machine flyes ook. :)

Laatst bewerkt:
Ik heb ook praktisch nooit spierpijn, en gain prima.

Welcome to the good life!

Je spant je niet goed aan tijdens de oefening.

En omdat je nog beginner bent houd alles lekker op de 8 herhalingen en je laatste setje tot faillure. Andere rare getallen vind ik persoonlijk ook raar om mee te trainen. Volgens mehdi van stronglifts ofzo (een methode) raken je spieren daardoor zelfs van slag. Ze hebben regelmaat nodig per periode van een aantal maanden en dan een nieuw schema.

Je spant je niet goed aan tijdens de oefening.

En omdat je nog beginner bent houd alles lekker op de 8 herhalingen en je laatste setje tot faillure. Andere rare getallen vind ik persoonlijk ook raar om mee te trainen. Volgens mehdi van stronglifts ofzo (een methode) raken je spieren daardoor zelfs van slag. Ze hebben regelmaat nodig per periode van een aantal maanden en dan een nieuw schema.

Bullshit, spieren wennen niet ergens aan.

spieren wennen zekers wel ergens aan alleen niet aan reps maar aan het gewicht daarom moet je ook op de zoveel tijd het gewicht verhogen en je training aanpassen.

spieren wennen zekers wel ergens aan alleen niet aan reps maar aan het gewicht daarom moet je ook op de zoveel tijd het gewicht verhogen en je training aanpassen.

Gewicht moet je verhogen omdat je spieren sterker worden en ze hoge intensiteit nodig hebben. Je kan wel degelijk maanden met een schema trainen en ook gainen ;)

ja dat heet wennen.

Demian, ga de stickies lezen :P

nee sterker worden..

@stiiwazz : post es je bron..

OT: je armen zijn na borsttraining vermoeid (triceps) en je borst niet?
denk dat je triceps een hoop achterlopen, misschien kunnen ze de presses niet aan. Of je houd je armen te dicht bij elkaar met benchen? Verder wil geen spierpijn niet zeggen dat je geen progressie boekt, alhoewel je meer voldaan bent indien je wel spierpijn voelt..

Laatst bewerkt:
bro science topic aan het worden :) Heel onduidelijk ook weer voor iemand die begint met trainen zoals de TS.

Ts, het is niet erg dat je geen pijn of last hebt van de training of dat je het niet "voelt".

Verder die bro science discussie negeren waarin verteld wordt dat je spieren van met "andere getallen" te trainen van slag raken en dat ze regelmaat nodig hebben. Regelmaat hebben ze zeker nodig wat betreft oefeningen die je doet, en je mag ze gerust van slag brengen door met "andere getallen" te trainen. Of dat je door reps te variëren niet sterker wordt, maar dat enkel gewicht verhogen en training aanpassen hiervoor zorgt??? Wtf?! Probeer je 5rep max maar eens uit te breiden naar 10reps, je zal wel sterker geworden zijn!

enige waarheid voor genetisch gemiddeld begaafde personen:
Varieer systematisch volgens een progressief schema in gewicht en reps, gebruik hierbij zo veel mogelijk compounds (en dat mogen gerust dezelfde compounds blijven, denk dat Demian dat bedoelde wanneer hij schreef dat je spieren hier niet aan wennen, en in die zin had hij gelijk) + eet voldoende + slaap voldoende = succes

Laatst bewerkt:
Dus wat ik hieruit opmaak, is dat ik me meer moet inspannen en de reps wat moet varieren?
Wat ik namelijk zelf ook al dacht, is dat me triceps mischien inderdaad wat achterliepen. Dat ik daar dus mischien ook wat meer aandacht aan moet besteden? want dat doe ik maar 1 keer per week.

check in eerste instantie je techniek, vaak ligt het daaraan. 1x in de week triceps is voldoende ( je pakt ze ook met schouder + borst )

anders probeer je wat meer te varieren in oefeningen ?
schuine fly's, dippen etcetera..

Ik zal daar zeker op letten, en zal ook nog wel even rondvragen in de sportschool of ik het bankdrukken bijvoorbeeld goed uitvoer.

Als ik bankdruk zorg ik in eerste instantie niet dat de stang me borst helemaal raakt, maar ik hou hem er iets boven.
Want het is toch niet zo dat die stang me borst aan moet tikken?

Terug
Naar boven