XXL Nutrition

Doe ik het zo goed?

Helerareman

Novice
Waardering
0
Hoi, Ik ben 16 jaar en train nu ongeveer 4 a 5 maanden in de sportschool, in de vakantie helaas weinig aan sport gedaan en ben dus nu pas weer een maandje bezig, maar pak het weer redelijk op....:)

Ik ben 1.79/1.80 meter lang, en weeg 70 kilo, en ik heb een beetje een buikje :( maar lang geen overgewicht ofzo ;)
ik vroeg me af of ik het zoals ik het nu doe wel goed doe...???

Ik heb op school ongeveer 4 uur per week sport (extra vak) en doe daar wel altijd mijn best...
Ik train 3 a 4x per week (vakar kan echt niet ivm werk (kok) en examenjaar 5 havo) en daarbij doe ik ongeveer aan 30 minuten cardio (waarbij ik ongeveer 2 a 300 calorieën verbrand) , en 30 a 40 minuten aan krachttraining (ik spreid wel mijn oefeningen). ik doe dit wel echt serieus en sla nooit over !

Mijn doel ik een 6pac voor de kerstvakantie, ik hoef niet helemaal droog maar wil wel een stuk gespierder;)
Ik train bij sportschool Fit4U in gorinchem
Per dag eet ik:

2 stuks fruit (kiwi, banaan, peer)
4 boterhammen + beleg (30+ kaas, hagelslag, rosbief)
ik drink alleen nog maar water
1 eierkoek
normale avond maaltijd
kleine snack

bij elkaar zo'n 2,300 calorieën

Dus mijn vraag aan de wat meer getrainde mensen hier, doe ik het zo goed? of hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!!

Lees de sticky threads eens na in de voedingsectie en bereken je dagelijkse behoefte (kcal)
Maak dan een schema waar je je maaltijd in een 6tal maaltijden verdeeld over je dag en zorg dat je verhoudingen eiwit/kh/vet in orde zijn. Post dat even en dan kunnen we wel wat advies geven. Met dit kunnen we niet veel

k*t voedings-schema, ga inlezen en maak een deftige.
en geloof me, maar jij wilt geen six-pack, jij wilt meer spiermassa over je gehele lichaam.

Hagelslag en 30+ kaas ... Bwahahaha!! ;)
Fruit is ook niet altijd goed ivm suiker

Begin eerst eens met kwark, havermout, kipfilet, groente, eiwit ....

Lees ook stiky's over eiwitten en complexe koolhydraten en over onderhoud enz.

P.S. Je moet 2300kcal hebben en niet 2300cal :)

k*t voedings-schema, ga inlezen en maak een deftige.
En geloof me, maar jij wilt geen six-pack, jij wilt meer spiermassa over je gehele lichaam.

hagelslag en 30+ kaas ... Bwahahaha!! ;)
fruit is ook niet altijd goed ivm suiker

begin eerst eens met kwark, havermout, kipfilet, groente, eiwit ....

Lees ook stiky's over eiwitten en complexe koolhydraten en over onderhoud enz.

P.s. Je moet 2300kcal hebben en niet 2300cal :)

Dat dus...

Per dag eet ik:

2 stuks fruit (kiwi, banaan, peer)
4 boterhammen + beleg (30+ kaas, hagelslag, rosbief)
ik drink alleen nog maar water
1 eierkoek
normale avond maaltijd
kleine snack

bij elkaar zo'n 2,300 calorieën

Tenzij je een beestachtige avondmaaltijd eet kom je hiermee nooit aan 2300 kcal hoor.

Waarschijnlijk schiet hij nogal uit met z'n hagelslag! Hagelslag met een boterham... :D

wou net zeggen dat kan nooit 2300kcal zijn

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat dacht je er van om is 10 boterhamme te gaan eten en in plaats van een kleine snack en halve liter kwark

Terug
Naar boven