AndroidHealthClinic

Doe ik teveel oefeningen?

Skiemoe

Dutch Bodybuilder
Waardering
77
Lengte
1m79
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Ik las veel re acties op anderen topics waar ze zeggen dat ze teveel oefeningen doen en ben echt nieuwsgierig als ik er ook teveel doe. En of mijn sets/reps wel goed is wat ik doe.
Donderdag rust dag en dan begint het opnieuw doe dit al een tijdje en ben erg erop vooruit gegaan aleen wel moe maar is dit wel goed wat ik doe.
(voor armen worden tussen door gedaan) heb ze niet vermeld.

Of stop ik mijn gains omdat ik ze te hard afbreek?
Voedingschema is goed.
Maandag

borst:
Bench press 8x3
Incline bench 8x3
Flat , incline , decline cable flyes alemaal 10x3
Dumbbell close grip press 8x3
Machine bench press 8x3
Dips tot ik niet meer kan

Biceps:
Dumbell curls 8x3
Dumbell hammer curls 8x3
Preacher curls inside + outside 8x3
Preacher Reverse curls 8x3
Standing bicep curls drop sets

Dinsdag

Schouders:
Military shoulder press 8x3 (om de week afwisseling reverse)
Dumbbell Side Laterals 8x3
Bent Over Dumbbell Rear Delt Raise 8x3
Front plate raise 8x3
Reverse flyes 8x3
Pushups tot ik niet meer kan

Benen:

Squat 8x3
Dumbell walking lunges 10x3
Seated leg press 8x3
Seated calf raises 10x4
Standing calf raises 10x4
(3 machienes die nog Quadriceps trainen en hamstrings ken de naam niet ) ook 8x3

Woensdag

Rug

Deadlift 8x3
Bent over barbell row 8x3
Wide-grip front lat pulldown 8x3
Reverse lat pulldown 8x3
Elevated cable rows 8x3
Dumbell rows 8x3

Triceps

Bench dips 8x3
Dumbell triceps extension 8x3
Cable rope overhead extension 8x3
Lying triceps press 8x3

Nee ziet er goed uit. Zou alleen kijken hoelang je in totaal bezig bent, als je heel intensief traint zou je maar 45 min of 1 uur in de sportschool moeten trainen. Als je wat meer op kracht traint met langere rust pauzes kan 1,5 uur ook wel.

Het is ook vooral aanvoelen of je spieren het nog afkunnen. Als je spieren echt super goed vol gepompt zijn en verzuren dan is het meestal goed moment IMO om te stoppen.

• Topic Starter Topic Starter
Nee ziet er goed uit. Zou alleen kijken hoelang je in totaal bezig bent, als je heel intensief traint zou je maar 45 min of 1 uur in de sportschool moeten trainen. Als je wat meer op kracht traint met langere rust pauzes kan 1,5 uur ook wel.

Het is ook vooral aanvoelen of je spieren het nog afkunnen. Als je spieren echt super goed vol gepompt zijn en verzuren dan is het meestal goed moment IMO om te stoppen.
Bij verzuren oke... maar heb paar mensen gehoord in de gym dat wanneer je de pomp hebt dat je moet stoppen?..

Zou enkel bij biceps maar 3 oefeningen doen is maar een kleine spier

Als ik jouw schema zou overnemen, ja dan zou het teveel zijn voor mij. Of het teveel is voor jou is afhankelijk van hoe snel jij herstelt. Kwestie van uitproberen.

Als ik jouw schema zou overnemen, ja dan zou het teveel zijn voor mij. Of het teveel is voor jou is afhankelijk van hoe snel jij herstelt. Kwestie van uitproberen.
Gebruik al een tijdje vind het raar vriende van me deadlifte hebe altijd pijn of de dagen erna maar ik deadlift 130kg 8reps ik voel geen pijn de dage erna met de andere setjes erbij natuurlijk..?

Gebruik al een tijdje vind het raar vriende van me deadlifte hebe altijd pijn of de dagen erna maar ik deadlift 130kg 8reps ik voel geen pijn de dage erna met de andere setjes erbij natuurlijk..?
Kan aan zoveel factoren liggen… Pijn van deadlift is sowieso niet heel goed natuurlijk. Klinkt alsof ze niet heel goede vorm hebben als ze er drie dagen van krom lopen.

En stoppen als je een pomp hebt is de grootste flauwekul ooit…. Een pomp wil alleen maar zeggen dat er bloed word getransporteerd naar je spier, hierdoor zwelt je spier op en krijg je een “pomp”. Als je wilt kan je een pomp krijgen door een baksteen 40 keer te curlen, heb je dan goed getraint? Nee.

Kan aan zoveel factoren liggen… Pijn van deadlift is sowieso niet heel goed natuurlijk. Klinkt alsof ze niet heel goede vorm hebben als ze er drie dagen van krom lopen.

En stoppen als je een pomp hebt is de grootste flauwekul ooit…. Een pomp wil alleen maar zeggen dat er bloed word getransporteerd naar je spier, hierdoor zwelt je spier op en krijg je een “pomp”. Als je wilt kan je een pomp krijgen door een baksteen 40 keer te curlen, heb je dan goed getraint? Nee.
Snap je vond het raar toen ik het had gehoord daarom wou duidelijkheid thanks man

Ik zei niet stoppen bij een pomp, maar stoppen bij pomp in combinatie van verzuring. Maar inderdaad pomp op zich zelf is niet genoeg.

Ziet er prima uit man, lijkt veel op mijn eigen trainingen :)

8 oefeningen voor borst? En de dag erna gelijk weer 6 schouders. Lol no thanks. Zou hier zelf nooit aan beginnen maar goed, als t voor jou optimaal is, wat ik me niet kan bedenken, zou ik t blijven doen..

8 oefeningen voor borst? En de dag erna gelijk weer 6 schouders. Lol no thanks. Zou hier zelf nooit aan beginnen maar goed, als t voor jou optimaal is, wat ik me niet kan bedenken, zou ik t blijven doen..
Dit was me niet opgemerkt, dit vind ik ook te veel. Hou het hierbij meestal op 2 fly oefeningen die ik per keer bij borst op een andere manier pak.

Je doet evenveel oefeningen voor biceps als voor je benen?

Misschien de vraag eens anders formuleren.

Waarom denk jij dat in één training 6 borstoefeningen en 5 biceps-oefeningen persé nodig zijn om maximale groeiresultaten te behalen in deze spiergroepen? (er maar even vanuit gaand dat dit je doel is)

Ik las veel re acties op anderen topics waar ze zeggen dat ze teveel oefeningen doen en ben echt nieuwsgierig als ik er ook teveel doe. En of mijn sets/reps wel goed is wat ik doe.
Donderdag rust dag en dan begint het opnieuw doe dit al een tijdje en ben erg erop vooruit gegaan aleen wel moe maar is dit wel goed wat ik doe.
(voor armen worden tussen door gedaan) heb ze niet vermeld.

Of stop ik mijn gains omdat ik ze te hard afbreek?
Voedingschema is goed.
Maandag

borst:
Bench press 8x3
Incline bench 8x3
Flat , incline , decline cable flyes alemaal 10x3
Dumbbell close grip press 8x3
Machine bench press 8x3
Dips tot ik niet meer kan

Biceps:
Dumbell curls 8x3
Dumbell hammer curls 8x3
Preacher curls inside + outside 8x3
Preacher Reverse curls 8x3
Standing bicep curls drop sets

Dinsdag

Schouders:
Military shoulder press 8x3 (om de week afwisseling reverse)
Dumbbell Side Laterals 8x3
Bent Over Dumbbell Rear Delt Raise 8x3
Front plate raise 8x3
Reverse flyes 8x3
Pushups tot ik niet meer kan

Benen:

Squat 8x3
Dumbell walking lunges 10x3
Seated leg press 8x3
Seated calf raises 10x4
Standing calf raises 10x4
(3 machienes die nog Quadriceps trainen en hamstrings ken de naam niet ) ook 8x3

Woensdag

Rug

Deadlift 8x3
Bent over barbell row 8x3
Wide-grip front lat pulldown 8x3
Reverse lat pulldown 8x3
Elevated cable rows 8x3
Dumbell rows 8x3

Triceps

Bench dips 8x3
Dumbell triceps extension 8x3
Cable rope overhead extension 8x3
Lying triceps press 8x3

Zwaar overkill, nergens voor nodig zoveel volume te draaien

Als je kritiek geeft ondersteun het dan, snap je 4 zinnen in 1 niet goed meer uitleg graag zou leuk zijn.

8 voor benen met machines erbij. Zo gedaan.
De bedoeling is om je benen helemaal te trainen dus als je quadriceps goed hit calves en hamstrings snap niet wat je bedoelt met "zo gedaan" ik zie niet dat je een tijd moet zetten om te trainen..?

Misschien de vraag eens anders formuleren.
Waarom denk jij dat in één training 6 borstoefeningen en 5 biceps-oefeningen persé nodig zijn om maximale groeiresultaten te behalen in deze spiergroepen? (er maar even vanuit gaand dat dit je doel is)
Klopt snap je punt.

Zwaar overkill, nergens voor nodig zoveel volume te draaien
Ondersteun je mening, wat zou jij veranderen beter kunnen ?

P.S op iedereen ik heb niet echt last van spier pijn soms moe maar dat heeft iedereen en kan altijd optimaal trainen.

Terug
Naar boven