AndroidHealthClinic

dom probleempje

Bezoekers in dit topic

verzinmaarwat

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2008
Berichten
959
Waardering
4
Hi,


Ik zit met een dom probleem.

Ik lust geen melk, noch kwark, en nog gewoon plat water (lust ik wel maar is niet zo lekkervind ik)

Melk schenk ik in, en drink ik gewoon uit, zonder te denken aan de smaak.
Kwark, dat duurt wat langer op naar binnen te spelen, dus vindik zo goed als onmogelijk, ik kap er dan wat bruine suiker bij, maar is dit ok?
Water, doe ik meestal wat grenadine bij (klein bodempje, voor de smaak)

Is dit ok, of zijn er 'gezondere' vervangers voor bruine suiker en grenadine.


alvast bedankt:)
 
Je kan je kwark, melk, water ook mengen met whey....
 
heb zelfs nog nooit whey geprobeerd;)

waar is dat eigenlijk te verkrijgen, prijs?
 
gooi die kwark door de blender met een banaan erbij, dan is het wel te doen ;)
 
luister naar olddutch
kwark+melk+banaan+aardbeien is jammie =)
 
en als ik nu al ferm moet slikken om melk binnen te krijgen, en geen aardbeien lust:p

ben moeilijk om te eten, kweet het:s
 
ik eet ook liever een vette hap dan aardappels en groenten. Sommige kwark smaakt echt vreselijk. heb je die konings kwark al geprobeerd of zaanse hoeve?
 
kap er jupiler in!
 
Probeer een ander merk kwark. Ik ben zelf erg te spreken over magere franse kwark van albert hein huismerk. Ietjes duurder dan aldi. (79 cent per bakje)

Verder kun je allerlei dingen erdoor doen om het lekkerder te maken. in recepten subforum loopt er een topic over. Bijv: kaneel zoefstof of fruit erdoor. Of smeer het op brood met plakjes komkommer erop. Een shake ervan maken kan ook. ik doe zelf meestal 50 gr brinta 250 gr kwark en flink water en soms wat zoetstof.

Het zal nooit zo lekker worden als een flink stuk chocola of frituur dus is het voor en deel ook verstand op oneindig zetten en gewoon doen. Het is maar 5 minuten.
 
Niet zeuren gewoon vreten als een malle anders wordt je nooit groot en sterk...
 
Probeer een ander merk kwark. Ik ben zelf erg te spreken over magere franse kwark van albert hein huismerk. Ietjes duurder dan aldi. (79 cent per bakje)

Verder kun je allerlei dingen erdoor doen om het lekkerder te maken. in recepten subforum loopt er een topic over. Bijv: kaneel zoefstof of fruit erdoor. Of smeer het op brood met plakjes komkommer erop. Een shake ervan maken kan ook. ik doe zelf meestal 50 gr brinta 250 gr kwark en flink water en soms wat zoetstof.

Het zal nooit zo lekker worden als een flink stuk chocola of frituur dus is het voor en deel ook verstand op oneindig zetten en gewoon doen. Het is maar 5 minuten.
En anders maak je van je kwark een soort tzatziki. Meng kwark, kleine stukjes komkommer, fijngesneden knoflook, (verse) dille en zout door elkaar. Als het wat flauw is, kan je er een lepel mayonaise door roeren.
Eet het op brood of doe het royaal over je (gebakken) aardappels. Ook lekker bij vlees en kip.
Als variatie kan je in plaats van komkommer ook eens paprika gebruiken. Heb je gelijk weer wat extra groenten binnen.

En wat voor alle moeilijke eters geldt: maak het eens op een andere manier klaar. Vaak scheelt dat zo erg in smaak.
Heb je al warme melk geprobeerd? Dat smaakt al wat zoeter (aangezien je zelf zegt je kwark en water met zoetigheid te mengen).En in plaats van water kun je ook thee (zonder suiker) drinken.
 
Gewoon limonade zonder suiker nemen.
 
probeer toch maar iets te vinden om je kwark binnen te krijgen, want dat eet je toch wel best..
 
Gebruik de zoekfunctie: er zijn al tientallen topics over hoe kwak lekkerder te maken. Wat ik zelf doe is:
- kaneel (heel veel :D)
- beetje aspartaam
- rumaroma van dr. oetker
 
kj:)

heb het een tijdlang zo gegeten, zonder bruine suiker, gewoon naar binnen werken, maar dat was niet te doen, zal wel een of ander ding hier uitproberen
 
kj:)

heb het een tijdlang zo gegeten, zonder bruine suiker, gewoon naar binnen werken, maar dat was niet te doen, zal wel een of ander ding hier uitproberen

heb je die kwark weleens geprobeerd die ik zei. Die franse magere kwark bijv.kreeg ik ook met veel moeite weg en was gewoon smerig. konings of zaanse hoeve kwark gaat best.
 
Water niet lekker?? Er zit niet eens smaak aan, dus je kunt het niet lekker of vies vinden.
 
heb je die kwark weleens geprobeerd die ik zei. Die franse magere kwark bijv.kreeg ik ook met veel moeite weg en was gewoon smerig. konings of zaanse hoeve kwark gaat best.

Zaanse hoeve is laatst veranderd, er zit nu meer yoghurt in (50% ofzo) en maar 8 gr eiwit per 100 gr.



Ik heb het nu net weer met flink wat kaneel gemaakt, echt heerlijk. Neem eerst gewoon een hap enkel kwark, dan smaakt de shake extra lekker :D
 
Back
Naar boven