AndroidHealthClinic

Donald Rumsfeld stapt op

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
WASHINGTON - De Amerikaanse minister van Defensie Donald Rumsfeld heeft woensdag zijn ontslag ingediend. Dat bevestigde president Bush woensdag in een rechtstreeks op de televisie uitgezonden toespraak. De minister lag al geruime tijd onder vuur wegens zijn beleid in Irak.

De leider van de Democraten in het Huis van Afgevaardigden, Nancy Pelosi, had even tevoren het vertrek geëist van de omstreden bewindsman. Haar partij won bij de verkiezingen dinsdag de meerderheid in het Huis en maakt ook kans de grootste te worden in de Senaat.

Pelosi begroette in een eerste reactie het vertrek van Rumsfeld. Ze sprak over de mogelijkheid van een nieuwe start.

President Bush wil de voormalige CIA-baas Robert Gates voordragen als opvolger van Rumsfeld. Bush erkende dat het in Irak niet "goed genoeg'' en "snel genoeg'' gaat.

bron: nu.nl

Het verbaast me eigenlijk dat nog niemand een topic heeft geopend over wat hopelijk de ondergang van Bush wordt.

Saddam ophangen en Bush ernaast.
Weg met die 2 hoop voor Amerika dat die tiran snel op mag krassen.
Hij heeft meer kapot gemaakt dan gemaakt laat hem maar stratego spelen dan maakt het niet hoeveel slachtoffers er vallen.

ondergang is denk ik een overdreven

hij zal een redelijk machteloze predident worden... net als clinton overigens in zijn laatste jaren, maar dat ie afteedt of geimpeechd wordt? ik denk het niet

zoveel zal er voorlopig nog niet veranderen

Saddam ophangen en Bush ernaast.
Weg met die 2 hoop voor Amerika dat die tiran snel op mag krassen.
Hij heeft meer kapot gemaakt dan gemaakt laat hem maar stratego spelen dan maakt het niet hoeveel slachtoffers er vallen.

Ja en dat zij dan een touwtje in de handen krijgen om elkaars luikje open te trekken :D

Men moet Bush er niet naast hangen maar de wolven die achter Bush aan de touwtjes trokken. Perle, wolfowitz, Karl Roven, en zeker RUMSFELD;

Rumsfeld neemt ontslag maar is eigenlijk ontslaan. Hij zal niet gestraft worden voor zijn oorlogsmisdaden.

Pfff die bush en al zijn vriendjes moeten echt oprotten. Heb het helemaal gehad met die cowboys. Het imago van de Amerikanen was al niet best, maar er is nu al helemaal weinig van over wereldwijd. Zelfs de grote europese landen gaan steeds meer tegen het "grote" Amerika in. :thumb:

Pfff die bush en al zijn vriendjes moeten echt oprotten. Heb het helemaal gehad met die cowboys. Het imago van de Amerikanen was al niet best, maar er is nu al helemaal weinig van over wereldwijd. Zelfs de grote europese landen gaan steeds meer tegen het "grote" Amerika in. :thumb:

“We need to fight against terrorism in order to protect and keep our democracy and our liberties. “
(Bush na 11 september)

Het grappige, of trieste er aan is dat ze in hun strijd tegen het terrorisme zelf deze waarden hebben opgegeven waardoor de terroristen eigenlijk al gewonnen hebben.

Kijk dat er wat moest gebeuren kan niemand ontkennen maar de manier waarop daar gaat het om. Die Rumsfeld was idd totaal niet geschikt voor de job, goed dat hij alvast weg is.

Kijk dat er wat moest gebeuren kan niemand ontkennen maar de manier waarop daar gaat het om. Die Rumsfeld was idd totaal niet geschikt voor de job, goed dat hij alvast weg is.

Of zoals wij hier in NL zeggen als er èèn schaap over de dam is.....

Staat het hek open.

Het zal mij benieuwen of er een mogelijkheid bestaat om Bush af te zetten.

Of zoals wij hier in NL zeggen als er èèn schaap over de dam is.....
Staat het hek open.

Het zal mij benieuwen of er een mogelijkheid bestaat om Bush af te zetten.

Niemand die er aan denkt Bush af te zetten. Anders hadden ze dat al lang gedaan. Tevens duurt een impeachement procedure te lang, en zouden er tevens potjes geopend worden die zelf de democraten dicht willen houden.

Zeker geen slechte zaak voor de Amerikaanse politiek. Geef mij maar de verklaringen van clinton ivm een affaire met z'n secretaresse dan zo'n rumsfeld die komt uitleggen dat ze een oorlog bezig zijn, en dat er geen nucleaire wapens zijn gevonden, waarom de oorlog eig gestart is.

Zeker geen slechte zaak voor de Amerikaanse politiek. Geef mij maar de verklaringen van clinton ivm een affaire met z'n secretaresse dan zo'n rumsfeld die komt uitleggen dat ze een oorlog bezig zijn, en dat er geen nucleaire wapens zijn gevonden, waarom de oorlog eig gestart is.
Rumsfeld en de hele huidige en toenmalige Amerikaanse overheid was op de hoogte van de gifgas aanvallen op militairen en op burgers, en toen een wetsvoorstel werd ingediend om Irak terug op de lijst van landen te zeten die terrorisme steunen kwamen Rumsfeld en Reagan en george bush senior tussenbeide(tot 2 maal toe), omdat het hun financiele belangen zou schaden.

Mooi, een tiran minder alvast daar in Amerika.

Thinkalot:thumbs: Right on the money!

De macht, manier van leidinggeven, nemen van beslissingen werd hem in het Pentagon niet in dank afgenomen. Veel militairen (en met name de hogere chief executive's) stoot dit tegen de borst.

Ondanks dat Rumsfeld weg is vraag ik me af hoe het nu gaat. Worden de machtsverhoudingen weer teruggedraaid (executive power met name to.v. NORAD)? Of stelt meneer Bush een andere NEOCON aan?
Indien dit laatste het geval is zal er weining veranderen.

Toch grappig eigenlijk de mensen die in de jaren 80 de "nuttcases" en "radicals" werden genoemd zijn nu in de V.S. aan de macht (Cheney, Bush, (met name) Wolfowitz). Scary shit.

en vervangen door de exbaas vd cia :o

beetje de kat bij de melk zetten, of zoiets :o

mja, dat Rumsfeld exit is, zegt me nog weinig, welke freak komt z'n plaats innemen? Of gaan ze hun oorlogspad zomaar ineens achter zich laten? Denk het niet.... Dan heb je de poppen pas écht goed aan het dansen....

Thinkalot:thumbs: Right on the money!

De macht, manier van leidinggeven, nemen van beslissingen werd hem in het Pentagon niet in dank afgenomen. Veel militairen (en met name de hogere chief executive's) stoot dit tegen de borst.

Ondanks dat Rumsfeld weg is vraag ik me af hoe het nu gaat. Worden de machtsverhoudingen weer teruggedraaid (executive power met name to.v. NORAD)? Of stelt meneer Bush een andere NEOCON aan?
Indien dit laatste het geval is zal er weining veranderen.

Toch grappig eigenlijk de mensen die in de jaren 80 de "nuttcases" en "radicals" werden genoemd zijn nu in de V.S. aan de macht (Cheney, Bush, (met name) Wolfowitz). Scary shit.

Gates is ex-cia en staat bekend als iemand die luistert naar de mensen rondom hem alvorens besluiten te nemen. Bush heeft dus wel degelijk rekening gehouden met de uitlsag van de verkiezingen.
Maar wat betreft het buitenlands beleid kan men niet zo veel doen want:
- dat is de bevoegdheid van de president enij kan dus elke wet waar hij niet mee akkoord gaat veto-en.
- het enige wat de Democraten zouden kunnen doen nu, is de geldkraan toedraaien maar dat gaan ze niet doen want 140 000 soldaten in Irak wil zeggen 140 000 gezinnen in Amerika en die willen ze niet tegen de borst stoten. (omdat het onrealistisch zou zijn te stellen dat de troepen binnen de maand Irak moeten verlaten)

Maar iedereen kan nu wel op de US gaan zitten schijten maar feit blijft dat er nog steeds laffe aanslagen worden gepleegd door Fundi's die het westen willen vernietigen.........

Oh wacht dat was natuurlijk de schuld van onszelf wij hebben dit over onszelf afgeroepen. Maar in mijn optiek is dit pas begonnen na de aanslagen van 9/11. Dus door wie komt het nou eigenlij allemaal........

Vind het zo krom he, het einige wat je eigenlijk nog hoort is Irak dit Irak dat,
maar over Afghanistan hoor je bar weinig meer.
Terwijl al die terroristen het maar wat fijn vinden dat het zo'n heksenketel is in Irak kunnen ze fijn aanslagen plegen en zien ze de US steeds meer met hun rug tegen de muur aan staan.

Terroristen zijn gewoon lafaards............

Ik denk dat al die Fundi's de kracht van de US weleens konden onderschatten

Maar iedereen kan nu wel op de US gaan zitten schijten maar feit blijft dat er nog steeds laffe aanslagen worden gepleegd door Fundi's die het westen willen vernietigen.........

Oh wacht dat was natuurlijk de schuld van onszelf wij hebben dit over onszelf afgeroepen. Maar in mijn optiek is dit pas begonnen na de aanslagen van 9/11. Dus door wie komt het nou eigenlij allemaal........
Neen, de aanslagen 9/11 waren een reactie van fundi's op het buitenlands beleid van amerika en de bezetting van Palestina. De aanslag is verwerpelijk maar neemt niet weg dat ze een oorzaak had. Wie is er het eerst begonnen met het vermoorden van burgers? Amerika of Irak?
Dat je afghainstan aanvalt, daar kan men mss een terechte reden voor vinden (want al qaeda zat daar)
maar Irak had er niks mee te maken. HAd amerika niet zo sterk gelogen dan hadden de amerikanen veel minder tegenwind gekregen van de bevolking, na de val van Saddam.

Vind het zo krom he, het einige wat je eigenlijk nog hoort is Irak dit Irak dat,
maar over Afghanistan hoor je bar weinig meer.
Terwijl al die terroristen het maar wat fijn vinden dat het zo'n heksenketel is in Irak kunnen ze fijn aanslagen plegen en zien ze de US steeds meer met hun rug tegen de muur aan staan.
Eerst en vooral, er waren geen teroristen , noch terroristische aanslagen in Irak, alvorens Amerika de boel daar om zeep hielp.
In afghanistan gebeuren er ng dageijks aanslagen en volgens Nederland behoort Afghanistan tot de eilige landen (verdonk zei dit bij Pauw en witteman). Amerika is Afghanistan binnengevallen om de Taliban te verjagen, nadat ze deze jaren hadden gesteund. Toen de taliban besloot het contract voor de bouw van een oliepijleiding aan een ander land te geven moesten ze plots verdwijnen. Amerika helpt geen enkel land behalve uit eigenbelang.

En wat zeg je? Die terroristen die zelfmoordaanslagen plegen zijn lafaards? Bush zei dat ook eens en toen reageerde een Amerikaanse radio presentator en zei: "excuse me mr President, You can call them bastards ans sons of bitches but you cannot call them cowards. They blow themselves up for their beliefs. That's in my book, really couragous and crazy, but not cowardly!"

Terug
Naar boven