Fitness Seller

donkere/allochtonen hebben beter 'genen/aanleg' dan blanke autochtonen ?

Geen idee van wetenschappelijke onderbouwing, maar als je al lang op deze bol rondloopt en goed om je heen gekeken hebt dan krijg je wel de indruk dat over 't algemeen zwart>blank>geel wat spiermassa betreft. Dit lijkt toch telkens weer bevestigd te worden als je naar sportwedstrijden kijkt (bv. boksen, atletiek, turnen, ...). Let vooral eens op sprinters.

Mensen zien gewoon wat ze willen zien (bias). Ga eens naar Amerika of Afrika. In Amerika zijn heel veel Afro-Amerikanen obees ("skinny fat"), in Afrika heel veel ecto (ja ook als ze genoeg te eten hebben). Dat er in Europa wat gespierde zwarte immigranten rondlopen omdat een hoog % van hen naar de gym gaan is geen representatief beeld voor een heel ras natuurlijk. Ik zie in de sportwereld toch echt net zoveel blanke als zwarte meso's. Al zijn er natuurlijk in bepaalde sporten bepaalde rassen meer vertegenwoordigd.

Mensen zien gewoon wat ze willen zien (bias). Ga eens naar Amerika of Afrika. In Amerika zijn heel veel Afro-Amerikanen obees ("skinny fat"), in Afrika heel veel ecto (ja ook als ze genoeg te eten hebben). Dat er in Europa wat gespierde zwarte immigranten rondlopen omdat een hoog % van hen naar de gym gaan is geen representatief beeld voor een heel ras natuurlijk. Ik zie in de sportwereld toch echt net zoveel blanke als zwarte meso's. Al zijn er natuurlijk in bepaalde sporten bepaalde rassen meer vertegenwoordigd.

Waarom zie ik dan vooral r**ards :(

Inb4 Location: Almere

De vraag is maar wie hier het meest last van heeft, jij of ik. :)
Ik zie ook niet echt in waarom iemand in de ene of andere richting biased zou zijn.
Ik meen voldoende kleurneutraal te zijn om er objectief naar te kijken.

Ik vind dat het verschil vooral opvalt bij sprinters en bij boksers.
Maar goed, ik heb ze ook nooit geteld, gewogen of gemeten....

Ook wel leuk feit mbt deze discussie; er zijn 47 mr olympia's wedstrijden geweest en 25 daarvan zijn gewonnen door een blank persoon

Zijn ook wel dunne lange ecto n*gers of kleine dikke.
Toch heb je ze er zat tussen die hele goede genen hebben hier in het westen.
Ik denk door al het harde werk dat hun voorouders als slaven gedaan hebben en dat dit toch doorgegeven wordt.

Ook werden de slaven geselecteerd op een hun fitheid, fysiek gestel etc, dus zaten daar weinig zwakken bij en zaten er toch zwakken bij dan haalden die de zware bootreis vaak niet.

En hoe zit het dan met blanke n*gers?

---------- Post toegevoegd 29 August 2013 om 12:44 ----------

Ook wel leuk feit mbt deze discussie; er zijn 47 mr olympia's wedstrijden geweest en 25 daarvan zijn gewonnen door een blank persoon

Is er wel eens één gewonnen door een Aziaat?

Ik heb wel gehoord van een blanke n*ger met kale haren.
geruchten gingen dat hij een beest was en niet eens ervoor hoeft te trainen, Politie zoekt hem ook want steeds als er wat gebeurt was in de buurt en politie vraagt, hey hebben jullie gezien wie het was zegt iedereen, Ja het was een blanke n*ger met kale haren.

Ik heb wel gehoord van een blanke n*ger met kale haren.
geruchten gingen dat hij een beest was en niet eens ervoor hoeft te trainen, Politie zoekt hem ook want steeds als er wat gebeurt was in de buurt en politie vraagt, hey hebben jullie gezien wie het was zegt iedereen, Ja het was een blanke n*ger met kale haren.

ja

De vraag is maar wie hier het meest last van heeft, jij of ik. :)
Ik zie ook niet echt in waarom iemand in de ene of andere richting biased zou zijn.
Ik meen voldoende kleurneutraal te zijn om er objectief naar te kijken.

Ik vind dat het verschil vooral opvalt bij sprinters en bij boksers.
Maar goed, ik heb ze ook nooit geteld, gewogen of gemeten....
Ik weet het niet. Zwarten, afkomstig van West-Afrika schijnen idd een atletischere lichaamsbouw te hebben, maar ik heb het idee dat er minder groeipotentieel aanwezig is dan bij het blanke ras. Strongman en PL wordt toch ook gedomineerd door blanken, en op BB-gebied lijken blanken toch ook mee te kunnen. Moest er nu echt een noemenswaardig verschil zijn, dan werden we gewoon weggeblazen.

kortom het maakt dus helemaal niets uit :)

Voor de white supremacists... hold your horses !

Enerzijds heb je met een getinte/donkere huid een betere contrast en komen je spieren beter uit dan een melkwitte huid. Dit is een feit. Contrast is beter en het oogt beter.

Echter.. hebben donkere/allochtonen/niet-westerse mensen een betere aanleg om gespierd te worden?

Graag wetenschappelijke studies door erkende universiteiten of iets in die richting.

Wat wel wetenschappelijk bewezen is dat autochtone mannen minder vruchtbaar zijn dan allochtonen dit heeft met name te maken met het drinkwater. In het drinkwater zit namelijk 'iets' wat de vruchtbaarheid aantast. Daarnaast slikken vrouwen de anticonceptiepil waar vervolgens tijdens het plasje een stofje de riolering in komt wat ze niet eruit kunnen zuiveren. Zo het mogelijk ook hiermee te maken kunnen hebben? Of dat ons leven in het westen van alle gemakken voorzien is en dus minder stress? O

Je merkt ook een verschil met aziaten. Hollanders zijn ook langer dan andere volkeren. Dit heeft te maken met dat er veel groeihormonen in ons voedsel gestopt wordt en we veel variatie hebben in ons voedsel. Of heeft het antwoord op mijn vraag mogelijk te maken met de sportcultuur? Fitness is niet echt iets wat leeft in Indonesie of China.

[denk ik:D]
over dat laatste stukje het zit gewoon in je genen hoelang je wordt en voor de rest

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1- of je nou allochtoon of autochtoon bent je drinkt het zelfde water toch.(in het zelfde land)
2- weet jij wel hoe waterzuiverings instalaties werken?
3- weet jij wel hoe een anticonceptiepil werkt?
4- ook toevallig dat tienerzwanger/ouderschap vele malen hoger is bij allochtonen(vooral donkere) dan autochtone meisjes

en in die onderzoeken die overigens statistisch zijn en niet in een lab zijn onderzocht
bedoelen ze met vruchtbaarheid het aantal kinderen dat ze krijgen niet of ze wel kinderen kunnen krijgen en ja dat komt omdat autochtone vrouwen de pil slikken en niet om de haverklap zwanger worden

---------- Post toegevoegd 29 August 2013 om 12:44 ----------

Is er wel eens één gewonnen door een Aziaat?

Ik ken wel een zwartenees.

20110709_06982_web.jpg

Helaas, niet gewonnen nee.

Bulgaren/Roemenen en Turken zijn toch vaak oververtegenwoordigd in powerlifting?

Hidetada Yamagishi is volgens mij de enige Aziaat die in de Olympia kwam, en hij werd 9e op z'n best, weet ik niet helemaal zeker.

Marathonnen en de 100m wordt gedomineerd door "zwarten". En dat zijn twee hele verschillende sporten. Om alle zwarten over 1 kam te scheren is te makkelijk. (Rennen is populair in jamaica en waarom ze zo goed zijn in lange afstanden (ethiopiërs en nog een paar landen). Komt doordat ze ver boven zee niveau leven, zwaarder daar te lopen/rennen etc.. vergroot VO2 max bla bla bla bla.
Komt erop neer dat wanneer ze op zee niveau rennen het een stuk makkelijker is omdat hun lichaam is aangepast om het veel zwaarder rennen ver boven zee niveau. Wat je overigens 24/7 moet doen en dus niet kan nabootsen hier.

Ik denk overigens dat zwarte mensen de meeste sporten zouden domineren als de sport populair genoeg was in hun land.. Met schaatsen is er relatief weinig competitie buiten de westerse koude landen om. Sinds in de warmere landen het alleen kunstmatig mogelijk is om te schaatsen. Daarnaast is het ook een sport waar het in heel veel landen niet het hele jaar mogelijk is om te beoefennen. In tegenstelling tot hardlopen/sprinten.

Of dat met genen te maken heeft of dat ze meer gedreven zijn doordat ze uit slechtere omstandigheden komen weet ik niet. (ghetto's, arme landen).

Heeft direct niets met boven of onder zeeniveau te maken. Indirect wel zoals je VO2 verhaal.
Ethiopiers, Marokanen, zuid Afrikanen hebben een andere spiersamenstelling. Bij Ethiopiers is vastgesteld dat zij een langere achillespees hebben en kortere kuitspieren die bovendien anders zijn opgebouwd. Zij zullen bv nooit dikke kuiten krijgen, hoe hard te die ook trainen. De actie die hun voeten, benen, buikspieren, beenheffers maken tiijdens het lopen zit in overgrote deel in die lange pees. (achilles)
Deze neemt als het ware de kinethische kracht van het landen over en zet dit om in krachtige afzet vanuit buik, quads, kuit naar voet. In het kort. Hun lichaam kan op uitzonderlijke simpele manier met minimale energie en krachts inspanning een grote snelheid ontwikkelen. En dit is hun voorsprong op de rest van de hardlopers op de langere afstand.
Op de sprint zie je met name spiermassa het winnen van slanke deelnemers. Bolt is de uitzondering op de regel. En is ook voor de sport een interessante man om te volgen. Sprinters waren voor zijn komst kort en zeer sterk.

Wilde ik ff kwijt.

Heeft direct niets met boven of onder zeeniveau te maken. Indirect wel zoals je VO2 verhaal.
Ethiopiers, Marokanen, zuid Afrikanen hebben een andere spiersamenstelling. Bij Ethiopiers is vastgesteld dat zij een langere achillespees hebben en kortere kuitspieren die bovendien anders zijn opgebouwd. Zij zullen bv nooit dikke kuiten krijgen, hoe hard te die ook trainen. De actie die hun voeten, benen, buikspieren, beenheffers maken tiijdens het lopen zit in overgrote deel in die lange pees. (achilles)
Deze neemt als het ware de kinethische kracht van het landen over en zet dit om in krachtige afzet vanuit buik, quads, kuit naar voet. In het kort. Hun lichaam kan op uitzonderlijke simpele manier met minimale energie en krachts inspanning een grote snelheid ontwikkelen. En dit is hun voorsprong op de rest van de hardlopers op de langere afstand.
Op de sprint zie je met name spiermassa het winnen van slanke deelnemers. Bolt is de uitzondering op de regel. En is ook voor de sport een interessante man om te volgen. Sprinters waren voor zijn komst kort en zeer sterk.

Wilde ik ff kwijt.
En al die atleten maar op trainingskamp ver boven zeeniveau om hun lichaam voordeel te laten behalen uit de lage atmosferische druk door adaptatie, zodat zodra ze weer op 'normaal' zeeniveau hun ding moeten doen ze beter presteren.

Terug
Naar boven