AndroidHealthClinic

Doorgaan verstandig ?

Ziq

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
85kg
Vetpercentage
18%
Goede avond ,

Ik zit met een probleem waar ik niet goed van weet hoe ik het moet oplossen. Ik zit nu in mijn 3de week TestE op 375mg (10 weken). Toen ik begon met deze kuur ging ik al met 17-18% BF erin. Ik zit nu in een cleanbulk kuur.

Mensen die ik spreek zeggen dat ik dik word (ouders/vrienden/huisgenoten). Is het verstandig om duur te gaan met cleanbulken (20% boven onderhoud). tijdens de kuur of het roer halverwege om te gooien naar een Cut kuur (wil namelijk winstrol week 4-10 toevoegen). Ik vind het persoonlijk niet zo heel erg om wat dikker te worden ik weet ook dat ik een hoop vocht vast houd door TestE. Maar ik wil niet dat ik deze zomer er als een dikkertje uitzie als je snapt wat ik bedoel.

Dus gaan Cutten of op Cleanbulk blijven zitten.

Persoonlijk denk ik dat ik wat te vroeg ben begonnen en dat ik eerst had moeten cutten naar 12-14%. Maar had toch de knoop doorgehakt om ermee te beginnen doordat ik te lang vast bleef hangen op mijn lichaamsgewicht & kracht. Het is niet anders en probeer er het maximale uit te halen.

Graag verneem ik jullie bevindingen / antwoorden.

Laatst bewerkt:
Je bent gewoon enorm aan het bloaten, moeilijk om het verschil te zien met vet. Gaat er wel weer snel genoeg af wanneer je je nakuur begint met nolva en aromasin. Heb het zelf ook meegemaakt.
Dat bloaten stagneert ook wel. 't Is niet zo dat je binnen 6 weken nog twee keer meer vocht gaat vasthouden dan nu.

Zou er zeker niet plots een cutkuur van maken, maar aan de andere kant moet je ook niet overdreven hoog gaan in kcal. Hier op dbb lachen ze je uit als je zegt dat je op 3500kcal bulkt, maar ik word al fat as **** op zo'n hoeveelheid.

je moet doen waarbij jij je goed voelt.. die vochtgains wat je nu maakt.. zijn gewoon geen gains welliswaar..
als jij jezelf genoeg massa vind hebben, dan kun je toch gewoon lekker cutten + winny erbij..
en na je nakuur krik je je dieet omhoog.. om het zoveel mogelijk vast te houden..

want ik denk dat wanneer jij doorgaat met de cleanbulk.. en je nakuur voorbij is.. dat je dan gelijk al wilt cutten.
maar er moet hier toch 1/2 maanden tussen zitten, wil je zoveel mogelijk behouden ; )

niet erg slim van je om op dat vetpercentage te gaan bulken.
als je door gaat met bulken gaat je bf wel oplopen natuurlijk en als jij in de zomer geen mollig varken wilt zijn dan moet je na je kuur gaan cutten. probleem is dan wel dat je jouw opgebouwde massa voor een groot gedeelte gaat inleveren aangezien je dan meteen moet gaan cutten. Ik zou er een cutkuur van maken.. succes!

20% boven onderhoud bij 18%? :roflol:

Je had eerst diep moet cutten en dan de kuur starten;)

Maar goed, hier leer je van.

• Topic Starter Topic Starter
Dus al met al kan ik concluderen dat het verstandiger is om te gaan cutten. Daarnaast vroeg ik mij af, als ik dat ga doen. Kan dat icm een Keto dieet?

Laatst bewerkt:
Ja dat kan. Misschien gaat het goed voor je uitpakken maar misschien ook niet.

Ja dat kan. Misschien gaat het goed voor je uitpakken maar misschien ook niet.

Zou je dit kunnen onderbouwen? Wil graag toch het optimale uit mijn kuur halen dus ofwel doormiddel van massa gainen, ofwel door een stuk droger te worden met de huidige massa die ik heb. Als een standaard Cut beter is icm een kuur ga ik dat uiteraard doen.

ja natuurlijk, dit soort dingen hoor je toch wel te weten alvorens je.gaat kuren

Daarom zei ik ook, Ik geef eerlijk toe dat ik niet weet of het heel verstandig was dat ik ermee begonnen (met dit BF %) ben maar ik probeer er het optimale uit te halen. Ik ging kuren met de gedachte om wat extra massa te pakken maar er zit toch enige twijfel in gezien ik niet al teveel BF wil gainen.

Je bent gewoon enorm aan het bloaten, moeilijk om het verschil te zien met vet. Gaat er wel weer snel genoeg af wanneer je je nakuur begint met nolva en aromasin. Heb het zelf ook meegemaakt.
Dat bloaten stagneert ook wel. 't Is niet zo dat je binnen 6 weken nog twee keer meer vocht gaat vasthouden dan nu.

Zou er zeker niet plots een cutkuur van maken, maar aan de andere kant moet je ook niet overdreven hoog gaan in kcal. Hier op dbb lachen ze je uit als je zegt dat je op 3500kcal bulkt, maar ik word al fat as **** op zo'n hoeveelheid.
Ik ook hoor. Maar de meesten liegen over wat ze eten. Een echte bodybuilder hoord presies genoeg te eten en dat is noot zo heel veel, het gaat om de macro's en niet om de cals.

Beejte om de marketing heen kijken maar luisteren het is wel een beetje recalme gedoe maar hij heeft wel gelijk
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_v1e4BLDtmY

Daarom zei ik ook, Ik geef eerlijk toe dat ik niet weet of het heel verstandig was dat ik ermee begonnen (met dit BF %) ben maar ik probeer er het optimale uit te halen. Ik ging kuren met de gedachte om wat extra massa te pakken maar er zit toch enige twijfel in gezien ik niet al teveel BF wil gainen.

misschien gewoon op onderhoud gaan eten of iets eronder?

Lijkt me toch vreemd dat je op een test only kuur van 375mg in de derde week enorm begint te bloaten en dik wordt. Misschien nog eens goed naar je voeding kijken. Idd had je beter eerst naturel wat bf kunnen kwijt raken voordat je begon. Misschien proviron toevoegen, cardio opschroeven en toch nog eens goed naar je voeding kijken. Ik zou doorgaan en dan aan het eind gewoon keihard het vet eraf trainen zonder aas.

Lijkt me toch vreemd dat je op een test only kuur van 375mg in de derde week enorm begint te bloaten en dik wordt. Misschien nog eens goed naar je voeding kijken. Idd had je beter eerst naturel wat bf kunnen kwijt raken voordat je begon. Misschien proviron toevoegen, cardio opschroeven en toch nog eens goed naar je voeding kijken. Ik zou doorgaan en dan aan het eind gewoon keihard het vet eraf trainen zonder aas.

Direct na de kuur word toch sterk afgeraden gezien je dan je gains sneller verliest? Daarnaast heb ik totaal geen cardio in mijn schema zitten, word dit wel aangeraden? want dan creëer ik toch een verschil in Kcal en zou ik eigenlijk nog meer moeten gaan eten.

Hele matige cardio is sowieso wel goed tijdens een kuur omdat het de doorstroming van bloed bervordert c.q. herstel bespoedigt.

Ik ook hoor. Maar de meesten liegen over wat ze eten. Een echte bodybuilder hoord presies genoeg te eten en dat is noot zo heel veel, het gaat om de macro's en niet om de cals.

Beejte om de marketing heen kijken maar luisteren het is wel een beetje recalme gedoe maar hij heeft wel gelijk
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_v1e4BLDtmY

Kan je hier iets meer over vertellen? Natuurlijk moeten wij voldoende vetten en eiwitten binnen krijgen.
Maar het maakt toch vrij weinig uit hoe de rest van onze energiebehoefte word opgevuld? Of dit nou een extra portie carbs, vetten of eiwitten zijn.. Ervan uitgaande dat iedereen voldoende bouwstoffen binnen krijgt dan lijkt het mij toch neer te komen op een (kleine) overschot aan kcals.

zonde van je kuur man;)

Hoe hoger je vp, hoe makkelijker je vet en vocht aanzet;)

Hoe hoger je vp, hoe makkelijker je vet en vocht aanzet;)

Ik heb besloten vanaf maandag te beginnen met cutten dan begint mijn 4de week Test op 375mg. Door middel van Keto / low carb (moet nog ff uitzoeken welke het beste uitpakt.). Ik wil hier 6 weken 50mg winstrol aan toevoegen maar hier twijfel ik ook nog enigzins over.

Zit nu op 18-19% BF en ben van plan te cutten tot 10-12%.

niet erg slim van je om op dat vetpercentage te gaan bulken.
als je door gaat met bulken gaat je bf wel oplopen natuurlijk en als jij in de zomer geen mollig varken wilt zijn dan moet je na je kuur gaan cutten. probleem is dan wel dat je jouw opgebouwde massa voor een groot gedeelte gaat inleveren aangezien je dan meteen moet gaan cutten. Ik zou er een cutkuur van maken.. succes!
Licht er aan, als het met zo'n duur apparaat is kan het wel kloppen met een tang kom je wel een stuk lager uit omdat die niet het binnen vet mee neemt.

Terug
Naar boven