Fitness Seller

Dosis steeds maar hoger?

RichardV

Colossal Veteran
Waardering
155
Hey,

ff een vraag ook naar aanleiding van het speculatie verhaal bij de pro's.
Bijvoorbeeld het opkrikken van de hoeveelheden.
Als je zeg maar een kuur test 250 per week neemt zal een volgende kuur als snel bestaan uit een 500 per week en daarna 750 per week (als ik het zo lees en hoor).
Maar is het niet zo dat je door 10-12 weken te kuren (ook al is het maar een 250) je gewoon langere tijd in een anabole toestand bent waardoor je lichaam groeit.
Dus je volgende kuur zou je dat toch theoretisch weer kunnen doen?
Tuurlijk ben je als je het goed hebt gedaan de 2e kuur zwaarder, maar je bent niet 2x zo zwaar zodat je ook 2x nodig hebt.

Simpel voorbeeld:
Je test level is 100%
Je injecteert en zit op 500% (noem maar iets he;) ).
Je bent klaar met de kuur en na een tijd zit je weer op 100%.
Je wil een volgende kuur, en gaat dan maar op 750% zitten (wat meestal dus gebeurt). Waarom niet gewoon weer op 500%?

Ik weet wel mensen willen steeds meer, maar zijn er bijvoorbeeld ook mensen die gewoon lagere doseringen blijven houden in een kuur?

kan het lichaam niet gewennen aan die "lage" dosering zodat je hoger moet doseren?

• Topic Starter Topic Starter
Bij normaal gebruik lijkt me dat niet.
Alleen het feit dat bijvoorbeeld een groter lichaam meer werkbare stof nodig zal hebben zal daar verandering in brengen (dosis).

lijkt me inderdaad dat door de vermeerdering van spiermassa, je ook steeds meer test nodig hebt om dit verder uit te bouwen.

net als dat je op een gegeven moment natural aan een soort massa grens zit, zal dit met een toegevoegde hoeveelheid test ook wel zo zijn.

hmmz, aardige speculatie voor een natural dacht ik zo...

Ik ken iemand die steeds dezelfde kuur gebruikt en steeds ongeveer evenveel gained . Hij kuurt wel maar 1 max 2 keer per jaar .

Ze zeggen altijd dat je maar 1 keer roid maagd bent en dat je daar gebruik van moet maken.. Wat ik daaruit op maak is dat je daarna niet meer zo'n heftige reactie van het lichaam krijgt, waardoor je hoger gaat zitten omdat je het zelfde wilt bereiken. Miss is het wel gewoon iets psychologisch en heeft het miss weinig met je lichaam zelf te maken???

Ik ken iemand die steeds dezelfde kuur gebruikt en steeds ongeveer evenveel gained . Hij kuurt wel maar 1 max 2 keer per jaar .

ik doe dat ook meestal,kom altijd wel een paar kilootjes aan.Vraag me af of die hoge doseringen wel zinvol zijn,als je niet de genetische voordelen van de proos heb.Waarom overkill als je op minder nog goed gaan.

Vroegah dachten ze met d boll ok als 25 mg goed werkt,dan zal 100mg zeker 4x zo veel beter zijn:rolleyes:

Ze zeggen altijd dat je maar 1 keer roid maagd bent en dat je daar gebruik van moet maken.. Wat ik daaruit op maak is dat je daarna niet meer zo'n heftige reactie van het lichaam krijgt, waardoor je hoger gaat zitten omdat je het zelfde wilt bereiken. Miss is het wel gewoon iets psychologisch en heeft het miss weinig met je lichaam zelf te maken???

Onzin!!! Die mening kan ik uiteigen ervaring niet met je delen...

• Topic Starter Topic Starter
Je eigen testlevels zakken na een kuur als het goed is weer naar wat het daarvoor is (zeg maar basis). Dus als jij weer een nieuwe kuur pakt schiet die weer omhoog.

Je lichaam kan maar een bepaalde hoeveelheid spiermasse hormonaal ondersteunen. Wanneer je over dat natuurlijk maximum heenwilt, zult je e.e.a. exogeen moeten aanvullen. Ik kan me goed voorstellen dat je, om over een bepaald punt heen te komen, de exogene aanvulling in de loop van je kuur-carriere op zult moeten voeren.

ik doe dat ook meestal,kom altijd wel een paar kilootjes aan.Vraag me af of die hoge doseringen wel zinvol zijn,als je niet de genetische voordelen van de proos heb.Waarom overkill als je op minder nog goed gaan.

Vroegah dachten ze met d boll ok als 25 mg goed werkt,dan zal 100mg zeker 4x zo veel beter zijn:rolleyes:

Klopt , ik denk dat je gewoon af en toe kuurt en de dosis aangepast is aan het lichaamsgewicht je steeds wel zal gainen .
Wetenschappelijk zal dit verhaal wel niet opgaan maar er zijn toch voorbeelden van mensen waar het wel kan .

Hey,

ff een vraag ook naar aanleiding van het speculatie verhaal bij de pro's.
Bijvoorbeeld het opkrikken van de hoeveelheden.
Als je zeg maar een kuur test 250 per week neemt zal een volgende kuur als snel bestaan uit een 500 per week en daarna 750 per week (als ik het zo lees en hoor).
Maar is het niet zo dat je door 10-12 weken te kuren (ook al is het maar een 250) je gewoon langere tijd in een anabole toestand bent waardoor je lichaam groeit.
Dus je volgende kuur zou je dat toch theoretisch weer kunnen doen?
Tuurlijk ben je als je het goed hebt gedaan de 2e kuur zwaarder, maar je bent niet 2x zo zwaar zodat je ook 2x nodig hebt.

Simpel voorbeeld:
Je test level is 100%
Je injecteert en zit op 500% (noem maar iets he;) ).
Je bent klaar met de kuur en na een tijd zit je weer op 100%.
Je wil een volgende kuur, en gaat dan maar op 750% zitten (wat meestal dus gebeurt). Waarom niet gewoon weer op 500%?

Ik weet wel mensen willen steeds meer, maar zijn er bijvoorbeeld ook mensen die gewoon lagere doseringen blijven houden in een kuur?

Dit wordt mijn 4 de kuurtje en neem 500mg test e en 200mg deca kickstart 3 weken dianabol op 30mg...
Ben heel rustig begonnen en doe dat nog steeds. Ik hoor vaak dat ik te laag doseer maar kom steeds een kilo of 10 aan van een kuur en houdt tussen de 6-8 kilo over. Ik ben niet voor zware kuren. Alleen al om mijn lichaam te sparen... Maar ja groei ik niet meer op 500mg dan wil ik nog wel een x verhogen naar 750 test en 400 deca maar dan houdt het op!!!
En afwisselen van spullen...

Ik denk dat het sterk afhankelijk is van de tussenpauzes die je neemt. Als je één keer per jaar 10 weken kuurt kom je wat massa aan, je verliest daar na je kuur een deel van en vervolgens zit je op een punt dat op natuurlijke wijze te behouden is.

Kuur je echter regelmatig dan kom je op een punt terecht dat je slechts voor je massabehoud al wat moet gebruiken. Gainen vraagt dan uiteraard hogere dosissen.

Ik denk dat het sterk afhankelijk is van de tussenpauzes die je neemt. Als je één keer per jaar 10 weken kuurt kom je wat massa aan, je verliest daar na je kuur een deel van en vervolgens zit je op een punt dat op natuurlijke wijze te behouden is.

Kuur je echter regelmatig dan kom je op een punt terecht dat je slechts voor je massabehoud al wat moet gebruiken. Gainen vraagt dan uiteraard hogere dosissen.

Je bedoelt ze noemen het geloof ik, bridgen tot aan de andere kuur...
Dus tussen de kuurtjes door een "product" blijven zetten om massa vast te houden... Niet best voor de rust van je lichaam!!!:rolleyes:

Je bedoelt ze noemen het geloof ik, bridgen tot aan de andere kuur...
Dus tussen de kuurtjes door een "product" blijven zetten om massa vast te houden... Niet best voor de rust van je lichaam!!!:rolleyes:

Ook. Maar ook regelmatig kuren met bv met 'pauzes' van 2 maanden betekent dat je nooit echt weer helemaal afhankelijk bent van je natuurlijke productie.

Je kan wel aardig zelfde doseringen aanhouden als je lang genoeg pauze houdt. 1x per jaar oid.
Verder is het ook wel logisch dat je iets meer MG's kan verwerken als je meer spiermassa hebt. zit je misschien mg/kg gelijk.

Ik ben het (ook eerlijk gezegd uit financieel oogpunt) van plan om het zo te gaan doen. Ik zal langere periodes pauze gaan nemen (denk aan 4/5 maanden) en dan met dezelfde dosis weer kuren. Denk dat dat een stuk "gezonder" uit zal vallen dan steeds hoger doseren, langer kuren en bridgen tussen de kuren in. Daarbij kom ik naturel niet meer onder de 105kg lichaamsgewicht (off-season), dus een aardig begin zou ik zeggen. Kan wel langzamer gaan op die manier, maar een stuk vriendelijker voor het lichaam en de portemonnee. Ik ga graag nog even wat langer mee.

Je eigen testlevels zakken na een kuur als het goed is weer naar wat het daarvoor is (zeg maar basis). Dus als jij weer een nieuwe kuur pakt schiet die weer omhoog.

Ik had in de laatste kuur die ik deed (ook gewoon 250 test en 200deca) een bloedtest nodig voor andere zaken en heb toen m,n Testosteron mee gemeten.
In de 8e week was de waarde 114.9 (normaal is >10-35)
Na m,n nakuur zat ik op 27 dus in principe als je elke keer je Testosteron niveau kan vervier of vijf voudigen met een kuur zal je gewoon harder groeien of beter herstellen lijkt mij.

Ik heb altijd laag gedoseerd en gaat prima.
Hoe het op den duur zit met de aanmaak/stimulatie van je lichaaamseigen Test na meerdere kuren vraag ik me ook af en kan best zijn dat je receptoren meer vragen om te kunnen voldoen.

gast die ik goed ken heeft in het verleden paar maal gekuurd en toen ff 3j off gegaan door redenen en tijdje nie getraind. hij was indertijd na een paar kuurtjes 90kg en armen 43 cm
nu ging hij tijdje geleden van 81 naar 88 en armen 42.5 met 1 sus en 1 deca en 2 primos per week, ik vond het resultaat echt mooi!
nu kreeg hij precies een tik van het kuren en wou niet meer off gaan, is dan toch 4 weken off gegaan en is nu begonnen met

gh 5iu per dag
sus 500 per week
enanthaat 625 per week (2.5ml)
10 dboll per dag

en ik kan je zeggen, DAT verschil in dosis zie je op 3 weken al, damnnn shit hij is gewoon uiteen gespaat , armen meten nu al 44 cm, hij staat droger dan ooit, is beresterk, houd weinig vocht vast en kom om de 3-4 dagen een kg bij.
is voor mij natuurlijk nog steeds geen motivatie om het ook te gaan doen, maar je ziet wel dat monsterdoseringen zorgt voor monster resultaat! ! !

Terug
Naar boven