AndroidHealthClinic

Double Kettlebell Clean and Press + Hanging Leg Raises

• Topic Starter Topic Starter
1000178408.jpg

Voor iemand aan 2 antipsychotica doe ik het enorm goed...

1000132851.jpg

Hier was 25 oktober 69 kg... Aan 200 mg xeplion en 200 mg abilify bijna halfe gram antipsychotica per maand...
Je hebt geen enkel idee hoeveel invloed antipsychotica heeft op fitness

Chat gpt:

Wat is het gemiddelde BMI van iemand aan antipsychotica?

Er is geen één vast “gemiddeld BMI” voor mensen die antipsychotica gebruiken, maar onderzoek laat wel duidelijke tendensen zien.

Globaal beeld uit studies​

• Voor start van antipsychotica: gemiddeld BMI vaak rond 23–25
  • Na langere tijd gebruik: gemiddeld BMI vaak 26–30
  • Dat betekent dat veel patiënten overgewicht ontwikkelen, en een aanzienlijk deel obesitas.

Verschillen per type antipsychoticum​

Antipsychotica verschillen sterk in hun effect op gewicht:

Sterke gewichtstoename (gemiddeld hoogste BMI):

• Olanzapine
  • Clozapine
    → BMI vaak 28–32 na langdurig gebruik
Matige gewichtstoename:

• Quetiapine
  • Risperidon
    → BMI meestal 26–29
Relatief gewicht-neutraal:

• Aripiprazol
  • Ziprasidon
  • Lurasidon
    → BMI vaak 24–27

Andere factoren die het gemiddelde beïnvloeden​

• Duur van gebruik (eerste 6–12 maanden = meeste toename)
  • Leeftijd en geslacht
  • Leefstijl (roken, voeding, beweging)
  • Onderliggende diagnose (bijv. schizofrenie vs. bipolair)
  • Combinatie met andere medicatie (bv. antidepressiva)

Samengevat​

Als je wilt, kan ik:

• het verwachte BMI-effect per specifiek medicijn voor je uitrekenen
  • of uitleggen hoeveel gewichtstoename gemiddeld per jaar voorkomt
  • of bespreken hoe gewichtstoename te beperken bij antipsychotica
Allemaal leuk en aardig maar we hebben het nu over het bulken en cutten wat je doet om de paar dagen en in die dagen kilo's en kilo's aankomt of afvalt.

In dat hele chatgtp deel wat je erbij plakt gaat over langdurig gebruik niet dat je extreme gewichtstoename hebt in een aantal dagen.
Als ik mij in de ochtend weeg en op die dag ook in de avond dan ben ik ook zwaarder ben dan ben ik niet aan het bulken.
Op mijn rustdagen schroef ik mijn kcal zo'n 300kcal omlaag, eet iets minder carbs en iets meer vet.
De volgende dag ben ik dan ook een halve kilo lichter maar dan ben ik niet aan het cutten.

Over wegen gesproken. Ik zag eens in je 1 van je filmpjes dat je je zelf woog met je schoenen aan en je spijkerbroek aan en verder shirtloos.
Prima maar dan moet je je wel op die manier blijven wegen.
Als jij de ene keer op je blote reet op dat ding gaat staan en de andere keer met je kleren aan. Tuurlijk ben je dan zwaarder.

Jongens niet zo negatief, daar houdt hij niet van.

Allemaal leuk en aardig maar we hebben het nu over het bulken en cutten wat je doet om de paar dagen en in die dagen kilo's en kilo's aankomt of afvalt.

In dat hele chatgtp deel wat je erbij plakt gaat over langdurig gebruik niet dat je extreme gewichtstoename hebt in een aantal dagen.
Als ik mij in de ochtend weeg en op die dag ook in de avond dan ben ik ook zwaarder ben dan ben ik niet aan het bulken.
Op mijn rustdagen schroef ik mijn kcal zo'n 300kcal omlaag, eet iets minder carbs en iets meer vet.
De volgende dag ben ik dan ook een halve kilo lichter maar dan ben ik niet aan het cutten.

Over wegen gesproken. Ik zag eens in je 1 van je filmpjes dat je je zelf woog met je schoenen aan en je spijkerbroek aan en verder shirtloos.
Prima maar dan moet je je wel op die manier blijven wegen.
Als jij de ene keer op je blote reet op dat ding gaat staan en de andere keer met je kleren aan. Tuurlijk ben je dan zwaarder.
Ik heb grote gewichtschommelingen met antipsychotica in watergewicht en ik had meer dan 6000 calorieen op die dag dus veel eten in maag, dat verklaart waarom ik zo zwaar woog tijdelijk

Jongens niet zo negatief, daar houdt hij niet van.
Je bent een troll jij met je 18 kg halterset van action
Hahaha

Dieet is nu fruit en avondeten
Elke keer als ik honger heb pak ik wat fruit
Drinken drink ik water of groentesap.
Ben met caffeine gestopt, gaat niet samen met onthouding
Ik probeer ook wat meer in de zon de zitten als het goed weer is, ben ik nu aan het doen

Lekker man! Laat je niet gekker maken dan je al bent gewoon lekker blijven knallen ;) probeer in balans te komen tussen wat je allemaal wilt. Jezelf afremmen is moeilijk, maar wel belangrijk.

Ik merk dat bij mijn adhd heel erg, ik wil iets, dan moet dat NU en voor 200%. Hoe meer tijd ik eroverheen kan laten gaan hoe zwakker die impuls word en dan besef ik dat wat ik wilde helemaal niet zo interessant was 🤣😅

Wat ik wil zeggen is dat je kan oefenen om niet direct in iedere impuls mee te gaan ;)

Lekker man! Laat je niet gekker maken dan je al bent gewoon lekker blijven knallen ;) probeer in balans te komen tussen wat je allemaal wilt. Jezelf afremmen is moeilijk, maar wel belangrijk.

Ik merk dat bij mijn adhd heel erg, ik wil iets, dan moet dat NU en voor 200%. Hoe meer tijd ik eroverheen kan laten gaan hoe zwakker die impuls word en dan besef ik dat wat ik wilde helemaal niet zo interessant was 🤣😅

Wat ik wil zeggen is dat je kan oefenen om niet direct in iedere impuls mee te gaan ;)
Thx
Ja klopt dat heb ik ook ongeveer haha, maar ik weet niet of ik adhd heb

1000178499.jpg

Weer een beetje minder vet

Ik weeg nu ongeveer 76 kg en ik wil naar de 70 kg.

Ik pak 9000 ui vit d3 per dag sinds ik die heb gekocht ( best hoge dosering ).
Je suppleert hiermee wel extreem veel vitamine D3, 9000 I.U. = 225 mcg, terwijl een onderhoudsdosering van 10 mcg per dag al ruim voldoende is voor volwassenen die de zon nauwelijks zien. Zo'n hoge dosering wordt alleen toegepast bij mensen bij wie een tekort is aangetoond om het weer op normaal niveau te krijgen. Langdurig zo'n hoge dosering nemen is niet zonder risico:

brave_screenshot_www.voedingscentrum.nl.png

bron: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven