MarkGripStrength
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 3.407
- Lengte
- 1m75
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hmmm.... als dat zo is ... hoe verklaar je Dan dat je om 4:41 hier op t forum aan t lezen en posten bent?🤔De vitamine d3 heeft mijn slaap echt in orde gemaakt.
Laatste tijd 10-12 uur ga ik slapen en word vroeg wakker.
Ik was vandaag om 4:30 ongeveer wakker, was om 22-23 gaan slapenHmmm.... als dat zo is ... hoe verklaar je Dan dat je om 4:41 hier op t forum aan t lezen en posten bent?🤔
Daar kan die beste jonge ook niks aan doen, hij is waarschijnlijk o.a manisch.Je bent alleen maar reacties aan het uitlokken hè? Ik geloof het niet meer.
Allemaal leuk en aardig maar we hebben het nu over het bulken en cutten wat je doet om de paar dagen en in die dagen kilo's en kilo's aankomt of afvalt.Voor iemand aan 2 antipsychotica doe ik het enorm goed...
![]()
Hier was 25 oktober 69 kg... Aan 200 mg xeplion en 200 mg abilify bijna halfe gram antipsychotica per maand...
Je hebt geen enkel idee hoeveel invloed antipsychotica heeft op fitness
Chat gpt:
Wat is het gemiddelde BMI van iemand aan antipsychotica?
Er is geen één vast “gemiddeld BMI” voor mensen die antipsychotica gebruiken, maar onderzoek laat wel duidelijke tendensen zien.
Globaal beeld uit studies
- Voor start van antipsychotica: gemiddeld BMI vaak rond 23–25
- Na langere tijd gebruik: gemiddeld BMI vaak 26–30
- Dat betekent dat veel patiënten overgewicht ontwikkelen, en een aanzienlijk deel obesitas.
Verschillen per type antipsychoticum
Antipsychotica verschillen sterk in hun effect op gewicht:
Sterke gewichtstoename (gemiddeld hoogste BMI):
Matige gewichtstoename:
- Olanzapine
- Clozapine
→ BMI vaak 28–32 na langdurig gebruik
Relatief gewicht-neutraal:
- Quetiapine
- Risperidon
→ BMI meestal 26–29
- Aripiprazol
- Ziprasidon
- Lurasidon
→ BMI vaak 24–27Andere factoren die het gemiddelde beïnvloeden
- Duur van gebruik (eerste 6–12 maanden = meeste toename)
- Leeftijd en geslacht
- Leefstijl (roken, voeding, beweging)
- Onderliggende diagnose (bijv. schizofrenie vs. bipolair)
- Combinatie met andere medicatie (bv. antidepressiva)
Samengevat
Als je wilt, kan ik:
- het verwachte BMI-effect per specifiek medicijn voor je uitrekenen
- of uitleggen hoeveel gewichtstoename gemiddeld per jaar voorkomt
- of bespreken hoe gewichtstoename te beperken bij antipsychotica
Ben wel rustig op het moment, wel veel energieDaar kan die beste jonge ook niks aan doen, hij is waarschijnlijk o.a manisch.
Ik heb grote gewichtschommelingen met antipsychotica in watergewicht en ik had meer dan 6000 calorieen op die dag dus veel eten in maag, dat verklaart waarom ik zo zwaar woog tijdelijkAllemaal leuk en aardig maar we hebben het nu over het bulken en cutten wat je doet om de paar dagen en in die dagen kilo's en kilo's aankomt of afvalt.
In dat hele chatgtp deel wat je erbij plakt gaat over langdurig gebruik niet dat je extreme gewichtstoename hebt in een aantal dagen.
Als ik mij in de ochtend weeg en op die dag ook in de avond dan ben ik ook zwaarder ben dan ben ik niet aan het bulken.
Op mijn rustdagen schroef ik mijn kcal zo'n 300kcal omlaag, eet iets minder carbs en iets meer vet.
De volgende dag ben ik dan ook een halve kilo lichter maar dan ben ik niet aan het cutten.
Over wegen gesproken. Ik zag eens in je 1 van je filmpjes dat je je zelf woog met je schoenen aan en je spijkerbroek aan en verder shirtloos.
Prima maar dan moet je je wel op die manier blijven wegen.
Als jij de ene keer op je blote reet op dat ding gaat staan en de andere keer met je kleren aan. Tuurlijk ben je dan zwaarder.
Je bent een troll jij met je 18 kg halterset van action
probeer in balans te komen tussen wat je allemaal wilt. Jezelf afremmen is moeilijk, maar wel belangrijk.
ThxLekker man! Laat je niet gekker maken dan je al bent gewoon lekker blijven knallenprobeer in balans te komen tussen wat je allemaal wilt. Jezelf afremmen is moeilijk, maar wel belangrijk.
Ik merk dat bij mijn adhd heel erg, ik wil iets, dan moet dat NU en voor 200%. Hoe meer tijd ik eroverheen kan laten gaan hoe zwakker die impuls word en dan besef ik dat wat ik wilde helemaal niet zo interessant was 🤣😅
Wat ik wil zeggen is dat je kan oefenen om niet direct in iedere impuls mee te gaan![]()
Ja...
Je suppleert hiermee wel extreem veel vitamine D3, 9000 I.U. = 225 mcg, terwijl een onderhoudsdosering van 10 mcg per dag al ruim voldoende is voor volwassenen die de zon nauwelijks zien. Zo'n hoge dosering wordt alleen toegepast bij mensen bij wie een tekort is aangetoond om het weer op normaal niveau te krijgen. Langdurig zo'n hoge dosering nemen is niet zonder risico:Ik pak 9000 ui vit d3 per dag sinds ik die heb gekocht ( best hoge dosering ).