XXL Nutrition

Bigger By The Day (Log) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rockwell_

Novice
Lid geworden
16 aug 2022
Berichten
25
Waardering
12
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
20%
Hey iedereen ben nog best nieuw hier en begin mijn eerste trainingslog. (overgestapt van Reddit gezien de kwaliteit van de forums daar)

stats momenteel:
183cm
84kg
~20% vet

voordat ik begon(baseline) 06-2018
begonnen met sporten 01-2020
serieus begonnen met voeding training 06-2021
Peak physique 04/05-2022
08-2022
09-2022
physique momenteel 12-2022

permabulk maar plan deze zomer een cut.

Dieet:
eet al anderhalf jaar hetzelfde met wat aanpassingen hier en daar naarmate de tijd. Dit is het eindresultaat:

Meal 1:
4 eieren
50g blad spinazie
100g havermout
3g kaneel poeder
~200-300ml melk

Meal 2: (vaak preworkout)
banaan
50g havermout
25g pindakaas
25g proteïne poeder
15g organisch cacao poeder
~400ml melk

Meal 3: (altijd post workout)
200g kippen borst
80g witte rijst
b'tween melk chocolate reep
Zinc
Magnesium
Vitamine D

Meal 4: (ik woon nog bij mijn ouders dus vaak eet ik met hen mee. Zo niet dan eet ik het volgende)
200g runder gehakt 95% 5%
400g zoete aardappel
stuk fruit, vaak grapefruit

Meal 5:
333g Skyr naturel
50g havermout
15g honing

Snacks:
500-800cals aan junk

Totaal: (exclusief snacks)
3354cal
240g prot
368g carb
80g vet

Training:
PPL 6/7x per week. veel tot failure trainen dorian yates stijl.
Ik heb geen vast workout schema, ik ben een grote voorstander van op gevoel trainen met reps, sets en oefeningen.
Wel heb ik bepaalde oefeningen die ik meestal doe.

Push:
incline smith machine (redelijk close grip met ellebogen naar buiten)
mid chest fly's
low chest fly's
side ways chest press
incline dumbell press
schouder dumbell press
dumbel lateral raises
upright rows op de kabel
triceps op kabel
triceps op kabel
triceps op kabel
skullcrushers

Pull:
latpulldown
single arm cable rows
smith machine rows
close grip cable pullovers
zijwaarts latpulldown machine
cable rows
unilateral bicep curl machine
dumbel curls
hammer curls

legs:
leg extensions
leg curl
barbell squats
smith machine squats
leg press
abducter
adducter
kuiten staand(soms)
kuiten zittend(soms)

Doel:
Blijven groeien en in de toekomst competities doen.
Ben momenteel nog naturel maar zal hoogstwaarschijnlijk over 1 a 2 jaar met een kuur beginnen. Voor die tijd wil ik een naturel competitie hebben gedaan.
Dit zal dus ook een hele algemene log zijn waar ik updates over mijn physique en andere topics zal plaatsen. tips en advies wordt gewaardeerd :D
 
Netjes gedaan :thumb:
Komen je benen ook mee ? Groeien die ook ?
Armen moeten wel bijblijven anders kun je daar over een tijdje weer extra aandacht aan geven, beter gelijk goede armen kweken.
Misschien een tijdje je trainingen met armen beginnen om te kijken of ze dan beter ontwikkelen.
Maar goed bezig :thumb:
 
Netjes gedaan :thumb:
Komen je benen ook mee ? Groeien die ook ?
Armen moeten wel bijblijven anders kun je daar over een tijdje weer extra aandacht aan geven, beter gelijk goede armen kweken.
Misschien een tijdje je trainingen met armen beginnen om te kijken of ze dan beter ontwikkelen.
Maar goed bezig :thumb:
benen en armen zijn altijd een uitdaging geweest omdat ze nogal lang zijn. benen groeien goed armen wat minder. train met PPL armen 2x per week, is dit genoeg of zal ik meer doen?
 
Met jouw ambities wordt het wel tijd om strikter te worden qua voeding en training. Voeding is minimaal even belangrijk als trainen en met zoveel snacks wordt het lastig om straks <12% vet te komen. Ook mis ik wat meer groente.
Op gevoel trainen kan goed gaan, maar hoe ga je je progressie bijhouden? Ben er zelf geen voorstander van en volg liever een (simpel) vast schema.
Verder niks te zeiken en goed bezig! In.
 
183cm
84kg
~20% vet

Totaal: (exclusief snacks)
3354cal
240g prot
368g carb
80g vet

3000kcals(echte Kcals !!)
90-100g vet(zwm transvet)
170-180g eiwit
rest carbs
 
en we zijn al weer 2 weken verder!

ik heb al een tijdje erg veel last van pezen en gewrichten die niet lekker voelen tot soms zelfs pijn, dus heb ik besloten een bro split te doen. ben hier al 2 weken mee bezig en merk dat ik veel lekkerder in me vel zit en veel comfortabeler oefeningen kan uitvoeren met weinig tot geen pijn.
Maandag: armen en kuiten
dinsdag: benen
woensdag: schouders
donderdag: rug
vrijdag: chest (en armen)

Dieet is hetzelfde gebleven. verwacht dit weekend een paar extra calorien erbovenop te gooien ivm kerst.

Update:
iedereen een hele fijne kerst alvast!
 
(overgestapt van Reddit gezien de kwaliteit van de forums daar)
9332C614-1AB8-4FE9-A8EB-9F225B8B0E79.jpeg
 
ik heb al een tijdje erg veel last van pezen en gewrichten die niet lekker voelen tot soms zelfs pijn
Niet zo vreemd als je 6-7x per week traint en alles tot falen. Hoe kun je ooit groeien als je lichaam geen mogelijkheid krijgt om te herstellen?
 
Niet zo vreemd als je 6-7x per week traint en alles tot falen. Hoe kun je ooit groeien als je lichaam geen mogelijkheid krijgt om te herstellen?
Tja het heeft gewerkt maar na een tijdje is een deload wel nodig
 
Tja het heeft gewerkt maar na een tijdje is een deload wel nodig
Je geeft aan dat je veel last van je pezen en gewrichten hebt, dan lijkt me minimaal een (twee zou misschien beter zijn) week rust beter dan een deload.
 
Je geeft aan dat je veel last van je pezen en gewrichten hebt, dan lijkt me minimaal een (twee zou misschien beter zijn) week rust beter dan een deload.
Mee eens. Zal nog 2 weken deze bro split aanhouden en daarna een week niks + caffeine vrij.
 
Leg extensions doen flink pijn aan mijn schenen laatste tijd. Iemand anders hier ook last van?
 
Het is weer griep seizoen! En ook ik doe hier weer aan mee...
werd wakker verschrikkelijke keel, neus en oog irritatie. toch nog ff schouders getrained. Hopen dat morgen beter gaat.
 
Mee eens. Zal nog 2 weken deze bro split aanhouden en daarna een week niks + caffeine vrij.

Het is weer griep seizoen! En ook ik doe hier weer aan mee...
werd wakker verschrikkelijke keel, neus en oog irritatie. toch nog ff schouders getrained. Hopen dat morgen beter gaat.
Waarom niet nu de break inlassen?
Goed herstellen en uitzieken.
 
Waarom niet nu de break inlassen?
Goed herstellen en uitzieken.
zit nog op school en heb over een paar weken een erg belangrijke week waarin veel gedaan moet worden. Het zou beter uitkomen om dan een break te nemen.
Als ik me morgen slechter voel zal ik inderdaad ff een break tussendoor inlassen.
 
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Afgelopen weekend te weinig gegeten, ook een paar drankjes gedaan maar was gezellig.

Vandaag armen getraind ging lekker. Voor het eerst in een lange tijd close grip benchpress voor tricep gedaan en zal deze oefening vaker gaan doen. (40kg > 50kg >60kg x ~10 > 65kg x ~8)
 
slecht nieuws gehad deze week. Ben langs de podotherapeut geweest(na 3 maanden wachten) en mij werd geadviseerd te stoppen met bodybuilding, en ipv dat, bodyweight oefeningen te doen en veel te stretchen. Ik moet zeggen dat ik inderdaad meer moet stretchen en dat mijn spieren erg strak staan, de podotherapeut zei dat ze in lange tijd niet zulke strakke hamstrings had gezien. Maar om dan te zeggen dat ik compleet moet stoppen met trainen? Ik vind t een nogal radicale onderneming. Want vinden jullie?

toevoeging: 4 maanden lang stoppen.
 
Laatst bewerkt:
slecht nieuws gehad deze week. Ben langs de podotherapeut geweest(na 3 maanden wachten) en mij werd geadviseerd te stoppen met bodybuilding, en ipv dat, bodyweight oefeningen te doen en veel te stretchen. Ik moet zeggen dat ik inderdaad meer moet stretchen en dat mijn spieren erg strak staan, de podotherapeut zei dat ze in lange tijd niet zulke strakke hamstrings had gezien. Maar om dan te zeggen dat ik compleet moet stoppen met trainen? Ik vind t een nogal radicale onderneming. Want vinden jullie?
Akkoord
 
Zeker? 4 maanden niks trainen en alleen stretchen? ik plan volgende week 1.5/2 weken rust en zou in februari beginnen met mijn eerste cut. Dit plan overgooit mijn planning nogal.

Ik heb afgelopen zomer ook een rust periode van 2 weken gehad en dit bleek voldoende te zijn voor mij.
 
Back
Naar boven