Fitness Seller

Dragen van een riem tijdens deadliften

Zolang je zonder kunt zonder doen.

idd zo lang je zonder kan.

zou het idd zolang mogenlij zonder doen anders raken je spieren in je rug gewend aan die steun

suc6!!!

• Topic Starter Topic Starter
Oke thanks !!

ik denk dat je prima zonder kan... ik heb ze zelf nooit gebruikt en ben toch vrij zwaar gegaan met deadlifts (voor mij dan).

maar wat is vrij zwaar? ik heb weleens gehoord dat je boven een bepaald gewicht wel een riem moest gebruiken ofzoiets :s

En hoe weet je wanneer je niet meer zonder kan? Als je met een hernia kermend op de grond ligt zeker :)

ik doe het voor de zekerheid toch maar :dunno:

RedruM zei:
En hoe weet je wanneer je niet meer zonder kan? Als je met een hernia kermend op de grond ligt zeker :)
Dat zou een aanwijzing kunnen zijn... :D

Maar serieus; ik ben van mening dat als je geen riem gebruikt, je uitvoering goed is en je het gewicht geleidelijk verhoogd, al naar gelang je kunnen je rugspieren zich netjes meeontwikkelen en zo samen met je buikspieren een natuurlijk en stevig corset vormen.
Gebruik je vanaf het begin een riem geef je je rug geen kans zich mee te ontwikkelen.

Dani zei:
Dan ontneem je jezelf qua ontwikkeling nogal wat, but thats just me.

Ja klopt he mugje als je dan toch een riem wilt dragen doe het dan bij je zwaarste setjes, en warm op zonder riem, op deze manier kan je rug zich toch nog wat ontwikkelen...

het nadeel van zon riem is dat als je altijd als je spanning op je rug zet ermee traint, je rug niet meer zonder zon riem kan..

En als je dus een keer zwaar moet tillen zonder riem ( bijvoorbeeld thuis een kast ), je dan een veel hogere kans loopt op rugklachten

Mij lijkt gewoon het beste om zonder riem te werken en dan maar liever geleidelijker het gewicht te verhogen. Merk wel goed dat ik de onderrug echt zwaar train, behoorlijke spierpijn regelmatig.

heb nog nooit een riem gebruikt, zelfs niet bij toppen.

Het is maar net waar je aan gewent bent. Is net wat je in je hoofd hebt.

een riem dragen = spieren zwakker maken dan meent de riem de het werk over van de rugspieren, dus als je niks aan je rug hebt dan doe je het best zonder dan worden je spieren beter getraind en kunnen ze wenen aan die weerstand.

ik zelf ben soms verplicht een riem te dragen maar draag die enkel tijdens het trainen zelf, tussen de sets doe ik die uit en deadliften kan ik niet want dan ben ik gans invalied en de riem draag ik enkel als men rug niet zo goed is of als het een oefenig is waar ik hem nodig voor heb

nilsjei1234 zei:
Ja klopt he mugje als je dan toch een riem wilt dragen doe het dan bij je zwaarste setjes, en warm op zonder riem, op deze manier kan je rug zich toch nog wat ontwikkelen...

het nadeel van zon riem is dat als je altijd als je spanning op je rug zet ermee traint, je rug niet meer zonder zon riem kan..

En als je dus een keer zwaar moet tillen zonder riem ( bijvoorbeeld thuis een kast ), je dan een veel hogere kans loopt op rugklachten
Oh heeft dat zoveel effect dan doe ik het idd voortaan maar zonder riem, en heb ik dan ook geen riem bij het squatten nodig ???

Doe altijd alles zonder riem of pak oid. Alleen straps zou soms wel fijn zijn.. want me onderarmen houden t vaak niet t gewicht wat me rug wel aankan.

Terug
Naar boven