Fitness Seller

Dragon Age: Origins

Ben zelf een level 6 mage geloof ik. Leuke game, maar afentoe wel teveel gezeik qua dialogen.

Ik heb vorige week de pc versie gekocht (collectors edition: 45 euri, met blood dragon armor en shal; stone prisoner). Ik moet zeggen dat ik in het begin even moest wennen aan het spel. Het ziet er best mooi uit, maar ik verwachte een tweede (of beter gezegd, derde) baldurs gate. Nu wil ik eigenlijk niet meer anders, ik ben dit spel echt de bomb. De battles zijn soms best pittig (vaak met die klote bandits in denerim), en wat mij betreft komt er nog redelijk wat tactiek bij kijken. Ben zelf nu level 10 arcane warrior (mage). Wat betreft de dialogen, die zijn uitgebreid, maar af en toe naar mijn smaak te geeky. Die echte rpg-freaks en larp-freaks zullen er wel van smullen, maar ik heb gekozen voor een romance met leliana, die rode rogue, en na een tijdje begint ze voor je te zingen. das behoorlijk genant, en heb maar even het geluid uit gezet.

Heb eindelijk genoeg strenght voor mijn dragon armor! :D

• Topic Starter Topic Starter
kzit nu met een officieuze 9700m gt en alles draait op high alsof het niks is :D

native van mijn scherm, 1280x800

kzit nu met een officieuze 9700m gt en alles draait op high alsof het niks is :D

Wow, goed, had dat niet verwacht van die kaart :) Alleszins een substantiële verbetering tov 9600.

Heb je een mxm slot in je laptop? Welk merk laptop? Waar heb je de info gehaald om dat te doen? Mssn wel interessant voor mij om eens te zien of ik ook later wanneer mijn kaarten outdatet zijn te veranderen.

Wow, goed, had dat niet verwacht van die kaart :) Alleszins een substantiële verbetering tov 9600.

Heb je een mxm slot in je laptop? Welk merk laptop? Waar heb je de info gehaald om dat te doen? Mssn wel interessant voor mij om eens te zien of ik ook later wanneer mijn kaarten outdatet zijn te veranderen.

een 9700m gt = een overclockte 9600m gt, en niks meer dan dat. Ik heb mijn videokaart op net dezelfde instellingen als een 9700m gt gezet, en hij draait maar luttele graden warmer.

Wtf?? dit gewauwel doet me denken aan de wow aflevering van southpark...

ben het beetje moe, de DLC valt ook tegen... Is allesinds een zeer goed spel maar ik mis wat vrijheid... Iets te linear naar mijn zin.

ben het beetje moe, de DLC valt ook tegen... Is allesinds een zeer goed spel maar ik mis wat vrijheid... Iets te linear naar mijn zin.

Sterke punt van dit spel is ook het verhaal. Daar moet nu eenmaal een enigszins lineaire gameplay bij. Het is anders namelijk moeilijk het verhaal te vertellen. Wat betreft DLC: ik vond de blood dragon armor wel grappig. Die stenen gast hoefde ik niet echt nee. Enja soms zitten er wat taaie/slappe stukken bij. Maar daar tegenover staan weer een hele boel toffe quests.

WTF, je kan 80% van het verhaal afwerken in de volgorde die je wil...

WTF, je kan 80% van het verhaal afwerken in de volgorde die je wil...

Een groot deel van het spel heb je ook de vrijheid om bepaalde quests af te werken in de volgorde die je wilt. Maar omdat het verhaal best centraal is zitten daar beperkingen aan. Het is geen tweede oblivion

Of reageerde je op de opmerking van calyptus? :)

ik heb het vooral over de invisible walls, niet kunnen springen, niet kunnen zwemmen, interactie met omgeving... We zitten toch ver genoeg dat dit allemaal mogelijk moet zijn. Dat had het van Oblivion mogen hebben.

ik heb het vooral over de invisible walls, niet kunnen springen, niet kunnen zwemmen, interactie met omgeving... We zitten toch ver genoeg dat dit allemaal mogelijk moet zijn. Dat had het van Oblivion mogen hebben.

Ik denk dat dit toch niet in het soort RPG past dat DAO wil zijn... Maar wie weet, wil dat wel ook wel eens geïntegreerd zien in zulke rpgs.

Oblivion en fallout 3 zijn eerder een action adventure met rpg elementen. In dat genre passen zulke acties ook. DAO is meer verbonden met allerlei regels (zoals een bordspel) terwijl Oblivion en Fallout 3 een gulden middenweg tussen regels en skills is. Bijvoorbeeld Zelda is dan weer bijna helemaal skill. Geef mij maar DAO en BG1 en 2 :D Oblivion, Fallout 3 en ook Zelda zijn ook wel leuk hoor :)

---------- Toegevoegd om 11:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:40 ----------

Een groot deel van het spel heb je ook de vrijheid om bepaalde quests af te werken in de volgorde die je wilt. Maar omdat het verhaal best centraal is zitten daar beperkingen aan. Het is geen tweede oblivion

Of reageerde je op de opmerking van calyptus? :)

Reageerde op Calyptus. Ik vindt Fallout 3 en Oblivion eigenlijk even lineair, maar zoals calyptus zegt: je kan springen en zwemmen... meer skill.

Reageerde op Calyptus. Ik vindt Fallout 3 en Oblivion eigenlijk even lineair, maar zoals calyptus zegt: je kan springen en zwemmen... meer skill.

Wat heb je aan zwemmen en springen als je verdorie een bloodmage/arcane warrior kan zijn? Overigens moet ik zeggen dat ik de lags te klote vind voor woorden. Maar kan ook liggen dat ik te weinig RAM heb (2gig). Misschien dat ik vandaag maar even 2gig bij ga kopen.

Wat heb je aan zwemmen en springen als je verdorie een bloodmage/arcane warrior kan zijn? Overigens moet ik zeggen dat ik de lags te klote vind voor woorden. Maar kan ook liggen dat ik te weinig RAM heb (2gig). Misschien dat ik vandaag maar even 2gig bij ga kopen.

Ik heb soms ook lag, maar dat gebeurt op het moment dat er een screenshot wordt genomen en geüpload wordt. Denk niet dat meer RAM nog iets gaat doen wat dat betreft.

Nee ik heb een lag om de minuut. Echt ****ing irritant ik kan geen battle meer normaal spelen, alle commands worden pas 3 seconden later uitgevoerd, of niet. Onspeelbaar. Deze erg lag is gekomen ná de nieuwe patch van paar dagen geleden. Daarvoor had ik om de 10 minuten een kleine lag, maar dat was niet bijzonder erg

Terug
Naar boven