AndroidHealthClinic

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Allochtonen zijn twee tot driemaal zo vaak werkloos als autochtonen. Het aantal allochtonen met een vaste baan of een eigen bedrijf is de afgelopen tien jaar echter fors gestegen. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit twee onderzoeken in de vijftig grootste gemeentes door het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Van de Marokkanen in de vijftig gemeenten is 27 procent werkloos. Bij de Antillianen is dat 22 procent, bij Turken 21 procent en bij Surinamers 16 procent. Van de autochtone beroepsbevolking heeft 9 procent geen werk.

Onder allochtone jongeren is het verschil nog groter. Van hen zit 40 procent werkloos thuis. Dat is tweemaal zoveel als onder autochtone jongeren.

Grootste gemeenten

De werkloosheidscijfers liggen beduidend hoger dan de cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek regelmatig presenteert. Dat komt omdat alleen is gekeken naar de vijftig grootste gemeenten.

Sinds het begin van de economische recessie in 2002 is de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen meer dan verdubbeld, zo blijkt uit onderzoek van het SCP naar de leefsituatie van Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen. Het onderzoek is verricht tussen november 2004 en mei 2005 onder 4000 allochtonen in de vijftig grootste steden.

Hogere opleiding

In de strijd om werk leggen vooral allochtone jongeren en leden van de tweede generatie het af tegen werkzoekenden met een hogere opleiding en meer werkervaring. Maar zelfs wanneer rekening wordt gehouden met verschillen in opleiding en leeftijd, hebben allochtonen meer kans op werkloosheid.

Voor directeur S. Harchaoui van het instituut voor multiculturele ontwikkeling Forum is het daarom duidelijk dat allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Hij noemt vooral de situatie voor jongeren "dramatisch". Volgens Harchaoui schenken de Centra voor Werk en Inkomen en de gemeenten te weinig aandacht aan allochtonen bij pogingen om werklozen aan de slag te krijgen.
Bron: nu.nl

En nu zag ik dus net op het journaal dat er zelfs rellen dreigen (check nu 2Vandaag). Zal er vroeger of later wel een keer van komen denk ik.

Er zijn dus 2 redenden voor deze hogere werkloosheid:
1: lagere opleiding
2: 'discriminatie'

Wel lekker dat deze knullen eerst spijbelen van school en dan de boel gaan afbreken als ze geen baan krijgen omdat ze zogenaamd 'gediscrimineerd' worden. Give me a break. Waarom denk je dat werkgevers minder allochs aannemen (afgezien van de lagere opleiding)? Omdat ze het leuk vinden om te discrimineren? Nee, omdat ze uit ervaring en feiten weten dat westerse jongeren minder problemen opleveren. Als bijvorbeeld Marokkanen of Antilianen bekend stonden om hun werklust en vakbekwaamheid zouden ze die graag aannemen hoor. Werkgevers zijn namelijk alleen maar geïnteresseerd in geld verdienen, en het kan ze echt geen reet schelen wat de huidkleur is van degenen die dat geld voor ze verdienen. Het is zuur voor de allochtonen die wel hun best doen en toch over een kam worden geschoren met hun criminele en luie landgenoten, ik vraag ma af wanneer die eens van zich laten horen en stoppen met het gedrag van hun landgenoten goed te praten.

Er wordt idd te knuffelend gedacht in dit land.

Tja... Ik weet hoe k*t het is om aan werk te komen dag van vandaag.

Nu weet ik uit ervaring dat ze op school geen fl**ker uitvoeren en alleen maar lol trappen in de stad tijdens schooltijd.

En werken? Wat is dat? In mijn straat wonen denk ik wel 30 allochtonen waarvan er misschien maar 5 werken. Ze zitten allemaal in de WAO, WW enz enz. Als ik dan vraag wat ze mankeren lullen ze er overheen. Met andere woorden ze willen niet eens werken.

Als ik zo nadenk vraag ik me af waar ik nou voor werk en belasting voor betaal... Zodat hun lekker op hun luie reet kunnen zitten?

Life sucks :no:

Dat er gediscrimineerd wordt, is 100% waar. Misschien denk je, in mijn bedrijf niet, maar helaas. Ja, in jouw bedrijf ook.

Ik ben zelf coordinator bij een rijschool, wanneer een instructeur zich bij ons aanmeldt met de naam Joop van Leeuwen uit Hoofddorp, heeft hij 28x meer kans dat hij wordt teruggebeld dan wanneer dit Hakan Aloui uit Amsterdam-West betreft.
Persoonlijk vind ik dit onzin, omdat de beste instructeurs bij ons toch de allochtone instructeurs zijn (met name de Hindustanen).
Het heeft absoluut te maken met vooroordelen. En ja, misschien doe ik het ook.

Wat opleiding betreft vind ik dat de allochtone bevolking hun bek moet houden. Ze krijgen dezelfde kansen en mogen op dezelfde scholen leren als autochtone leerlingen. Ze worden zelfs aan alle kanten geholpen, welzijnswerkers, opbouwwerkers, tutors, buurtregisseurs, mentors, allerlei personen die zich bemoeien met de rode draad 'opleiding' van de allochtone leerling. Allemaal hebben ze het beste met de allochtone leerling voor.

En toch weten ze het te vernken. En niet omdat ze het niet kunnen, ook niet omdat ze het niet willen. Puur omdat ze DENKEN dat ze het niet kunnen. Aan alle kanten wordt ze aangepraat dat ze een minderheid zijn, dat er geen werk voor ze is, dat ze bevooroordeeld worden en dat ze nooit iets zullen bereiken. Wat ga je dan doen? Je stopt met school, je gaat met 'andere dingen' je geld verdienen en je word inderdaad het stereotype waarvan mensen al dachten dat je het al was.

Zelfmedelijden is het. Bah.

Zelda zei:
Nee, omdat ze uit ervaring en feiten weten dat westerse jongeren minder problemen opleveren

Dan nog mogen ze niet discrimineren.

Zelda zei:
en het kan ze echt geen reet schelen wat de huidkleur is van degenen die dat geld voor ze verdienen.

Dit is bullshit, probeer maar eens aan de telefoon te vragen naar een baan onder de naam Ali en onder de naam Jan. De kans is groot dat je twee verschillende antwoorden krijgt. Had ik zelfs een nieuwsbericht van gelezen of op tv gezien (weet het niet meer precies).

Trouwens de mensen die hier zo gefrustreerd over zijn dat zijn juist de mensen die goed hun best hebben gedaan op school en alsnog gediscrimineerd worden. Die mensen hebben in mijn ogen alle recht om boos te zijn (rellen keur ik niet goed).

Corazon zei:
Dit is bullshit, probeer maar eens aan de telefoon te vragen naar een baan onder de naam Ali en onder de naam Jan. De kans is groot dat je twee verschillende antwoorden krijgt. Had ik zelfs een nieuwsbericht van gelezen of op tv gezien (weet het niet meer precies).
Logisch, allochtonen hebben nou eenmaal een reputatie. De baas heeft dan liever een autochtoon.

Discriminatie en stereotypen zullen altijd blijven bestaan jammer genoeg.

triest
hoezo voel ik me dan opeens aangesproken:(
en inderdaad er word wel volop gediscrimineerd.
Bij een progamma was er een allochtoonse werkeloze die 27 keer had gesolliciteerd en elke keer werd afgewezen.
Daarna stuurde hij onder een nederlandse naam een sollicitatie
het was gelijk de eerste keer raak en werd gebeld voor een gesprek bij een bedrijf waar hij al afgewezen was.
Uit eigen ervaring weet ik wat voor een hopeloos en boos gevoel je krijgt als je dat soort dingen meemaakt. Ik heb ook een tijdje lang gedacht over hoe klein de groep zou kunnen zijn met goeie buitenlanders.
Dat veranderde toen ik percentage allochtonen zag op de haagse hoge school

Laatst bewerkt:
Ongeloofelijk hoe sommige mensen nog steeds kunnen denken!!! Bijna alle tonen die nu rellen zijn school drop-outs. Ze kappen er gewoon mee tussen de 10e en 15e jaar, en dan maar klagen dat autochtonen voorrang krijgen....lazer toch op!! Het gaat hier om vrijheid in dit land, dus ook de vrijheid om je eigen werkenemrs te kiezen.
En de problemen worden alleen maar groter want je hebt steeds meer een allochtone (Moslim cultuur!!) onderlaag die geregeert wordt door een blanke (christelijke cultuur) bovenlaag (want die maken over het algemeen dr school wel af) En die moslims hebben toch al zo lekker veel respect voor ons systeem. Weer een typisch voorbeeld van een eigenlijk goed systeem met foute mensen. Voor de linkse rakkers die nu gaan roepen dat je ook slechte autochtonen hebt...ja maar die zijn hier niet te gast en zijn ons probleem, dus ook keihard aanpakken. Die lui die lopen te rellen nu, oppakken en op de trein naar der Heimat!!

Jizza zei:
Dat er gediscrimineerd wordt, is 100% waar. Misschien denk je, in mijn bedrijf niet, maar helaas. Ja, in jouw bedrijf ook.

Ik ben zelf coordinator bij een rijschool, wanneer een instructeur zich bij ons aanmeldt met de naam Joop van Leeuwen uit Hoofddorp, heeft hij 28x meer kans dat hij wordt teruggebeld dan wanneer dit Hakan Aloui uit Amsterdam-West betreft.
Persoonlijk vind ik dit onzin, omdat de beste instructeurs bij ons toch de allochtone instructeurs zijn (met name de Hindustanen).
Het heeft absoluut te maken met vooroordelen. En ja, misschien doe ik het ook.

Wat opleiding betreft vind ik dat de allochtone bevolking hun bek moet houden. Ze krijgen dezelfde kansen en mogen op dezelfde scholen leren als autochtone leerlingen. Ze worden zelfs aan alle kanten geholpen, welzijnswerkers, opbouwwerkers, tutors, buurtregisseurs, mentors, allerlei personen die zich bemoeien met de rode draad 'opleiding' van de allochtone leerling. Allemaal hebben ze het beste met de allochtone leerling voor.

En toch weten ze het te vernken. En niet omdat ze het niet kunnen, ook niet omdat ze het niet willen. Puur omdat ze DENKEN dat ze het niet kunnen. Aan alle kanten wordt ze aangepraat dat ze een minderheid zijn, dat er geen werk voor ze is, dat ze bevooroordeeld worden en dat ze nooit iets zullen bereiken. Wat ga je dan doen? Je stopt met school, je gaat met 'andere dingen' je geld verdienen en je word inderdaad het stereotype waarvan mensen al dachten dat je het al was.

Zelfmedelijden is het. Bah.

:thumbup:dit is het verhaal waar ik naar toe wilde

• Topic Starter Topic Starter
Corazon zei:
Dan nog mogen ze niet discrimineren.

Trouwens de mensen die hier zo gefrustreerd over zijn dat zijn juist de mensen die goed hun best hebben gedaan op school en alsnog gediscrimineerd worden. Die mensen hebben in mijn ogen alle recht om boos te zijn (rellen keur ik niet goed).

Discrimineren betekent personen op grond van ras, levensovertuiging of een ander kenmerk iemand anders behandelen. Hier gaat het niet om discriminatie, maar een rationele beslissing op grond van feitelijke informatie.

- Een discotheek die alleen maar sterke kerels als portiers inhuurt discrimineert toch ook geen oude omatjes omdat die niet worden aangenomen?

- De playboy neemt zet ook alleen maar vrouwen op de cover, discrimineren ze daarom mannen?

De zogenaamd gediscrimineerde bevolkingsgroepen worden niet aangenomen omdat ze volgens de cijfers meer kans hebben om achteraf niet geschikt te blijken. Net als de omatjes in de disco en de mannen in playboy. Heeft niks met discriminatie te maken.

De oplossing: laat zien dat er genoeg allochtonen zijn die wél hard willen werken en wat kunnen. Dat is wat helpt, niet lopen jammeren dat je gediscrimineerd wordt.

Zelda zei:
Discrimineren betekent personen op grond van ras, levensovertuiging of een ander kenmerk iemand anders behandelen. Hier gaat het niet om discriminatie, maar een rationele beslissing op grond van feitelijke informatie.

- Een discotheek die alleen maar sterke kerels als portiers inhuurt discrimineert toch ook geen oude omatjes omdat die niet worden aangenomen?

- De playboy neemt zet ook alleen maar vrouwen op de cover, discrimineren ze daarom mannen?

De zogenaamd gediscrimineerde bevolkingsgroepen worden niet aangenomen omdat ze volgens de cijfers meer kans hebben om achteraf niet geschikt te blijken. Net als de omatjes in de disco en de mannen in playboy. Heeft niks met discriminatie te maken.

De oplossing: laat zien dat er genoeg allochtonen zijn die wél hard willen werken en wat kunnen. Dat is wat helpt, niet lopen jammeren dat je gediscrimineerd wordt.
als je eens wist:(

Zelda zei:

My point exactly: Zelfmedelijden. Bah bah bah.

Niks mis mee om boven de middelmaat uit te stijgen, die groepen die zich gediscrimeerd voelen kiezen er zelf voor om zelfs onder de middelmaat te blijven. Goede scholing is al lang niet meer afhankelijk van welgestelde ouders, maar je moet dan wel zelf willen.

Zelfs zonder goede scholing valt genoeg te bereiken, maar ook daar moet je inspanningen voor getroosten. Als je eenmaal een baan hebt gewoon een stapje harder lopen dan de rest, niet kiezen voor middelmaat of daar nog onder.

Kiezen voor criminaliteit zorgt er alleen maar meer voor dat de groep waarvan je uitmaakt een stempel krijgt. Het is dan wel lastig dat degenen die wel van goede wil zijn eigenlijk hun slechte broeders zouden moeten corrigeren.

Allochtonen zijn gewoon veels te stoer voor een echte opleiding man, ze willen liever op straat hangen, blanke meisjes lastig vallen en scooters pikken, beetje jammer dat ze later gaan lopen jengelen dat ze laten geen goed werk kunnen krijgen en zich te goed voelen voor ongeschoold werk terwijl ze daar duidelijk thuishoren

(of niet spiertje?)

:D

Zelda zei:
Discrimineren betekent personen op grond van ras, levensovertuiging of een ander kenmerk iemand anders behandelen.

En dat is precies wat die werknemers doen! Ook al kom je met een paar drogredenen over playboy en portieren, het is en blijft discriminatie. De voorbeelden die jij opnoemt zijn helemaal niet te vergelijken en dat weet je zelf ook wel.

Gorilla-Man zei:
Allochtonen zijn gewoon veels te stoer voor een echte opleiding man, ze willen liever op straat hangen, blanke meisjes lastig vallen en scooters pikken, beetje jammer dat ze later gaan lopen jengelen dat ze laten geen goed werk kunnen krijgen en zich te goed voelen voor ongeschoold werk terwijl ze daar duidelijk thuishoren

(of niet spiertje?)

ofno we doen gewoon die ernstige GG shit met de clicka bij station
beetje chikkie nakken je weet toch:rolleyes:

Gorilla-Man zei:

(of niet spiertje?)

Nogmaals het gaat dus om allochtonen die wel hun best hebben gedaan op school en toch niet aangenomen worden. Werkt wel een beetje de-motiverend vind je niet? Je hebt in tegenstelling tot veel van je landgenoten wel het beste gedaan en toch heb je er niets aan.

Wat is dit voor een vergelijking, volgens mij kan je beter trainen als nadenken Zelda.

Corazon zei:
Nogmaals het gaat dus om allochtonen die wel hun best hebben gedaan op school en toch niet aangenomen worden. Werkt wel een beetje de-motiverend vind je niet? Je hebt in tegenstelling tot veel van je landgenoten wel het beste gedaan en toch heb je er niets aan.
Komt omdat een klein aantal van de landgenoten het imago van de hele groep verziekt hebben. Mijns inziens doet een bevolkingsgroep er goed aan om dit soort lieden zelf onder de duim te houden om zo het imago te verbeteren.

Vraag: Waarom hebben Chinezen, Indiers, Hindoestanen, Polen enz. wel voldoende werk in Nederland?

Antwoord: ze willen leren en ze willen werken.

Ik heb groot respect voor deze buitenlanders (ik haat het woord allochtoon, give me a break, echt weer door zo'n politicus bedacht).

ik snap niet dat andere groeperingen dat niet schijnen te beseffen. Ze moeten in het land van herkomst toch ook leren en werken of zie ik dat verkeerd?

Terug
Naar boven