MuscleMeat

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

RichardV zei:
Zal ook wel steeds meer moeten want er emigreren jaarlijk 30-35.000 mensen naar het buitenland.
Dus over 10 jaar is dat weer 350.000 mensen (meestal werkende) dus procentueel zal het aantal mensen van allochtone achtergrond alleen maar toenemen, dus ook bepaalde posities zullen door hen moeten worden bekleed.

en zeer waarschijnlijk zal ik 1 dezer jaren ook bij de vertrekkende groep horen..................ik heb het hier allang gezien, echt beter wordt het er toch niet meer op!:rolleyes:

Dani zei:
Mijn ervaring is helaas anders. Mijn opdrachtgevers zijn tot nu toe allemaal afgehaakt zodra ze bij voornaam 'Abduhlla' of 'Ali' zagen staan. En dan heb ik het over goed opgeleide jongens. De reden: 'ja toch een ander soort volk heh'. Dan kun je lullen als brugman maar winnen kun je het niet. Is mij iig nooit gelukt.

Tja, binnenkort ontkom je er toch niet aan, dan zal Abduhla de recruiter Arie niet aannemen omdat het een minderheid is geworden :D

Duurt nog wel ff hoor M-M :D:D
Heb jij er trouwens last van? Of heb je nog geen stages enzo gedaan?

Zelda zei:
Er zijn dus 2 redenden voor deze hogere werkloosheid:
1: lagere opleiding
2: 'discriminatie'
Gecorrigeerd naar opleidingsniveau zijn allochtonen gewoon vaker werkloos. Ook onder hoogopgeleiden zijn relatief meer werklozen onder de allochtone bevolking. It's a shame.

grootste groep werkloze welke ook niet zoeken voor werk! ( stond vandaag in de krant ) zijn allochtone
er word zelfs geroepen dat het om zelfde % gaat als in frankrijk waar er zo veel rellen zijn geweest!

Dat zal me niks verbazen, ze zijn zo passief als wat.

Mja als ik bij ons op de TU kijk dan zie je toch relatief zeer weinig allochtonen. En binnen die groep is het aandeel marokkanen helemaal gering.

Ik kan me best voorstellen dat werkgevers eerder een autochtone werknemer aannemen dan een allochtone. Niet dat ik het goed keur maar ik kan het wel begrijpen. Ik denk dat veel werkgevers gewoon bang zijn dat ze op één of andere manier 'problemen' zullen krijgen met allochtone werknemers. Ze hebben gewoon niet de naam als mensen die zich aanpassen aan de eisen en wensen van een ander. Vaak een strenge geloofsovertuigen waar werkgevers ook de ballen verstand van hebben. Al met al lijkt het makkelijker om gewoon een autochtone werknemer aan te nemen.

We zullen het wel zien wanneer de economie straks weer aantrekt. Op een gegeven moment ontkom je er niet aan om moslims aan te nemen en als zo'n vent goed is in zijn werk en niet de halve dag richting mekka ligt, bezorgt dat zijn hele soort een goede naam.

Het ligt ook voor een heel groot deel aan hun mentaliteit dat ze als collectief nooit zullen worden als wij, maar ik ben ervan overtuigd dat op den duur de enkeling die wel wil presteren daarvoor beloond wordt, evenveel als een autochtoon.

Man-Mountain zei:
Tja, binnenkort ontkom je er toch niet aan, dan zal Abduhla de recruiter Arie niet aannemen omdat het een minderheid is geworden :D
Das echt zo'n allochtonen denkwijze/illusie he ''ooit zullen wij aan de macht zijn bla bla bla'', is leuk om jezelf wijs te maken maar denk je dat nou echt? En dan nog eens binnenkort ook :rolleyes: Dit roepen de allochtonen namelijk al sinds ze hier zijn

Gorilla-Man zei:
Das echt zo'n allochtonen denkwijze/illusie he ''ooit zullen wij aan de macht zijn bla bla bla'', is leuk om jezelf wijs te maken maar denk je dat nou echt? En dan nog eens binnenkort ook :rolleyes: Dit roepen de allochtonen namelijk al sinds ze hier zijn

Hap hap hap

Corazon zei:
En dat is precies wat die werknemers doen! Ook al kom je met een paar drogredenen over playboy en portieren, het is en blijft discriminatie. De voorbeelden die jij opnoemt zijn helemaal niet te vergelijken en dat weet je zelf ook wel.
Discriminatie op afkomst is m.i. helemaal geen probleem. Het gebeurt zeker wel, maar het is geen probleem. Mijn werkgever discrimineert ook: mensen met een Engelse achternaam hebben de voorkeur. Dat is niet omdat ze een hekel hebben aan buitenlanders, maar simpelweg omdat die personen over het algemeen beter geschikt zullen zijn voor het werk. Natuurlijk heb je ook Chinezen die foutloos Engels spreken en schrijven (mijn baas bijvoorbeeld), maar toch zal je als Engelsman/-vrouw eerder op gesprek mogen komen dan als Albaniër (om maar wat te noemen).

Iedereen hier die zo zit te janken over discriminatie: iedereen wordt gediscrimineerd. Blonde vrouwen krijgen minder snel een serieuze baan dan brunettes. Slanke mensen eerder dan dikkerds. Mannen eerder dan vrouwen. Lig niet zo te janken en zorg eerst eens dat je net zo goed -- of beter -- gekwalificeert bent. Geen enkel bedrijf is (tot op heden) verplicht je aan te nemen omdat je een zielige kansarme jongen bent. Heb je meer diploma's, je bent prettig en respectvol in de omgang, en je wordt dan alsnog afgewezen ten faveure van een autochtoon, dan is het misschien discriminatie.

Extra geld vier steden voor Marokkaanse jongeren

DEN HAAG - De vier grote steden mogen de komende twee jaar 5 miljoen euro extra verdelen waarmee ze maatregelen kunnen nemen om Marokkaanse jongeren op het rechte pad te houden. De jaren daarna krijgen ze van het Rijk structureel 6 miljoen euro voor dit doel.

Dat heeft minister Donner van Justitie onlangs aan Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht laten weten. Het ministerie heeft dat dinsdag naar buiten gebracht.

Crimineel gedrag

Aanleiding voor het extra geld is de relatief hoge mate van crimineel gedrag onder de Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst. Donner noemt dit een "hardnekkig en persistent probleem, dat wordt beïnvloed door enerzijds sociaal-economische factoren van een deel van de populatie en anderzijds door culturele factoren."

Volgens de bewindsman is een opeenhoping van problemen ontstaan die zich voordoet in delen van de grote steden. Hij wil dat de steden een bestuurlijke en strafrechtelijke aanpak in gang zetten.

Veelplegersbeleid

Het is een aanvulling op het veelplegersbeleid dat de afgelopen jaren in gang is gezet, waarbij criminelen die vaker in de fout gaan sneller en intensiever worden aangepakt.

Samen met de hoofdofficieren van justitie moeten de gemeenten maatwerk gaan bedenken voor de Marokaanse jongeren. Ook moeten volgens hem nadrukkelijk de Marokkaanse gemeenschap en buurten bij de plannen worden betrokken.

Het extra geld wordt verdeeld op basis van het aantal Marokkaanse inwoners van 12 tot 24 jaar per stad. Amsterdam krijgt met 2 miljoen euro verreweg het grootste deel van het geld (44 procent). Rotterdam krijgt ruim 1 miljoen, Den Haag 750.000 en Utrecht 690.000 euro.

Prestatieafspraken

Donner wil dat de grote steden aanvullende prestatieafspraken met het Rijk over de besteding van het extra geld. Ook worden de effecten gemonitord.

NU.nl

Zolang er nog steeds tomeloos veel geld wordt gestoken in het begeleiden van jonge allochtonen op halfzachte manier, die het als een kroon op hun wandaden zien om zo 'aangepakt', heb ik nergens medelijden mee.

Wat mij wel steekt is dat de allochtoon die laat zien dat het anders kan, géén subsidie, geen hulp en dus géén baan krijgt.

Raar trouwens dat er -wederom- in dit zoveelste nieuwsbericht alléén geld gaat naar Marokkaanse jongeren, andere groepen blijven buiten beeld. Zou het dan toch waar zij wat zovelen hier liever in de doofpot zien verdwijnen?

Een enkele reis naar casablanca is rond de 200 euro. Als ze voor die 5miljoen ineens boeken, krijgen ze daar vast wel rond de 30.000 vliegtickets voor.

Ik weet de oplossing voor dit probleem!

:D

Je discrimineert nogeens een fiks aantal Marokkanen trouwens.
Want de herriemakers in Spanje, Frankrijk, Belgie, Nederland etc etc etc zijn vaak géén Marokkanen maar Berbers. En dát is weer een ander verhaal.
Stop een Berber in een vliegtuig naar Casablanca en hij wordt er niet blijer van. Te verstedelijkt en teveel controle van de geheime politie die uitstekend werk doet en altijd op zoek is naar criminele en terroristische uitwassen.

Mensen als Samir A. zijn niet bekeerd in Marokko, daar krijg je de kans niet voor met zoveel geheime politie. Er zijn trouwens maar 2 gebiedsdelen ter wereld waar Burka's worden gedragen: In de meest extreme landen als Iran, Iraq en....het vrije west-Europa waaronder Nederland! :D

Ik dwaal af.

:hello:

Misschien eens tijd de marokanen zelf doen wat juist is en hun probleemjongeren aan gaan pakken ipv dat de regering geld blijft smijten om problemen die er niet zouden moeten zijn op te lossen

De goedwillende marokanen/allochtonen zijn hier de dupe van dat mag duidelijk zijn maar waarom zeuren ze dan niet tegen degene die het daadwerkelijk voor hen verpesten ipv over dat ze gediscrimineerd worden?

Omdat er in de Marokkaanse cultuur een gedachtegang heerst die weleens vaker uiteengezet is. Interessante manier van denken trouwens. Die denkwijze is dat alles wat er in een gemeenschap gebeurt, in de eigen gemeenschap dus, gepleegd door één der eigen mensen, altijd met óf de mantel der liefde óf zwijgzaamheid wordt bedekt/opgelost.

Voorbeeld: Als er een jonge Marokkaan overlijdt ten gevolge van een criminele daad (zoals met met Germaine C. die de dader van haar tasjesroof klem reed) zal er geen Marokkaan zijn die zal toegeven dat de overledene het aan zichzelf te danken heeft, slechts goede zaken worden over hem verteld.

Een leuk Marokkaans gezegde is dat als een melkfles gevuld is met whiskey, er gewoon MELK in de fles zit, snappie ;)

Zelda zei:
Discrimineren betekent personen op grond van ras, levensovertuiging of een ander kenmerk iemand anders behandelen. Hier gaat het niet om discriminatie, maar een rationele beslissing op grond van feitelijke informatie.

- Een discotheek die alleen maar sterke kerels als portiers inhuurt discrimineert toch ook geen oude omatjes omdat die niet worden aangenomen?

- De playboy neemt zet ook alleen maar vrouwen op de cover, discrimineren ze daarom mannen?

De zogenaamd gediscrimineerde bevolkingsgroepen worden niet aangenomen omdat ze volgens de cijfers meer kans hebben om achteraf niet geschikt te blijken. Net als de omatjes in de disco en de mannen in playboy. Heeft niks met discriminatie te maken.

De oplossing: laat zien dat er genoeg allochtonen zijn die wél hard willen werken en wat kunnen. Dat is wat helpt, niet lopen jammeren dat je gediscrimineerd wordt.

:stupid:

Allochtonen hebben net zoveel kans op een baan dan autochtonen! Wanneer ze correct Nederlands spreken, zich fatsoenlijk kunnen gedragen en een bepaalde opleiding hebben gedaan dan is er GEEN probleem!

Maarja, dat zijn natuurlijk veel te veel eisen die je dan van je mede-landgenoten stelt..

En hou idd eens op met dat gejammer en dat medelijden! Make's me sick! :kots:

zelda heeft een erg goed punt!

RubenSossa mag even Zelda's post opnieuw lezen! :roflol:

Zelda, toppost jongen! :thumbs:

Terug
Naar boven