XXL Nutrition

Drie bodybuilders in ziekenhuis door NO-boosters.

Dacht dat die NO-boosters allemaal bro science was.

Hey een BSN product wat wel werkt ;)

• Topic Starter Topic Starter
Gebruik zelf ook NO-boosters en het werkt echt wel hoor. Qua spiergroei weet ik niet maar ik krijg er iig een flinke pomp van. En betere erecties:D

Citruline Malaat werkt wel goed bij mij, werkt ook als een no booster volgensmij.

Maar wat denken jullie? Zijn NO-boosters gevaarlijk of zijn er andere factoren (middelen) geweest die dit in combinatie met NO-boosters hebben veroorzaakt?

---------- Toegevoegd om 10:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ----------

Citruline Malaat werkt wel goed bij mij, werkt ook als een no booster volgensmij.

Klopt, ik gebruik zelf ook Citrulline.

Pre-workout en hartkloppingen. Stoffen zoals caffeine zou ik daar aan toeschrijven dan en eventueel andere toegevoegde boosters.
Van vaatverwijding krijg je geen hartkloppingen.

Wow, maar liefst 3 bodybuilders, zijn lijkt me gewoon op zichzelf staande gevallen.. AAKG los supplementeren is in ieder geval onzin. Dat het deel uit maakt van een bepaalde NO blend, maakt het niet per se de veroorzaker van de symptomen. Denk eerder dat vanwege het overschrijden van de aanbevolen dosering de symptomen te wijten waren, vooral als er (bijvoorbeeld in een No Xplode) al bizar veel cafeïne in zit. Schijnt ongeveer 225mg per scoop in te zitten, en er worden 1-3 scoops aanbevolen.. Je bent denk ik altijd beter af met Citrulline als je per se een pomp wilt. Agmatine heb ik de laatste tijd mijn bedenkingen bij qua mogelijke bijwerkingen op de langere termijn, maar qua werking lijkt het wel zijn ding te doen.

Wat heb je ook alweer aan een pomp?

*Je pomp tijdens de training ziet er bruut uit, en na de training blijft de pomp langer actief.
*Betere erecties
*Het schijnt een link te hebben met hypertrofie. Heb mij hier verder nooit in verdiept dus of het waar is; geen idee.
*Het verbetert je uithoudingsvermogen.

Daarnaast is een verbeterde doorbloeding altijd goed. Qua blessureherstel bijvoorbeeld.

Wat heb je ook alweer aan een pomp?

Als je daardoor met meer plezier traint -> betere trainingen -> meer motivatie/consistentie.

Plezier hebben in je trainingen is in mijn ogen toch wel een belangrijke factor op de lange termijn. Vindt het zelf een leuke bonus van Citruline-Malaat. Maar de belangrijkste reden dat ik het eerst gebruikte was omdat ik elke training het verschil merk tussen geen c-malaat of 9 gram. kan altijd meer reps.

zal wss ook weer een gevalletje zijn van dat t bodybuilders waren en dat de oorzaak daarom perse bij supplementen of roids moesten liggen... want tja bodybuilders hebben alleen dat soort klachten niet normale klachten -.-

Kan me niet voorstellen dat het door de NO-boostende stoffen komt, eerder door de gigantische shitload aan stims die sommige mensen gebruiken

Van vaatverwijding krijg je geen hartkloppingen.

Dat zou ik niet zeggen. Vaatweerstand is een van de factoren waar je bloeddruk van af hangt. Bij vaatverwijding is er dus minder vaatweerstand en gaat je hart compenseren door o.a. sneller te kloppen om toch bloeddruk te houden, en dan kan je dus wel hartkloppingen voelen.

These products may result in adverse effects as evidenced by the subconjunctival hemorrhages (an exaggerated vasodilator and antithrombotic effect of nitric oxide formed from arginine)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17466873

Uit het stuk haal ik dit onderzoek. Wie heeft er info over de bloedingstijd verlengende werking. Dit was mij onbekend en ik heb een bloedstollingsziekte. Voor mij is dit heel relevant nieuws!

Edit:deze studie geeft namelijk een korte bloedingstijd na 10 dagen Arginine gebruik. https://forum.bodybuilding.nl/attachments/563_09_04_article-pdf.662014/ p571 onderaan de pagina.

---------- Toegevoegd om 15:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:58 ----------

Dat zou ik niet zeggen. Vaatweerstand is een van de factoren waar je bloeddruk van af hangt. Bij vaatverwijding is er dus minder vaatweerstand en gaat je hart compenseren door o.a. sneller te kloppen om toch bloeddruk te houden, en dan kan je dus wel hartkloppingen voelen.

Bij vaatverwijding openen de vaten zich meer en ook de allerkleinste vaten. Hierdoor vergroot je het volume van je vaatstelsel en meer volume met dezelfde hoeveelheid bloed is een lagere druk.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom worden NO boosters dan niet voorgeschreven aan mensen met een te hoge bloeddruk?

Bij vaatverwijding openen de vaten zich meer en ook de allerkleinste vaten. Hierdoor vergroot je het volume van je vaatstelsel en meer volume met dezelfde hoeveelheid bloed is een lagere druk.

Dat is wat ik zeg, het hart gaat dan compenseren door haar output te veranderen (dus hartfrequentie en/of slagvolume) om bloeddruk te houden, en dat kan je voelen als hartkloppingen.

Terug
Naar boven