AndroidHealthClinic

Drie militairen gewond door Bermbom Uruzgan!

Ik heb zelf ook in Afghanistan gezeten, vorig jaar,

ik ben zelf ook frontsoldaat geweest bij de pantserinfanterie,

en ja ook ik ben van mening dat het nu wel leuk geweest is,

zelf hebben wij 2 jongens verloren tijdens onze missie:(
dit kwam toch wel heel hard aan, en ineens ga je je dan beseffen dat je leven je toch liever is,

ik heb geluk dat ik goede hulp heb gekregen na mijn uitzending,

maar er zijn een hoop dingen die ik niet snel vergeet..

ik moet misschien binnekort weer...

Heb ik daar echt zo'n zin in?

vul zelf maar in..

Zwaar klote man, je zal daar meer meemaken dan iedereen zich kan voorstellen. Wanneer zal je weer moeten? Hoop dat er een snelle beslissing komt voor 2010 dat de missie zal stoppen.
Ik heb gelezen dat toch wel een groot deel van de militairen die in Uruzgan zijn geweest terug willen omdat ze er zo'n verbetering in zit. Het lijkt mij dat juist weinig militairen er zo over denken, of zit ik er naast?

Zwaar klote man, je zal daar meer meemaken dan iedereen zich kan voorstellen. Wanneer zal je weer moeten? Hoop dat er een snelle beslissing komt voor 2010 dat de missie zal stoppen.
Ik heb gelezen dat toch wel een groot deel van de militairen die in Uruzgan zijn geweest terug willen omdat ze er zo'n verbetering in zit. Het lijkt mij dat juist weinig militairen er zo over denken, of zit ik er naast?
De een is net iets meer DIE HARD als de ander..
nee even zonder gein ja opzich zit er wel progressie in maar,
om nou te zeggen dat ik het leven wil laten voor dat land..?
ik ga wel als ik moet,
maar ben dan ook overgestapt naar een logistieke functie,
iets meer zeker en veiligheid! :D

onze boys terughalen regering is helemaal gek geworden zo kanslooooooos daar.

Misschien een idee voor het volgende snoepreisje van relschoppende Marokkanen? :D

Ik heb gelezen op de site van werkenbijhetleger dat je echt goed gepayed word als je uitgezonden bent, je krijgt echt 2000 eu ofzo per maand netto voor onkosten en gevaren plus nog je eigenloon van je functie. Dan kan je al zo op 4000 / 5000 per maand zitten.

Ik heb gelezen op de site van werkenbijhetleger dat je echt goed gepayed word als je uitgezonden bent, je krijgt echt 2000 eu ofzo per maand netto voor onkosten en gevaren plus nog je eigenloon van je functie. Dan kan je al zo op 4000 / 5000 per maand zitten.

Tis natuurlijk goed betaald, maar inprincipe ben dag en nacht aan het werk. Dan valt het uurloon wel weer tegen:rolleyes:

Tis natuurlijk goed betaald, maar inprincipe ben dag en nacht aan het werk. Dan valt het uurloon wel weer tegen:rolleyes:

Mwah zoals ik heb gezien op docu's van nederlandse soldaten zitten ze gewoon met zen allen savonds beetje call of duty te spelen of een film kijken ofzo.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Vietnam_Syndrome

Vietnam Syndrome is a term used in the United States, in public political rhetoric and political analysis, to describe the perceived impact of the domestic controversy over the Vietnam War on US foreign policy after the end of that war in 1975.

Since the early 1980s, the combination of a public opinion apparently biased against war, a less interventionist US foreign policy, and a relative absence of American wars and military interventions since 1975, has been dubbed Vietnam Syndrome. The inability for the United States to go on the offensive was also dubbed as 'Vietnam paralysis'.

Nederland is gewoon bang en onderdanig om de stekker eruit te trekken,

TaliB:banme:AN die hap..

Mwah zoals ik heb gezien op docu's van nederlandse soldaten zitten ze gewoon met zen allen savonds beetje call of duty te spelen of een film kijken ofzo.
Dat geldt niet voor alle militairen,
bijv ik en mijn pel waren meestal 2enhalv tot 3 weken buiten de poort,
alleen blikvoer en water te zuipen niks geen gemakken of douche's,
daarna zaten we vaak 1 tot anderhalve week weer op de base om al ons spul te onderhouden, te rusten, gewoon klaar te maken voor volgend vertrek,

En ja idd de jongens van de logistiek, vervbindingen, alles wat geen frontsoldaat was, die hadden meer vrije tijd idd,

neem bijv het amerikaanse kamp

Daar stonden Gym's van 2 verdiepingen gemiddeld wel 3 tot 4 keer zo groot als een gym hier in nld,

ook hadden de amerikanen winkels waar je bijna ALLE supp's kon krijgen,
Een pizzahut, Subway, BurgerKing noem maar op,
maarja dat verbaast je ook niet als je eens wist hoeveel MILJARDEN dollars de amerikanen in die oorlog pompen.

Sommige jongens die op het Amerikaanse kamp hebben gezeten, en NOOIT van het kamp kwamen zijn Echt super droog en met een pracht fysiek terug gekomen,

ikzelf ben door de veel missies buiten de poort met een gemmidelde temperatuur van 55 graden, 10 kg lichter geraakt,
voornamenlijk vetten,
je krijgt daar namenlijk Hoog gedoseerde overlevingspakketen,
van soms wel 4 tot 5000 kcal,

ook dronk ik vanwege de zwaare fysieke belasting, en warmte,
wel tot 12 ltr water op een dag weg,

Enige nadeel was dat het water BLOEDHEET was, niet lekker dus!

Het is wel lastig een beeld te tekenen van hoe het daar is,
en ik ben ook niet zo'n persoon die er stoere verhalen over heeft etc.

ook ik ben me ten dege bewust dat het levensgevaarlijk is

Voorheen vond ik het wel Het einde ''landmacht bedoel ik dan''

Maar nu zie ik het gewoon als mn baan en meer niet.:o

Respect dat je de ballen hebt om daar naar toe te gaan en ik kan mij voorstellen dat je het als werk ziet persoonlijk.

Maar als je nou eens verder kijkt heb je dan niet het gevoel dat je gewoon een marionette poppetje bent. Die een levensgevaarlijk gebied ingestuurd gaat worden op een van te voren al kansloze missie?

Misschien verdient het goed en is het spannend met de jongens wat tripjes maken op een weg vol met bermbommen. Maar de Nederlandse overheid misbruikt haar soldaten om onderdanig te zijn en politiek wisselgeld te krijgen.

Respect dat je de ballen hebt om daar naar toe te gaan en ik kan mij voorstellen dat je het als werk ziet persoonlijk.

Maar als je nou eens verder kijkt heb je dan niet het gevoel dat je gewoon een marionette poppetje bent. Die een levensgevaarlijk gebied ingestuurd gaat worden op een van te voren al kansloze missie?

Misschien verdient het goed en is het spannend met de jongens wat tripjes maken op een weg vol met bermbommen. Maar de Nederlandse overheid misbruikt haar soldaten om onderdanig te zijn en politiek wisselgeld te krijgen.
Ik snap dat het zo overkomt hier in NLD,
En ja tuurlijk defensie ''de soldaten'' zijn een werktuig van de regering,
altijd al zo geweest en het zal zo blijven,
Toch hebben een hoop militairen het gevoel dat ze daar iets goed doen,
en ja dat had ik toen ook daar,
door onze inzet hebben wij een heel dorp veilig uit handen kunnen houden van TALIBAN, de mensen en kinderen kwamen ons dagelijks vriendelijk groeten, en geloof me ook al zijn het arme ongeschoolde mensen ''kinderen'' je voelt op dat moment wel dat je verschil maakt,
maar je voelt ook hun pijn als je daar rondloopt,
en ziet wat die bevolking mekander aan doet,
zo heb ik dingen gezien die ik liever nooit zou zien,
maar het geeft mij wel een realistish beeld van hoe zulke gebieden er aan toe zijn,
en toch ergens het gevoel dat je iemand aan een veiliger of beter leven helpt, ook al is het er maar 1

ik voelde het meeste voor die kinderen, sommige zijn pas 2 en lopen halfnaakt onder hun eigen uitwerpselen, uitgedroogt door die zandbak heen,
en op zo'n moment voel je je bijna schuldig als je weet wat wij wel hebben maar hun niet..
en ook voel je je schuldig omdat je weet dat er VEEEL meer van die kinderen rondlopen en het niet zullen redden... of al weg zijn....

Heavy shit man wat je daar ziet.

hoe was het gesprek ook alweer bij marokkanen gekomen ???

Terug
Naar boven