MuscleMeat

Droog trainen, maar hoe??

pmln

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben 20 en een vetpercentage van 17-18%. Sinds een week 2 ben ik na iedere training 30min. aan het fietsen om mijn vetpercentage naar beneden te krijgen maar voorlopig met niet al te veel resultaat.
Ik fiets tegen 90RPM ongeveer en ik probeer ook op mijn voeding te letten.

Is 30min. te weinig of doe is er iets anders wat ik verkeerd doe?

Groeten

Dan moet je meer doen als alleen proberen.
Wat eet je nu dan

Normaal gezien begin je zeer snel aan je vetverbranding indien je vlak daarvoor al intensief aan krachttraining hebt gedaan. Fietsen tegen 90 RPM zegt op zichzelf eigenlijk niet zoveel. Om te weten of je goed aan het fietsen bent om vet te verbranden kun je nadat je al 5min bezig bent je hartslag eens meten. Voel je hartslag voor 30 sec en doe het resultaat dan maal 2. Indien dit resultaat dan tussen de 120 en 140 ligt dan denk ik wel dat je goed bezig bent. Indien dit lager zou liggen dan moet je je aantal rotaties opvoeren, ofwel de weerstand van de fiets wat hoger zetten.

• Topic Starter Topic Starter
Een voorbeeld van een dag in de week:

7h: kom Special K van kellogs

10h: 2 botterhammen met kip

12h: 2 botterhammen met kip

15h: stuk fruit

17h: middagmaal (veel kip met rijst of pasta, ook soms vis)

20h: eiwitshake

22h: botterham of soms yoghurt

wat ik ook nog even kwijt wil is dat ik 5x per week train dus ook 5x 30min fietsen.

@ veg: onze sportschool is al zo modern dat je een hartslagmeter kunt vragen en dan zie je deze op je fiets ;) :p Regelmatig doe ik deze eens om en dan houd ik een hartslag van rond de 135 aan.

pmln zei:
@ veg: onze sportschool is al zo modern dat je een hartslagmeter kunt vragen en dan zie je deze op je fiets ;) :p Regelmatig doe ik deze eens om en dan houd ik een hartslag van rond de 135 aan.

Haha mooi zo, tja ik ben old school eh :D

Zou toch wel eens mijn voedingsschema serieus herzien, kijk eens in de voedingsstickies.

greetz

Zo op het eerste gezicht eet je te weinig, zeker als je 5x pw train. Verder ben je net 2 weken onderweg, dan kun je nauwelijks al wonderen verwachten.

Dani zei:
Zo op het eerste gezicht eet je te weinig, zeker als je 5x pw train. Verder ben je net 2 weken onderweg, dan kun je nauwelijks al wonderen verwachten.

Maar voor deze 2weken deed ik ook al regelmatig aan cardio en dan was het meestal een uur lopen of 45min. cross-trainer.

pmln zei:
Een voorbeeld van een dag in de week:

7h: kom Special K van kellogs

10h: 2 botterhammen met kip

12h: 2 botterhammen met kip

15h: stuk fruit

17h: middagmaal (veel kip met rijst of pasta, ook soms vis)

20h: eiwitshake

22h: botterham of soms yoghurt

wat ik ook nog even kwijt wil is dat ik 5x per week train dus ook 5x 30min fietsen.

Beter na 8uur niet meer eten en vooral geen koolhydraten...

Na 8 uur zeker nogmaals eten liefst nog 2 keer maar alleen eiwitten. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoelaat je naar bed gaat maareh zou met eiwitten hoog houden voor het slapen gaan!

2Ripped4U zei:
Na 8 uur zeker nogmaals eten liefst nog 2 keer maar alleen eiwitten. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoelaat je naar bed gaat maareh zou met eiwitten hoog houden voor het slapen gaan!

idd, neem na je training wat snelle suikers en een eiwitshake en net voor je naar bed gaat een bak kwark of tonijn

Cardio training op vetverbranding doormiddel van hartslagmeter, veel water drinken, vetverbrander, eten letten en een dosis geduld.

Ik zou er persoonlijk 40min cardio van maken want een optimale vetverbranding bekrijgt men pas na ongeveer 20min. Probeer van je cardio een feest te maken, ga fietsen en of joggen met meerdere personen, schaf je een MP3 player aan bv. Ga je niet elke dag wegen maar maak een schema aan van de gepresteerde prestaties/ verbruikte Kcal en motiveer je eigen. Hoeveel water drink je per dag?
Greetz Beire

zorg dat je je cardio doet op 65% van je maximale harstslag (HF), dat is optimaal voor vetverbranding.

max HF = 220-leeftijd = 200

hier pak je 65% van, dus 130 slagen per minuut.

dit zal zeer waarschijnlijk ook wel terug te vinden zijn in een tabel op je cardio apparatuur.

beire zei:
Ik zou er persoonlijk 40min cardio van maken want een optimale vetverbranding bekrijgt men pas na ongeveer 20min. Probeer van je cardio een feest te maken, ga fietsen en of joggen met meerdere personen, schaf je een MP3 player aan bv. Ga je niet elke dag wegen maar maak een schema aan van de gepresteerde prestaties/ verbruikte Kcal en motiveer je eigen. Hoeveel water drink je per dag?
Greetz Beire

Het klopt dat de optimale vetverbranding begint vanaf 20min. maar is dit niet sneller wanneer ik eerst intensief mijn krachttraining heb gedaan?

wat mijn dagelijkse hoeveelheid water betreft, zal ik tussen de 2-3 liter zitten. Eerder 3 dan 2 denk ik.

Het is idd zo dat de vetverbranding procedure sneller zal aanvangen als het lichaam al opgewarmt is. Om een optimale vetverbranding te verzekeren is het toch aan te raden 40-45min aan cardio te doen in de juiste zone. Het is namelijk bewezen dat na een lange intensieve cardio training de vetverbranding procedure nog uren kan doorlopen.

Het beste resultaat krijg je als je de cardio training smorgens doet op een lege maag( DOEL= VETVERBRANDING). Smorgens is je bloedsuikerniveau het laagst en omdat je niet geten heb is er geen "brandstof" in je maag waaruit je lichaam energie kan halen om je inspanningen te optimalizeren, dus schakelt je lichaam over op een nood situatie en zal het energie halen uit de opgeslagen vetten.

! Het is ook aangeraden je eiwitten inname te verhogen in je voedingsschema om spierafbraak te minimalizeren.

Koop je een home-trainer (fiets) en zet je s'avonds voor TV één uurtje te trappen...verveeld niet en je houd het langer uit..

grtz

Je maaltijd na je training moet naar mijn mening zeker wat koolhydraten bevatten. Gewoon een whey shake en wat dextrose, 25-50 gram, een vitamine B-complex.
Daarna 1 uur voor het slapen nog een shake of maaltijd met trage eiwitten en wat vitamine C.

Wat de cardio betreft gewoon 20 min HIIT. De koolhydraten na je training zal je gebruiken voor het herstel van je spierglycogeen en zal de catabole toestand omkeren in een anabole. Door de HIIT is je stofwisseling en G.H. uitstoot een stuk hoger, dit zal ervoor zorgen dat je meer vetten zal verbanden dan wanneer je 20-30 minuten op 65% van je HFmax gaat zitten.
Een laatste maaltijd met eiwitten zal je stofwisseling nog wat extra verhogen en zal zorgen voor de bouwstoffen voor het herstel en een goede G.H. aanmaak tijdens je slaap.

Terug
Naar boven