Fitness Seller

droog trainen van de onderste buikspieren

mattong

Novice
Waardering
0
hoi,

ik ben pas nieuw en weet nog niet goed hoe de site ook in elkaar zit, maar wat ik je wou vragen is:
Hoe train je het best je buik droog zodat ik terug 6 of 8 blokjes heb ipv. 4.

Ik ga nog niet naar de fitness, ik train nl. bij een vriend die een all-in-one toestel heeft.
zijn er nog andere oefeningen die ik eventueel thuis kan doen (liefst in het nederlands lol)

grtz

plaatselijk je vet verbranden bestaat niet, als je dus beter je buikspieren wil laten doorschemeren zul je een lager vetpercentage moeten bereiken.

niks aan toe te voegen, kort krachtig...deze zin is mij overigens niet in dank afgenomen toen ik in een fitnesswinkel werkte :lol:

veel leg raises, plaatselijk vet verbranden bestaat wel,

dat te combineren met cardio en dieet

het ligt maar aan de definitie van plaatselijk vet verbranden.....

Definitie of niet...
Plaatselijk bestaat gewoon niet. Als je lichaam energie nodig heeft, gaat hij niet aan de hersens vragen waar zijn gastheer het liefste heeft dat hij het van af haalt...

Maar als je je buikspieren traint worden ze groter waardoor je ze (door meer spierdefinitie) eerder ziet.

Definitie of niet...
Plaatselijk bestaat gewoon niet. Als je lichaam energie nodig heeft, gaat hij niet aan de hersens vragen waar zijn gastheer het liefste heeft dat hij het van af haalt...

Maar als je je buikspieren traint worden ze groter waardoor je ze (door meer spierdefinitie) eerder ziet.

er is aangetoond dat de afgigte van vetzuren onder de huid, op de plaats van de getrainde spier hoger ligt.

Dus, of het een klein beetje is of niet, er is wetenschappelijk vastgelegd, dat je, relatief meer vetverbrand bij de actieve spier dan elders, of in ieder geval het geval zal zijn als je niet DIE spier had getraind.

Plaatselijk vet verbranden is dus mogelijk, maar dan heb ik het niet over de mate waarin.

Vind ik ook niet zo interessant. Veel interessanter om te zien is wat werkt in de praktijk: wielrenners met droge benen, roeiers met droge rear delts en rug, mensen die veel met hun handen werken droge onderarmen etc.

Uiteraard zal het uiterlijke vertoon, dus de aftekening van de spieren, ook vooral worden bepaald door, hoe groot de spier is, hoeveel vocht je vasthoud, hoe vol de spier zit ( en hoe strak onder de huid etc. ), en veeel grotere rol spelen en zal je je dus VOORNAMELIJK op deze componenten moeten richten, in combinatie met low intensity cardio en dieet.

Maar zeggen dat plaatselijk vet verbranden niet bestaat en geen enkel zichtbaar resultaat biedt, is zeker te kort door de bocht.

Definitie of niet...

in zekere zin zeker. op bepaalde plekken zul je veel eerder vet verliezen op dan op andere plekken. je zou dus kunnen aannemen dat er wel degelijk een voorkeursrichting is, waar vet als eerste vandaan gehaald wordt.

• Topic Starter Topic Starter
en zouden vetverbranders helpen??? enkele voorstellen wat ik dan het beste zou nemen en in combinatie met wat?

mvg, mattong ;)

Lol mass_builder. Je slaat de plank weer volledig mis. Als je die topics over lokale vetverbranding nou is eerst leest, voordat je onzin gaat verkopen.

die heb ik al lang gelezen haha
Waarom kom je dan met dat praktijkvoorbeeld over wielrenners etc? Wat in de praktijk geen eens klopt trouwens.

Dat onderzoek gaf ook al aan dat je dan 30 minuten crunches moet doen. En dat het effect dan nog niet te merken is. Volgens mij kun je in die 30 minuten wel betere dingen doen om vet te verbranden.

Daarnaast is in je verhaal geen verband te vinden. Wat wil je er nou mee zeggen. Je verbrandt wel vet, maar niet zoveel. In de praktijk heb je bij mensen die veel met hun handen werken een laag bf op de armen doordat ze die veel gebruiken, maar toch ook weer niet, want het ligt niet alleen aan het plaatselijk vet verbranden?

Het enige wat jij doet is dingen aannemen zonder na te denken en dan wat "praktijkvoorbeelden" er bij verzinnen om je verhaal/argumenten kloppend te maken. Om ze vervolgens weer te ontkrachten.

Waarom kom je dan met dat praktijkvoorbeeld over wielrenners etc? Wat in de praktijk geen eens klopt trouwens.

Dat onderzoek gaf ook al aan dat je dan 30 minuten crunches moet doen. En dat het effect dan nog niet te merken is. Volgens mij kun je in die 30 minuten wel betere dingen doen om vet te verbranden.

Daarnaast is in je verhaal geen verband te vinden. Wat wil je er nou mee zeggen. Je verbrandt wel vet, maar niet zoveel. In de praktijk heb je bij mensen die veel met hun handen werken een laag bf op de armen doordat ze die veel gebruiken, maar toch ook weer niet, want het ligt niet alleen aan het plaatselijk vet verbranden?

Het enige wat jij doet is dingen aannemen zonder na te denken en dan wat "praktijkvoorbeelden" er bij verzinnen om je verhaal/argumenten kloppend te maken. Om ze vervolgens weer te ontkrachten.

whaha sorry gozer wat een zware bullshit.

je geeft zelf aan dat plaatselijk vet verbranden mogelijk is, zoals ik. het is mogelijk, maar in zeer kleine mate. al is het in 0,00001 mate ( theoretisch ), het is dus MOGELIJK.

Maar in de praktijk zie je vaak, dat het veel beter mogelijk is door de door mij aangehaalde voorbeelden.

Wat ik zeg is: Om droog te trainen, zijn cardio&dieet het belangrijkst, maar plaatselijk vet verbranden, kan wellicht ertoe bijdragen.

En zou je eventjes ergens vandaan kunnen citeren waar staat dat 30 MIN de enige mogelijkheid is voor plaatselijk vet verbranden en dat het niet merkbaar is

Verder zie ik geen een citaat van mij waarbij ik mijn eigen verhaaltje ontrkracht, als jij dat echt hebt gelezen zou ik zeggen oefen een beetje bij op het begrijpend lezen! Dat zal ik vooral doen als je echt geen verband kunt vinden, veel succes daarmee!!!

groetjus

Laatst bewerkt:
Maar in de praktijk zie je vaak, dat het veel beter mogelijk is door de door mij aangehaalde voorbeelden.
Wat heb jij toch met "de praktijk"? Die praktijkvoorbeelden van jou, zijn allang weerlegd. In dat andere topic al. De praktijkvoorbeelden die jij geeft, wielrenners bijvoorbeeld, kloppen ook van geen kanten. Ik ken geen enkele wielrenner met super droge benen en een buik alsof hij een bf van 20 zou moeten hebben.

Wat ik zeg is: Om droog te trainen, zijn cardio&dieet het belangrijkst, maar plaatselijk vet verbranden, kan wellicht ertoe bijdragen.
Ja, misschien draagt het iets bij... misschien niet. Who knows. :rolleyes: Met dat woordje "wellicht" geef jij al aan dat je gewoon uit je nek aan het lullen bent en je jezelf alvast indekt, mocht je argument weerlegd worden.

En zou je eventjes ergens vandaan kunnen citeren waar staat dat 30 MIN de enige mogelijkheid is voor plaatselijk vet verbranden en dat het niet merkbaar is
Let wel op de tijdsduur die gebruikt is ! ! setjes van 30 minuten. Het is dus meer aerobisch gericht.

je geeft zelf aan dat plaatselijk vet verbranden mogelijk is, zoals ik. het is mogelijk, maar in zeer kleine mate. al is het in 0,00001 mate ( theoretisch ), het is dus MOGELIJK.
Daarnaast blijft het maar één onderzoek. Wat 3XL ook al eerder aangaf. Het is alleen een indicatie dat het mogelijk is. Om zoiets waar te maken moet er meer onderzoek komen.

groetjus :roflol:

Wat heb jij toch met "de praktijk"? Die praktijkvoorbeelden van jou, zijn allang weerlegd. In dat andere topic al. De praktijkvoorbeelden die jij geeft, wielrenners bijvoorbeeld, kloppen ook van geen kanten. Ik ken geen enkele wielrenner met super droge benen en een buik alsof hij een bf van 20 zou moeten hebben.

Ja, misschien draagt het iets bij... misschien niet. Who knows. :rolleyes: Met dat woordje "wellicht" geef jij al aan dat je gewoon uit je nek aan het lullen bent en je jezelf alvast indekt, mocht je argument weerlegd worden.

Daarnaast blijft het maar één onderzoek. Wat 3XL ook al eerder aangaf. Het is alleen een indicatie dat het mogelijk is. Om zoiets waar te maken moet er meer onderzoek komen.

groetjus :roflol:

haha oke kerel misschien kunnen we samen ooit 30 minute long leg extension workout doen!!!!

groetjus!

Terug
Naar boven