MuscleMeat

Droogtrainen

Lars0

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
92kg
Info:

Ik train nu zo'n anderhalf jaar serieus. Progressie en spiergroei ben ik tevreden over. Het is echter wel zo dat ik zal moeten droogtrainen, ik ben nog steeds te dik (zodat met name m'n abs niet goed te zien zijn).

- 19 jaar
- 82 kilo
- 1,89m

Vraag:

Wat is een goede verhouding tussen krachttraining en cardio op weekbasis met als doel om droog te trainen? Ik doe momenteel twee keer per week aan krachttraining en één keer aan cardio. Krachttraining bestaat per keer uit een pull of push schema van anderhalf uur, cardio bestaat uit 40km (relaxed) fietsen. Ik wil vet verliezen, maar de spiergroei niet belemmeren. Is het misschien aan te raden om een paar weken bijvoorbeeld 3x per week een cardio-schema te doen en slechts één keer kracht?
Ik heb ook nog een vraag betreffende supplementen; Is het verstandig om, als je wilt droogtrainen, whey-shakes te nuttigen (in verband met de extra eiwitten)? Is het aan te raden om creatine te blijven nuttigen? Zijn andere supplementen aan te raden?

Wat raden jullie me aan om te gaan doen (schema's en voeding)?
Alvast bedankt voor eventuele hulp/antwoorden.

Laatst bewerkt:
Info:

Ik train nu zo'n anderhalf jaar serieus. Progressie en spiergroei ben ik tevreden over. Het is echter wel zo dat ik zal moeten droogtrainen, ik ben nog steeds te dik (zodat met name m'n abs niet goed te zien zijn).

- 19 jaar
- 82 kilo
- 1,89m

Vraag:

Wat is een goede verhouding tussen krachttraining en cardio op weekbasis met als doel om droog te trainen? Ik doe momenteel twee keer per week aan krachttraining en één keer aan cardio. Krachttraining bestaat per keer uit een pull of push schema van anderhalf uur, cardio bestaat uit 40km (relaxed) fietsen. Ik wil vet verliezen, maar de spiergroei niet belemmeren. Is het misschien aan te raden om een paar weken bijvoorbeeld 3x per week een cardio-schema te doen en slechts één keer kracht?
Ik heb ook nog een vraag betreffende supplementen; Is het verstandig om, als je wilt droogtrainen, whey-shakes te nuttigen (in verband met de extra eiwitten)? Is het aan te raden om creatine te blijven nuttigen? Zijn andere supplementen aan te raden?

Wat raden jullie me aan om te gaan doen (schema's en voeding)?
Alvast bedankt voor eventuele hulp/antwoorden.

* 2x per week KT is prima voor krachtbehoud.
* 1x per week fietsen is weinig. Elke niet-KT dag iets aan duursport doen is beter.
* Dus bv 2 dagen KT, 2 dagen een uur fietsen, plus 2 dagen 5 Km lopen, en 1 rustdag.
* Als je gezond en gevarieerd eet en niet veel te weinig eet, krijg je van alle voedingsmiddelen genoeg binnen. Door niet je inname te verminderen maar je energieverbruik te verhogen, blijft dat ook zo.
Aan de andere kant kan het geen kwaad om eiwitrijk te eten. Overschot eiwit kan je beschouwen als zeer langzame koolhydraten.

Terug
Naar boven