Fitness Seller

Drop-Down schema

Nielz

Novice
Waardering
0
Ik ben sinds kort begonnen met een "Drop-Down Schema". Het bestaat uit een soort splitschema waarbij je 2 oefeningen per spiegroep doet. Het principe is dat je 2 sets maakt per oefening van 36 herhalingen (eerste 12 herh. zwaarste gewicht, volgende 12 lichter en volgende 12 nog lichter). Ik ben hier vrijdag mee begonnen en merkte dat het zeker een zware training is alleen wil ik graag weten wat jullie ervaringen hiermee zijn en of jullie het trainingsschema sowieso kennen? Mijn doelstelling is namelijk om meer gewicht te krijgen (weeg nu 85 en wil graag naar de 90 toe). Toen ik begon met sporten, augustus 2007, woog ik nog 78 dus heb al een goede groei doorgemaakt... Ik eet al rond de 3100 kcal per dag...

Ik hoor t graag

Ciao
Nielz

is leuk om eens in de zoveel tijd als schok principe toe te passen maar niet om standaard in een schema op te nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Dit is ook puur als schok-reactie. Na 1,5 maand ga ik weer met mijn gewone splitschema verder...

mss geen antwoord op je vraag maar eet wat meer:)
3100 is niet genoeg als je fel wilt bijkomen:)
toch niet voor jou
zo een training zou ik ook niet 6 weken aan een stuk doen maar om de 6 weken mss 1 week
moet je zelf bepalen natuurlijk

Thanx voor je reactie! Maar zou ik dan rond de 400 kcal moeten eten op 1 dag? Das veel, gaat dat dan niet op de verkeerde plekken zitten (buik, kont)?

Mijn dag ziet er alsvolgt uit.

8.00 6 boterhammen met kipfilet en 2 glazen karnemelk

11.00 liga, banaan en boterham met pindakaas

13.00 5 boterhammen met pindakaas en een appel

15.00 liga en boterham met kipfilet en kop soep

18.00 avond eten (schep 2 flinke borden op)

22.00 bak muesli met yoghurt en fruithapje (dmv blender) met whey-eiwit op trainingsdag.

Maar dat moet dus nog meer zijn. Damn... Vond al dat ik een lintworm had ;)

Thanx voor je reactie! Maar zou ik dan rond de 400 kcal moeten eten op 1 dag? Das veel, gaat dat dan niet op de verkeerde plekken zitten (buik, kont)?

Mijn dag ziet er alsvolgt uit.

8.00 6 boterhammen met kipfilet en 2 glazen karnemelk

11.00 liga, banaan en boterham met pindakaas
13.00 5 boterhammen met pindakaas en een appel

15.00 liga en boterham met kipfilet en kop soep

18.00 avond eten (schep 2 flinke borden op)

22.00 bak muesli met yoghurt en fruithapje (dmv blender) met whey-eiwit op trainingsdag.

Maar dat moet dus nog meer zijn. Damn... Vond al dat ik een lintworm had ;)

de vetgedrukte dingen kunnen beter
eet nooit alleen koolhydraten
je eiwitten moeten omhoog al zeker
je avondeten moet je niet twee grote borden opscheppen want als je teveel ineens eet kan je teveel als vet opslaan
je hebt niet aangegeven wanneer je traint en wat je na de training inneemt
als je kipfilet tussen je boterham duwt doe er dan genoeg tussen niet een of twee dunne sneetjes
ik hoop dat je dat wel doet
en eet minstens ene keer meer bvb om acht uur heb je niks s avonds

Het principe is dat je 2 sets maakt per oefening van 36 herhalingen (eerste 12 herh. zwaarste gewicht, volgende 12 lichter en volgende 12 nog lichter). Ik ben hier vrijdag mee begonnen en merkte dat het zeker een zware training is alleen wil ik graag weten wat jullie ervaringen hiermee zijn en of jullie het trainingsschema sowieso kennen?

Doe je die 3*12 reps met of zonder rust tussen de delen? ?

De benaming Drop-Down schema doet me namenlijk vermoeden dat het om gewone dropsets gaat en dan moet je er in die repranges niet veel massa van verwachten (uiteindelijk doe je gewoon sets van 36 reps)

Ik train 4x per week. Boterhammen beleg ik vrij dik. Als ik kipfilet erop doe is dat wel 3 a 4 plakken.

Ik maak idd 3x12 reps met 10 sec rusttijd ertussen. Is het niet zo dat door dit trainingsschema je zometeen in je eigen trainingsschema weer meer kan incasseren en daardoor meer groeit?

Als je dan toch soep eet eet dan cup a soup om 16 uur, dat werkt volgens de reclame..

Terug
Naar boven