Fitness Seller

Shocking News DSB bank op rand van afgrond

The Xtralarge

Huge Freak
Waardering
457
Lengte
1m95
Massa
120kg
Vetpercentage
12%
12 OKTOBER 2009

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

DSB Bank op rand van afgrond

De DSB Bank is zo goed als failliet. De Nederlandsche Bank (DNB) neemt binnen afzienbare tijd het roer over bij de bank van Dirk Scheringa. De staat schiet niet te hulp, omdat DSB een te kleine bank is voor een reddingsoperatie.

De waarde van de DSB Bank bedraagt momenteel zo'n acht miljard euro, meldt De Volkskrant. Dat vindt het huidige kabinet te laag voor overheidssteun. Eerder werden ABN Amro, Fortis en ING wel geholpen door Wouter Bos.
Dirk Scheringa deed volgens Het Financieele Dagblad de afgelopen dagen verwoede pogingen DSB onder te brengen bij een andere bank, maar dat mislukte.
De DSB kwam de afgelopen tijd negatief in het nieuws wegens het verstrekken van te dure leningen. De Autoriteit Financiële Markten besloot hierop een onderzoek naar de bank in te stellen.
Een woordvoerder van DSB ontkent dat De Nederlandsche Bank op het punt staat de bank over te nemen. Volgens de zegsman is de berichtgeving in de media 'absoluut onjuist'.

:roflol: Wat een prutsers!

De bank word dan niet geholpen, maar de gedupeerden wel toch?

• Topic Starter Topic Starter
Bye bye Scheeringa zwaai zwaai -->:thumbs:
Garantiestelsel is nog van toepassing 100.000 per bank per spaarrekening en als je een schuld hebt zal waarschijnlijk een andere partij die overnemen er zal weinig veranderen.

Behalve de klachten hoe moeten die worden opgelost?

Bye bye Scheeringa zwaai zwaai -->:thumbs:

Volgens mij zijn de bestuurders niet persoonlijk aansprakelijk wanneer dsb failliet gaat. Het faillissement is namelijk niet het gevolg van wanbeleid, maar van de aktie van Lakeman. Dus dat was weer lekker slim om aan te sturen op een faillissement.

Maar ik ben geen deskundige op dit gebied, dus is er misschien iemand die meer weet over de aansprakelijkheid van bestuurders?

Grappig is dat de volkskrant er geloof ik mee kwam en iedereen herhaald het, maar het lijkt haast wel nergens op gebaseerd.. zo zou er een persconferentie zijn geweest, maar niemand weet ervan....

Anyways, zo is het in ieder geval wel een self forfilling prophecy, want reken maar dat iedereen zijn geld nu van de bank haalt en daarmee de bank failliet MAAKT.

Of het nu waar is of niet.... Dit is de doodsteek. Iedereen haalt zijn geld natuurlijk weg voor zover ze dat nog niet hebben gedaan. Groot gelijk hebben ze. Het is de laatste tijd wel duidelijk geworden dat het een criminele bende is daar.

Crap, heb mijn auto verzekering daar lopen. :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Rand.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
dat is dus per cliënt en niet per rekening ?

Per rekening bij 1 Bank. De enige uitzondering daarin is de Rabobank omdat het cooperatie is. Daar kan je als je in verschillende gemeentes een rekening hebt per rekening gebruik maken van het garantiestelsel.

Per rekening bij 1 Bank. De enige uitzondering daarin is de Rabobank omdat het cooperatie is. Daar kan je als je in verschillende gemeentes een rekening hebt per rekening gebruik maken van het garantiestelsel.

K thanks, handig om te weten voor later.
*blabla als ik weer kan..*

Zet er voortaan even bij wat je bron is. Dit komt van de spitswebsite, maar in het geval van een bijna failliete bank wel verstandig misschien om het eea goed te vermelden.

Grappig is dat de volkskrant er geloof ik mee kwam en iedereen herhaald het, maar het lijkt haast wel nergens op gebaseerd.. zo zou er een persconferentie zijn geweest, maar niemand weet ervan....

Anyways, zo is het in ieder geval wel een self forfilling prophecy, want reken maar dat iedereen zijn geld nu van de bank haalt en daarmee de bank failliet MAAKT.

Bankruns zijn geen fijn gezicht. Wanhopige mensen voor een bankgebouw als laatst bij Northern Rock bijvoorbeeld. Een garantie, zoals in Nederland afgegeven is een belangrijk instrument om een bankrun te voorkomen. Maar zodra er 1 schaap over de dam is met daar bovenop een berg slecht nieuws in de media.... ;)

edit: artikel van Diamond en Dybvig, 'Bank Runs, Deposit Insurance, and Liquidity' is wel interessant als je dit onderwerp ook boeiend vind!

Wat gebeurt er straks met AZ als dsb falliet is?

Terug
Naar boven