MuscleMeat

Shocking News DSB bank op rand van afgrond

• Topic Starter Topic Starter
Wie vind eigenlijk dat Scheeringa aansprakelijk moet worden gesteld bijvoorbeeld voor wanbestuur dan kunnen ze hem ook prive gaan kaal plukken?

Er is namelijk momenteel sprake van en ze gaan het onderzoeken. Hij wordt verdacht van het bewust te laat inleveren van de jaarstukken.

Is er nu echt sprake van wanbeleid?

1)Hij sluisde geld naar verschillende BV`s om zijn sportactviteiten te financieren

2)Bewust te laat inleveren van de jaarstukken

3) onverantwoorde tophypotheken en woekerpolissen

Er is gesproken over een economisch delict. Hij bezit ongeveer 285 miljoen in prive dus er valt wel wat te halen hehehehehe:D

Als ik meer dan een ton daar had staan ging ik toch even Lakeman een bezoekje brengen..

De veiligste manier van geld bezitten is tegenwoordig geen geld bezitten volgens mij

Nou dat is k*t voor de mensen die daar geld hebben:D

Driedubbel genaaid als je daar een top hypotheek had boven de 125% executiewaarde.

- ORV's die uitgezet waren worden uitgekeerd maar omdat het woekerpolissen waren resteert er een zeer laag bedrag
- Nieuwe hypotheek vinden wordt lastig en alles boven de 125% zal waarschijnlijk niet hypothecair beleend kunnen worden. Boven de 125% moet dus tegen hogere rente geleend worden
- Schaderegeling ORV's zal niet meer worden afgehandeld, procederen tegen een failliete bank levert normaal gesproken niks op.

Laatst bewerkt:
Inderdaad die mensen zijn gewoon opgelicht. Het zijn vaak nono`s die geen verstand hebben van financiele zaken. En de gewiekste dsb-commando(adviseur) ging lekker zijn gang bij dat soort klanten. Het was een win-win situatie de adviseur kreeg een goede bonus en Scheeringa werd steeds rijker.

Het grappige is dat hij nu de rol van slachtoffer aanneemt;

Scheringa: 'We voelen ons gepakt'
Dirk Scheringa heeft voor het eerst gereageerd op de problemen bij de DSB Bank. Tegenover RTL 7 gaf hij aan zich 'gepakt' te voelen door de Nederlandsche Bank (DNB) en het Ministerie van Financiën. Hij vindt de beslissing van de Amsterdamse rechter om DSB onder curatele te stellen, onterecht.

Volgens Scheringa hadden Wouter Bos en Nout Wellink vannacht al een persconferentie gepland voordat ze de uitspraak van de rechter hoorden. Nadat DSB in eerste instantie niet onder curatele werd gesteld, ging de persbijeenkomst plots niet door. Verder vindt hij dat de DSB Bank nog wel degelijk levensvatbaar is.

Denk dat vele zich vergissen in de situatie.

DSB is in de eerste plaats zwart gemaakt door Lakeman en daarna onterecht via de rechter aangepakt.
Ondanks in korte tijd veel spaarders geld weghaalde, bleek het voldoende liquide middelen over te hebben.

Doordat de volgende ochtend in de kranten stond van "DSB hangt aan een zijde draadje." werd de situatie opeens anders door reputatieschade wat bij een bank van essentieel belang is.
Spaarders zouden hierdoor direct hun geld van de bank af willen halen, wat het besluit tot curatele bracht.

Voor dit media nieuws was de bank dus gewoon gezond.

Het feit dat dit in de kranten heeft kunnen staan betekent een vermoedelijk falen van de overheid ipv Scheringa wat nu beweerd word.

Ik vind het wel erg makkelijk Scheringa overal de schuld van geven.

Scheringa deed zaken, net als elke bank en nu zou die degene die een hypotheek wilden misleid hebben door te hoge rentes/kosten?
De mensen die tekende voor een hypotheek waren er volgens mij zelf ook bij toen ze tekende.

Gelukkig krijgt een aantal mensen tot 100.000 hun geld terug, jammer voor de belastingbetaler die hier voor zal op moeten draaien.

Zoals ik het bekijk treft Scheringa geen enkele blaam en word die nu neergezet als schuldige terwijl Lakeman mag aansturen op het faillissement van een bank met 1600 werknemers dat is dan weer geen probleem, net als het lek dat de oorzaak is van dit probleem.

Waar maken wij ons druk om we betalen maar zo'n 80% belasting (incl verborgen belastingen) dat kan best nog wel wat omhoog.

Ik ben het volledig met je eens en het is klote hoeveel invloed de media tegenwoordig dus heeft.

Maar Scheringa is ook gewoon fout geweest maar dat is inderdaad branche breed. De DSB stak er toch wel met kop en schouders boven uit hoor zeker m.b.t. die achterlijke hypotheken.

Die hypotheken werden getekend door degene die de hypotheek wilden, daar kozen zij dus zelf voor en als alles gewoon zwart op wit staat, vind ik dit ieders eigen verantwoording.

Dan moet je niet roepen dat de hypotheken niet kloppen ben ik van mening.

Er is niet gelogen of dergelijke, dus kortom gewoon nette zaken.

De vraag is ook hoe de media aan dit nieuws kwam, door DNB, of overheidsorganisaties zoals justitie zelf.
Mocht dit door een overheidsorganisatie zijn als justitie kunnen we rustig stellen dat de overheid dit gehele probleem veroorzaakt heeft, want welke gek wil nu nog DSB kopen?

Natuurlijk is er getekend door die gasten met meerdere ORV's en een loodzware tophypotheek met variabele rente. Echter een hypotheek of leningverstrekker heeft nog wel een zorgplicht en dient van te voren in kaart te brengen of een aanvrager de lasten kan dragen. Die lasten zijn natuurlijk ondraagbaar als door renteverhogingen en verborgen kosten er een maandlast ontstaat die ruim boven de norm ligt om een fatsoenlijk bedrag over te houden voor levensonderhoud.

De leners waren dom, DSB was vooral sluw. Dat DSB nu genekt wordt door Lakeman en berichten uit de media verdient zeker niet de schoonheidsprijs maar dit soort roofbanken kunnen we missen als kiespijn. Ook al zal de economische impact niet onderschat moeten worden. Veel mensen die leningen afsloten bij DSB zullen bij een andere bank geen krediet krijgen omdat ze niet kredietwaardig genoeg zijn. Er zal dus minder worden uitgegeven voor woningverbetering of andere zaken waarvoor wordt geleend. Banken zijn momenteel niet zo scheutig met doorlopende kredieten als je kredietwaardigheid ook maar enigzins discutabel is.

Zoals je zegt, de leners waren dom en of het net was van Scheringa is te betwijfelen, maar daar heb ik me niet in verdiept moet ik bekennen.

Het is toch weer een extra klap op de economie en het zorgelijke is dat hieruit blijkt dat degene die de economie moeten aansturen hier verantwoordelijk voor zijn.

Dan verwijs ik naar de eerste uitspraak van de rechter wat anders sprak dan DNB met als gevolg een sneeuwbal effect.

Zoals je zegt, de leners waren dom en of het net was van Scheringa is te betwijfelen, maar daar heb ik me niet in verdiept moet ik bekennen.

Heb je de desbetreffende polissen weleens gezien? Enig idee hoe die aan de man gebracht zijn?

Dat de zwaarst gedupeerden zelf ook aandeel hebben in de miserre betekend niet dat een bank mag inspelen op onkunde en onwetendheid van de klant, en dat is doelbewust gedaan.

Kan niet begrijpen dat mensen na het Spaarselect debacle met de Dirk Scheringa Bank in zee zijn gegaan.

Heb je de desbetreffende polissen weleens gezien? Enig idee hoe die aan de man gebracht zijn?

Dat de zwaarst gedupeerden zelf ook aandeel hebben in de miserre betekend niet dat een bank mag inspelen op onkunde en onwetendheid van de klant, en dat is doelbewust gedaan.

Dus wat jij zegt is, er zijn door DSB onderzoeken gedaan naar onkunde en onwetenheid van de klant en daar gebruik van gemaakt?

Heb de polissen niet gezien dus kan daar niet over oordelen, maar wat ik wel weet is dat de zwaarst gedupeerde er zelf bij waren toen zij tekende.

Dus wat jij zegt is, er zijn door DSB onderzoeken gedaan naar onkunde en onwetenheid van de klant en daar gebruik van gemaakt?

Heb de polissen niet gezien dus kan daar niet over oordelen, maar wat ik wel weet is dat de zwaarst gedupeerde er zelf bij waren toen zij tekende.

Heb je uberhaupt ooit een hypotheekpolis gezien of met zo'n gladde hypotheek verstrekker gesproken?

Natuurlijk is er geen onderzoek naar gedaan, althans dat lijkt me niet nodig. Je hoeft geen onderzoek te doen om te weten dat je met wollig gedoe en moeilijk te verrifieeren halve beloften en toezeggingen gedaan door een gladjakker een bepaalde groep mensen gemakkelijk dingen kan laten tekenen die ze wellicht hadden gelaten als ze toelichting hadden gehad van een objectieve partij.

Nope nog niks met een hypotheek te maken gehad.

Lijkt me nogal logisch dat bankmedewerkers (gladjakkers) hypotheken willen verkopen.
Dat heb je met alle soorten verkopers en het blijft dan je eigen verantwoording wat je besluit.

Mijn punt is dat dit een kleinere rol heeft gespeeld dan word gesuggereerd.

Ik las in de krant dat er 4500 spaarders zijn die 100K of meer hadden staan bij DSB.
Die zullen vast erg blij zijn met Lakeman die op roept tot faillisement.
In feite is er wel wanbeleid, maar het is zaak van AFM dat strikt op toe te zien.
Maar AFM is in nederland niet meer dan een wassen neus.
Door een paniekrun op de bank krijg je meer ellende.

Terug
Naar boven