MuscleMeat

Shocking News DSB bank op rand van afgrond

Scheringa is een heel vies mannetje. Ook bij AZ bedroog hij de boel:

'Scheringa chanteerde voetballers'
Uitgegeven: 19 oktober 2009 10:13
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2009 12:40
AMSTERDAM - Voormalige AZ-spelers doen in Sportweek een boekje open over de werkwijze van AZ-voorzitter en -eigenaar Dirk Scheringa in het verleden.

© ANP
Spelers en trainers werden gepaaid met lage hypotheekrentes, aandelenpakketten en allerhande verzekeringen waar ze allerminst beter van werden.
“Mij werd een laag basissalaris aangeboden,” vertelt een ex-speler die anoniem wil blijven, “maar dat kon ik dan opkrikken met een aandelenpakket dat aan het einde van m’n contract 1 miljoen waard was."

Probleem
"Op papier heel mooi, maar dat was nou net het probleem. Scheringa wilde die eindsom niet garanderen, er werd niets getekend, het was een mondelinge afspraak. Sommige spelers zijn daar met open ogen ingetuind, die stonden na drie jaar met lege handen.”
Spelers die veel voor AZ betekend hebben, moesten om een vertrek te forceren veel geld inleveren. “Het was regelrechte chantage,” vertelt een andere oud-voetballer van AZ.
“Het stond zwart op wit dat ik recht had op een bepaald percentage van de transfersom, maar ik moest een papier ondertekenen dat ik er vanaf zag. Dan praatte je wel over heel veel geld. Natuurlijk had je kunnen weigeren dat te tekenen, maar dan kwam je niet weg bij AZ.”
Wel-afspreken-niet-nakomen
Een andere speler beweert dat het beleid van ‘wel-afspreken-niet-nakomen’ één van de redenen was waarom technisch directeur Martin van Geel is weggegaan bij AZ. “Die kon zich niet meer verenigen met de heersende bedrijfscultuur van liegen en bedriegen."
"Afspraken werden moedwillig vergeten. Niemand durfde het op te nemen tegen de almachtige Dirk Scheringa. Zwijgen werd beloond, het waren allemaal gehersenspoelde jaknikkers geworden. Het was net een sekte.”

• Topic Starter Topic Starter
Scheringa is een heel vies mannetje. Ook bij AZ bedroog hij de boel:

Slap k*t verhaal van de sportweek omdat de bronnen niet openbaar zijn had het ook gelezen. Niemand durft zich hard op uit zich te spreken. Zo kan er van alles verzonnen worden ik hecht hier geen waarde aan. Maar Scheeringa is wel een vies mannetje maar dan op basis van andere echte FEITEN.

Slap k*t verhaal van de sportweek omdat de bronnen niet openbaar zijn had het ook gelezen. Niemand durft zich hard op uit zich te spreken. Zo kan er van alles verzonnen worden ik hecht hier geen waarde aan. Maar Scheeringa is wel een vies mannetje maar dan op basis van andere echte FEITEN.

Die accountmanagers waren ook anoniem en die verhalen bleken ook waar te zijn.

Scheringa nu bij Pauw & Witteman

En ineens wordt er in de 'wij' vorm gesproken door Dirkie, want je schuilen achter een collectief is veiliger dan zelf de gehele verantwoordelijkheid tot je nemen.
'Wij' zijn kapotgemaakt

Kenmerk van een pathologische leugenaars id dat ze zich in allerlei bochten gaan wringen om alsnog de 'waarheid een andere draai te geven'

Zal Pauw en Witteman nu eens kijken, maar weet nu al dat Dirkie daar recht gaat praten wat krom is.
En dat 'wij' is natuurlijk een stuk emotionele chantage, m.a.w. Lakeman, Bos en c.s. zijn dus schuldig aan dat vele mensen nu hun baan kwijt zijn.
'Wij' is dat jij verantwoordelijk bent voor je personeel en klanten, 'jij' hebt het zover laten komen.

"Scheringa sluist 45 miljoen weg

'Scheringa sluist 45 miljoen weg'
Dirk Scheringa heeft nog 45 miljoen euro. Hij sluisde de afgelopen tien jaar miljoenen aan dividend en inkoop van aandelen naar zijn privérekening. Dit beweert althans Pieter Lakeman in de Telegraaf.

Scheringa zelf beweert echter dat hij ongeveer blut is. Hij zou alleen nog drie huizen hebben, waarvan hij er twee moet verkopen om in zijn levensonderhoud te voorzien.

De jaarrekeningen van 1998 tot en met 2007 werden nageplozen door de persoonlijke kwelgeest van Scheringa. Hieruit zou blijken dat jarenlang vele miljoenen naar zijn privérekening stroomden. Scheringa keerde in totaal 8,16 miljoen aan dividend uit aan de Stichting Administratiekantoor Dirk Scheringa, waarvan Dirk en Boukje Scheringa de enige bestuursleden zijn. Daarnaast kocht DSB Beheer in die periode voor €36,97 miljoen aandelen in van de Stichting Administratiekantoor.

Woordvoerder Klaas Wilting van DSB wilde niet ingaan op Lakemans verhaal

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/10/scheringa_sluist_45_miljoen_we.html

Vooral dit stukje;

Scheringa keerde in totaal 8,16 miljoen aan dividend uit aan de Stichting Administratiekantoor Dirk Scheringa, waarvan Dirk en Boukje Scheringa de enige bestuursleden zijn. Daarnaast kocht DSB Beheer in die periode voor €36,97 miljoen aandelen in van de Stichting Administratiekantoor.

Haha en dan van te voren gaan verkondigen dat hij noodgedwongen zijn huis in Spanje moet gaan verkopen.

Woordvoerder Klaas Wilting van DSB wilde niet ingaan op Lakemans verhaal

Nee deze sprekende etalagepop wil hoe verrassend niet ingaan op Lakemans verhaal.
Wat een vies misselijkmakend ventje is die Klaas Wilting toch, precies het stereotype slijmbal die de baas zijn reet ook nog zou afvegen.
Type onderkruipsel die daar zwaar overbetaald alles recht zat te praten wat krom is bij die maffiabank.

Klaasje Wilting was vroeger al een hielenlikkertje toen die nog woordvoerder was bij de Amsterdamse Politie.

Ik moet het eerst zien en dan geloven eerlijk gezegd die Lakeman is ook een waanzinnige gek.

Scheringa mag dan niet de meest integere man van allemaal zijn en wellicht heeft hij nog prive-vermogen staan ergens, maar toch he..

Wat is die Lakerman toch ook een verschrikkelijk misbaksel.
Heb het idee dat hij uit alle commotie rondom DSB ook een slaatje wil slaan.

Scheringa mag dan niet de meest integere man van allemaal zijn en wellicht heeft hij nog prive-vermogen staan ergens, maar toch he..

Wat is die Lakerman toch ook een verschrikkelijk misbaksel.
Heb het idee dat hij uit alle commotie rondom DSB ook een slaatje wil slaan.

Hij werkt gewoon op uurtarief maar geilt volgens mij wel op de media aandacht.

Terug
Naar boven