XXL Nutrition

Verkocht Dual adjustable pulley

thinkalot

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
hallo,
ik wist niet waar anders dit te posten dus doe ik het hier. Ik ben op zoek naar een dual adjustable pulley, zoals het voorbeeld op de link:
Dual Adjustable Pulley : Life Fitness : Commercial

Ik vraag me af of iemand de prijs van deze kent en of er andere, goedkopere versies bestaan.
Ik zoek dit toestel omdat ik merk dat ik hier goede resultaten mee boek als ik borst train (vooral binnenkant en bovenkant borst ).
ik kan re ook triceps, biceps en schouders mee trainen. Ik train in de gyma ltjd met dit toestel en mmet losse halters en dat is alles wat ik nodig heb voor thuis.
Dus alle input is welkom of eventueel andere voorstellen om thuis en gym te starten. tracht met links te werken als je een ander voorstel hebt. Hartelijk bedankt alvast!
groetjes

Ik heb op m'n school bijna exact hetzelfde model staan van Life Fitness. En eerlijk gezegd het is ideaal voor fysiotherapeutische en sportspecifieke doeleinden, maar voor pure bodybuilding of krachttraining is het best wel bagger.

"1:4 resistance level on weight stack provides lower starting resistance ideal for less experienced users. Also allows for higher speed movements that are suitable for sport-specific training" Op m'n school staat dan het iets duurdere model dat kan schakelen tussen 1:4 en 1:2, maar zelfs dan nog is het te licht voor bijv. rows op 1 pulley (en een stang die aan beiden hangt werkt k*t).

Ook de handgrepen voor de chin-ups zijn slecht gepositioneerd (al zitten ze hier ietsie anders zie ik)

En persoonlijk vindt ik dat de pulleys te dicht bij elkaar staan in vergelijking met een echte cable crossover opstelling zoals hier

Just my 2 cents...

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb op m'n school bijna exact hetzelfde model staan van Life Fitness. En eerlijk gezegd het is ideaal voor fysiotherapeutische en sportspecifieke doeleinden, maar voor pure bodybuilding of krachttraining is het best wel bagger.

"1:4 resistance level on weight stack provides lower starting resistance ideal for less experienced users. Also allows for higher speed movements that are suitable for sport-specific training" Op m'n school staat dan het iets duurdere model dat kan schakelen tussen 1:4 en 1:2, maar zelfs dan nog is het te licht voor bijv. rows op 1 pulley (en een stang die aan beiden hangt werkt k*t).

Ook de handgrepen voor de chin-ups zijn slecht gepositioneerd (al zitten ze hier ietsie anders zie ik)

En persoonlijk vindt ik dat de pulleys te dicht bij elkaar staan in vergelijking met een echte cable crossover opstelling zoals hier

Just my 2 cents...

tx, ik had ook al diezelfde bedenkingen gemaakt. het vreemde is echter dat ik heel lang bleven hangen p hetzelfde niveau met bankdrukken tot ik de bank en de halter links liet liggen en met deze dual adj pulley begon te trainen;
Ik kan u verzekeren, als ik er eenbank tussenzet, zowel horizontaal of schuin, dan kan ik maar tot 30 rechts en 30 links gaan , en het toestel kan tot 100 langs elke kant. En de kracht die ik moet uitoefenen is van in het begin enorm. Ik denk dat het afhangt van het katrolsysteem en bij deze is het echt zwoegen hoor. Op mijn sportschool zitten er ech krachtige reuzen maar de triceps gaan ze maar tot 50 (en ik tot 70) maar dan ben ik nog een eind weg he;
Maar ik denk dat ik toch voor de powertec power rack ga, met bijhorende bank en pullystation. Samn met 140 kilo en twee baren (olypische) 1000 euro in duitsland. Nu nog 1000 euro vindne. ;)

tx, ik had ook al diezelfde bedenkingen gemaakt. het vreemde is echter dat ik heel lang bleef hangen op hetzelfde niveau met bankdrukken tot ik de bank en de halter links liet liggen en met deze dual adj pulley begon te trainen;
Ik kan u verzekeren, als ik er een bank tussenzet, zowel horizontaal of schuin, dan kan ik maar tot 30 rechts en 30 links gaan , en het toestel kan tot 100 langs elke kant. En de kracht die ik moet uitoefenen is van in het begin enorm. Ik denk dat het afhangt van het katrolsysteem en bij deze is het echt zwoegen hoor. Op mijn sportschool zitten er echt krachtige reuzen maar de triceps gaan ze maar tot 50 (en ik kan tot 70) maar dan ben ik nog een eind weg he;
Maar ik denk dat ik toch voor de powertec power rack ga, met bijhorende bank en pullystation. Samn met 140 kilo en twee baren (olypische) 1000 euro in duitsland. Nu nog 1000 euro vindne. ;)

er is een foutje gebeurd maar ik weet niet hoe ik de vorige post moet wissen

Terug
Naar boven