XXL Nutrition

dumbbell curls en/of concentration curls

vantaam

Novice
Waardering
0
Als je op de maandag bv, onder andere je biceps traint, is het dan goed alleen dumbbell curls te doen of is het beter ook nog concentration curls te doen?
Ik vind het een beetje nutteloos om de twee te doen als je bij de eerste oefening je biceps al tot het uiterste brengt.
Maar op internet en op het forum lees ik veel dat je 2 à 3 oefeningen per spiergroep moet doen. (vooral voor spiergroepen, biceps is slechts 1 spier)
Of is het zo dat je met de twee verschillende oefeningen twee verschillende delen van de biceps beter stimuleert?

wrm zou je er 1 doen? je doet tog ook geen 1 been oefening???

wat ik zelf zoal doe is barbell curls, incline dumbbell curls, een machine curl variant en af en toe hammer c urls

dus 3 t ot 4 oefeningen en dat 1 keer per week moet voldoende zijn

succes

• Topic Starter Topic Starter
en doe jij die oefeningen voor de biceps allemaal op dezelfde dag?

vantaam, volg je een split of fullbody schema?

wrm zou je er 1 doen? je doet tog ook geen 1 been oefening???

gast... Benen is de grootste spiergroep van je lichaam en biceps één van de kleinste...dus dat argument slaat echt nergens op.

@ TS:
doe gewoon wat werkt voor jou. ik doe ook maar twee biceps oefeningen in de week...en m'n armen groeien erop.

hoe ziet je schema eruit?

Ik gebruik alleen dumbbells voor mijn schema;

dag 1 : biceps, triceps en chest
dag 2 : legs, abs
dag 3 : rust
dag 4 : = dag 1
dag 5 : shoulders, abs
dag 6 : rust

biceps: biceps curls & (en nu dus ook concentration curls)
triceps: french presses
chest: flies & presses
legs: weighted squats & weighted calfs rechtop & weighted calfs zittend
shoulders: presses & lateral raises & reversed flies
abs: 3 sets van; weighted crunches & hips up & double leg stretch

haha, ja die is er niet
(die zit voor mij al in de squats :p)

gast...ga heel gauw ook je rug trainen. meeste mensen vergeten benen, maar rug...damn man. herschrijf ff je schema en plan rug erin.

Op de dag dat ik mijn biceps en triceps train, dan ben ik ongeveer 5 kwartier bezig.
Dus ongeveer een half uur biceps en een half uur triceps, de overige tijd is rust tussen de sets.

Ik doe 4 verschillende oefeningen voor biceps en 4 voor de triceps.

als ik de weighted squats doe hou ik een dumbbell in mijn handen vast, onder mijn kin
daardoor voel ik het na die oefeningen goed in mijn rug hoor, maar ja je hebt gelijk ik zou mss apart mijn rug moeten trainen

ik zou zeker deadlifts en barbell rows in je schema voegen

imo de beste overal mass builders

Denk ik werksets, niet in oefeningen.

Terug
Naar boven