XXL Nutrition

Stelling Dumbbell press beter voor hypertrophy dan barbell press?

Peiling Peiling Dumbell press beter voor hypertrophy dan barbell press?

• Totaal stemmers
    86
  • Peiling gesloten .

Arminius

Epic Ruler
Waardering
45.372
1zlq2j6.gif
2hfuxpv.gif

Discuss!

Arnold-Schwarzenegger.jpg

Hangt er van af...
Bij bench press ligt dat uiteraard sowieso al moeilijk, aangezien je een barbell bench press op verschillende manieren kan uitvoeren (powerlifting/bodybuilding). Afhankelijk van hoe je de barbell vastneemt zal de nadruk meer op borst-schouders-triceps gelegd worden.
Met dumbbell kan je je borst beter isoleren, en een grotere ROM maken, dus zal die beter groeien imo.
Maar je vraag is niet of het meer hypertrophy teweeg brengt voor de borst, maar je vraagt gewoon hypertrophy (in het algemeen dus). Dan zal imo een barbell bench press meer spiergroei teweegbrengen aangezien je grotere gewichten neemt.

maar je vraagt gewoon hypertrophy (in het algemeen dus). Dan zal imo een barbell bench press meer spiergroei teweegbrengen aangezien je grotere gewichten neemt.

zo kun je ook beargumenteren dat dumbbells meer groei teweeg brengen ivm extra betrokkenheid stabilisatoren etc.

zo kun je ook beargumenteren dat dumbbells meer groei teweeg brengen ivm extra betrokkenheid stabilisatoren etc.

Daarom is het ook een forum waar iedereen zijn mening kan geven, en wordt er een topic geopend om een discussie in gang te zetten, zodat men al dan niet tot een algemeen besluit kan komen :D

Ik denk dat afwisseling tussen bb en db oefeningen voor de meeste spiergroei zorgt.

Ik ga voor barbell, kan het niet beargumenteren, is meer gevoelsmatig :)

Ik ben voor dumbbell gegaan! maar de combi optie zal natuurlijk het beste zijn! Dit om de spieren ook te kunnen blijven shockeren!!

zolang je maar progressief overlaad, t maakt geen fl**ker uit of je dat met een db of bb doet.

Gewoon per week afwisselen.

Afwisselen tussen beide zal de beste spiergroei teweegbrengen imo. Als ik er echt 1 moet kiezen ga ik toch voor dumbbells omdat:
1. meer bewegingsvrijheid
2. je kunt dieper zakken, grotere ROM
3. triceps worder veel minder aangesproken

met enkel dumbbell presses kom je er niet, de truc is om dumbbells stangen en machines te gebruiken dus afwisseling .

flat dumbbell presses vind ik zo een k*t oefening omdat het me schouder ****ed up maakt, terwijl falt benchen heerlijk aanvoelt

daar integenstelling incline bench press meer in me schouder voel en met een incline dumbbell echt heerlijk de boven kant opzwelt

dus met andere woorden afwisselen

DB Press is imo inderdaad beter als je grote pecs wilt.

Sinds ik barbell presses vervangne heb door dumbbells ben ik toch versterkt in de borst en mijn bench is ook versterkt alhoewel ik die maar 1*per maand max doe.

niet om het 1 of ander

maar een thread met deze vraag (wellicht net wat anders geformuleerd) is toch al 100x langs gekomen :P?

Ik doe ze allebij voor de variatie maar ik moet zeggen dat de dumbbell press bij mij ook het meest effectief voelt :D

Ik wissel de 2 af , al moet ik wel zeggen mijn voorkeur gaat uit naar de barbell press( 6x100kg) omdat ik die veel zwaarder kan pakken dan me dumbbell press ( 15x 26kg per dumbbell ) mijn handicap is aleen dat ik niet zwaarder kan gaan bij die dummbel press omdat het al de zwaarste dumbbells zijn uit de gym vandaar dat ik daarbij meer herhalingen toepas.

100 x 6 bij bench en 26kg dumbbells

foute verhoudingen imo

In principe zou je zeggen van wel, want de ROM is groter. Je ziet echter wel veel mensen die erg cheaten bij DB press, en dan hun armen maar tot parralel laten zakken.

jarenlang DB press gedaan en geen BBpress ivm blessure.
borst is een stuk minder geworden, denk toch dat het ligt aan het minder drukken van gewicht bij DBpress

Terug
Naar boven