Fitness Seller

Stelling Dumbbell press beter voor hypertrophy dan barbell press?

Peiling Peiling Dumbell press beter voor hypertrophy dan barbell press?

• Totaal stemmers
    86
  • Peiling gesloten .
6x100 benchpress en 26 kilo's dumbbellpress? Doe je toch iets fout denk ik.
Ik zit op 6x90 benchpress maar doe de dumbbell press toch wel redelijk makkelijk 6x30 kilo. Wil zwaarder gaan maar de dumbbells gaan niet hoger bij mijn sportschool dus ben gedwongen benchpress te doen, anders zou ik voor de dumbbell press gaan.

Er zit geen enorm groot verschil in wat groei betreft, maar dumbbell laat iets meer vrijheid toe en is daardoor efficiënter, maar daarom ook zwaarder. Ook kan je meer nadruk leggen op de borst met een dumbbell press, terwijl een barbell press meer een 'general frontal exercise' is.

Afwisseling van beide werkt het beste voor massa ;)

Als je bij de een stalled kun je de ander gebruiken om door je plateau heen te breken.

6x100 benchpress en 26 kilo's dumbbellpress? Doe je toch iets fout denk ik.
Ik zit op 6x90 benchpress maar doe de dumbbell press toch wel redelijk makkelijk 6x30 kilo. Wil zwaarder gaan maar de dumbbells gaan niet hoger bij mijn sportschool dus ben gedwongen benchpress te doen, anders zou ik voor de dumbbell press gaan.

Lol, zijn gewichten gaan max tot 26 (slechte gym overigens) en toch kan hij 15x26 dan sta jij daar met 6x30 :))

Bij mij scheelt het bijna niks.

Incline DB Press doe ik 8x47kg (zwaarste dumbbells die we hebben), en gewone incline bench doe ik 8x96

optie 2, nee

geef mij maar de dumbbell press, geen last van mijn ellebogen

Bij mij scheelt het bijna niks.

Incline DB Press doe ik 8x47kg (zwaarste dumbbells die we hebben), en gewone incline bench doe ik 8x96

Dan doe je toch iets verkeerd, je bench zou gerust stukken hoger mogen liggen dan het gewicht van je DB's samen.

Dan is mijn stabilisatie dus heel goed.

dat kan, maar dan zou het bij een barbell nog beter moeten zijn wat niet het geval is in jouw geval, dus dat zou een ander probleem kunnen zijn.

let wel kunnen want de ene oefening ligt bij de een gewoon beter dan de ander, mja niks wat je al niet wist:D

dat kan, maar dan zou het bij een barbell nog beter moeten zijn wat niet het geval is in jouw geval, dus dat zou een ander probleem kunnen zijn.

let wel kunnen want de ene oefening ligt bij de een gewoon beter dan de ander, mja niks wat je al niet wist:D
Ik denk dat het probleem eerder bij andere mensen ligt dat ze niet genoeg met dumbbells trainen...
Ik heb een periode gehad dat ik borst alleen maar met dumbbells trainde.

Terug
Naar boven