Fitness Seller

Dumbbell vs Barbell Benchpress vraagje

• Topic Starter Topic Starter
lol ik heb echt precies hetzelfde. Al een keer een topic over gemaakt, waarin werd gezegd dat dit bijna niet kan en dat mijn dumbbell press wel verkeerd uitgevoerd zal zijn (weet 99% zeker van niet).

Maak super veel progressie op dumbbell press, maar op een of andere manier heb ik erg veel moeite met benchpress.

Heey , welkom bij de club . ben gelukkig dan niet de enige persoon die er zo over denk , mijn mate die lullen dat dumbbell alleen voor noobs is

---------- Post toegevoegd Tue 19 Jun 2012 om 18:54 ----------

Misschien lopen je schouders achter?

mijn shouders lopen inderdaad achter , ik train die niet echt heel vaak ( beginner fouten ) maar het kan dus ook daar aan liggen

---------- Post toegevoegd Tue 19 Jun 2012 om 18:58 ----------

Ben pas overgeschakeld van van barbells naar dumbbells,, vind het met halters wel lekker trainen, ook hoef ik daardoor niet te wachten op de benchpress die bezet is enzovoort;..

bedankt gozer :D ,

Ik weet natuurlijk niet hoe je uitvoering van de dumbbell press is, maar een mogelijke oorzaak van je hoge dumbbell press in verhouding met barbell kan zijn dat je stangen bij db press toch niet helemaal op borsthoogte komen. Bij db press lijk je snel diep te gaan (vind ik), terwijl het mogelijk is dat de stang zelf nog niet op borsthoogte is.

Bij barbell is het nu eenmaal makkelijker om te controleren dat je wel diep genoeg gaat ;).

Ik tik altijd mijn borst aan, ik merk wel dat ik bij de barbell bp meer met schouders til, terwijl ik toch me borst goed vooruitdruk / aanspan...

Probeer dan eens wat meer BB style te drukken in plaats van PL style, dus rug niet archen en borst niet ver vooruit, ellebogen meer naar de buitenkant. Works for me qua spanning.

Q

Ik tik altijd mijn borst aan, ik merk wel dat ik bij de barbell bp meer met schouders til, terwijl ik toch me borst goed vooruitdruk / aanspan...

Dat bedoel ik net ;). Bij barbell kan je makkelijk controleren of je diep genoeg gaat, namelijk aantikken van borst. Bij dumbbells daarentegen is het wat moeilijker om te controleren of de stangen van je dumbbells ook wel zakken tot borsthoogte.

Toen ik begon met db press, was het bij mij de onderkant van de schijven die op borsthoogte kwam. Maar stang zelf zit natuurlijk nog wel paar centimeter hoger, dus moet je nog wat dieper gaan om dezelfde diepte te bereiken als bij barbell.

Beste DB'ers.

Mijn naam is Bader ben 16 jaar net geslaagd en ga ''Film Producer'' studeren :).
Ben van 108 kilo naar 75 kilo afgevallen en weeg nu stabiel 80kg.

Ik maak deze om te vragen over dumbbells en barbells benchpresses , als ik barbells doe ( met goede vorm ) gaat alle druk naar mijn schouders ipv naar mijn borst , de fitniss coachen weten het ook niet. maar met dumbbells voel ik alles heel goed juist. is het erg/goed/verstandig voor mij om dit met dumbbells te doen?

Graag bedankt

Bader

doe wat voor jou goed voelt, en probeer idd barbell rustig aan op te bouwen met een licht gewicht.

even een vraagje man, je zegt ; Ben van 108 kilo naar 75 kilo afgevallen en weeg nu stabiel 80kg. ...dus je weegt 75, maar stabiel 80 ?? hoe bedoel je die precies

Van 108 naar 75, vanaf 75 aangekomen en nu op 80. Simpel rekensommetje toch?

Q

Van 108 naar 75, vanaf 75 aangekomen en nu op 80. Simpel rekensommetje toch?

Q

ja op die manier inderdaad wel, vroeg me al af waarom hij er "stabiel" bij had gezet.. Dacht aan een nieuwe manier van wegen ofzo, stabiel wegen xD

Probeer dan eens wat meer BB style te drukken in plaats van PL style, dus rug niet archen en borst niet ver vooruit, ellebogen meer naar de buitenkant. Works for me qua spanning.

Q

Dat werkt voor geen meter bij mij, ik benchte steeds op die mannier en betrek mijn schouders teveel in de beweging.
Sinds ik licht arch, elbows wat tuck, gaat het benchen eens zo vlot en pecs groeien ook veel beter.

Trouwens wat is een bench van 60kg nu ? Dat is opwarm gewicht.

Dat werkt voor geen meter bij mij, ik benchte steeds op die mannier en betrek mijn schouders teveel in de beweging.
Sinds ik licht arch, elbows wat tuck, gaat het benchen eens zo vlot en pecs groeien ook veel beter.

Trouwens wat is een bench van 60kg nu ? Dat is opwarm gewicht.
Je zegt het zelf, het werkt voor geen meter bij jou. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Benchen met 60kg niet veel? Voor een 30-jarige buffel misschien niet :).

Q

• Topic Starter Topic Starter
doe wat voor jou goed voelt, en probeer idd barbell rustig aan op te bouwen met een licht gewicht.

even een vraagje man, je zegt ; Ben van 108 kilo naar 75 kilo afgevallen en weeg nu stabiel 80kg. ...dus je weegt 75, maar stabiel 80 ?? hoe bedoel je die precies

stabiel in de zin van dat ik niet meer van die aan komen shots heb , ben nu 3 maanden 80/81/82/83

Hier gaan dumbbells maar tot 30 kg, dus is het een noodzaak jezelf af te matten met barbell press voordat je een dumbbell vast pakt. :mad:

Terug
Naar boven