MuscleMeat

E/K/V verhoudingen - waarom?

ik heb me aardig ingelezen, ik roep niet zomaar wat.

het is maar welke bron je gebruikt, het voedingscentrum is betrouwbaarder dan brain-food.nl naar mijn mening:
Eieren bevatten veel goede voedingsstoffen, zoals vitamines, mineralen en eiwitten. In de eidooier zit ook cholesterol. Dat vergroot de kans op hart- en vaatziekten. De consumptie van drie eieren per week past in een gevarieerde voeding.
Gebruik liever geen rauwe eieren in gerechten die niet meer worden verhit, daarmee voorkom je het risico op salmonellabesmetting.

maar blijkbaar willen veel mensen het niet horen, ook goed, het is jullie lichaam :rolleyes:

het voedingscentrum als "bron" nemen, en dan nog er elitair over gaan doen, terwijl in op brainfood talloze verwijzingen staan naar studies :roflol:

Doet me denken aan creationisten.

het is maar welke bron je gebruikt, het voedingscentrum is betrouwbaarder dan brain-food.nl naar mijn mening:
Eieren bevatten veel goede voedingsstoffen, zoals vitamines, mineralen en eiwitten. In de eidooier zit ook cholesterol. Dat vergroot de kans op hart- en vaatziekten. De consumptie van drie eieren per week past in een gevarieerde voeding.
Gebruik liever geen rauwe eieren in gerechten die niet meer worden verhit, daarmee voorkom je het risico op salmonellabesmetting.

maar blijkbaar willen veel mensen het niet horen, ook goed, het is jullie lichaam :rolleyes:
Hier moet ik het toch wel mee eens zijn. Waarom zouden anders mensen met hart en vaatziekten max 3 eieren per week mogen eten. Er zit dus zeker wat achter dat het beperkt moet blijven. Zal het dan toch de verhitting zijn van eieren dat ze lecht worden? Dan zit er nog 1 optie op en dat is rauwe eieren eten die geen ziekten kunnen bevatten

Toch zit ik momenteel ook aardig hoog in eiwitten, maar ook in langzame koolhydraten. Met een verhouding van E35 - K50 V15 en ik gain hier heel goed op. Zou ik dan nog meer koolhydraten moeten nemen ipv. misschien iets te veel eiwitten?

Volgens mij meer een gevalletje 'if it works for you..'

tuurlijk want je krijgt meer dan genoeg binen en dan zal je boven onderhoud natuurlijk ook groeien maar dat kan net zo goed met minder eiwitten. Ik lach me altijd rot dat mensen zo veel eiwitten eten alsof ze 150kg puur spiermassa moeten voeden. Zonde van het geld want met de helft bereik je het zelfde.

had maar later door dat het mercola was.

Laatst bewerkt:
tuurlijk want je krijgt meer dan genoeg binen en dan zal je boven onderhoud natuurlijk ook groeien maar dat kan net zo goed met minder eiwitten. Ik lach me altijd rot dat mensen zo veel eiwitten eten alsof ze 150kg puur spiermassa moeten voeden. Zonde van het geld want met de helft bereik je het zelfde.

Maar als ik minder eiwitten zou nemen zou ik niet op me calorieën komen.. Hoe zou je dat oplossen dan?

Vet, koolhydraten?

werken met vaste verhoudingen slaat sowieso nergens op, bepaal gewoob je eiwit en vet intake, en voeg gewoon daarna koolhyraten toe tot je aan je gewenst calorietotaal komt.

Ik krijg mijn eiwitinname nooit laag. Ik wil bij iedere maaltijd altijd een dierlijke eiwitbron en de rest wordt aangevuld door eiwitten in havermout, noten, bonen, etc. Ik krijg het alleen naar beneden als ik mijn dierlijke bronnen verwijder. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

't voedingscentrum' :D:D producten die daar t gezondst zijn, komen af van producenten die het meest geld in die site pompen:rolleyes:
In de eidooier zit idd cholesterol, gezond cholesterol. Niets mis mee..
Als je ze gaat verhitten word t cholesterol gedeeltelijk omgezet, maar er zijn wel andere voordelen van verhitten. (eiwit/geen kans op salmonella)
En als je bang bent voor t cholesterol dan fl**ker je het eigeel toch gewoon weg?

Nog wat extra info voor je:

ik laat 3x per jaar bloed prikken, heb geen vreemde waardes en ik eet bijna elke dag eieren, heb je daar een verklaring voor?

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 14:04 ----------

Hier moet ik het toch wel mee eens zijn. Waarom zouden anders mensen met hart en vaatziekten max 3 eieren per week mogen eten. Er zit dus zeker wat achter dat het beperkt moet blijven. Zal het dan toch de verhitting zijn van eieren dat ze lecht worden? Dan zit er nog 1 optie op en dat is rauwe eieren eten die geen ziekten kunnen bevatten

Verhitting idd, zolang je gezond bent hoef je jezelf geen zorgen te maken. Doet me denken aan een stukje van Theo Maassen: 'Hé Doktor, ik ben allergisch voor tomaten, maaruhh, mag ik dan wel tomaten eten? '

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 14:07 ----------

Maar als ik minder eiwitten zou nemen zou ik niet op me calorieën komen.. Hoe zou je dat oplossen dan?

Mm, lastig parket man.. Misschien minder trainen om je caloriebehoefte te verlagen??

Zit echt te twijfelen haha toch maar het bakje kwark in de avond halveren?

Ik krijg mijn eiwitinname nooit laag. Ik wil bij iedere maaltijd altijd een dierlijke eiwitbron en de rest wordt aangevuld door eiwitten in havermout, noten, bonen, etc. Ik krijg het alleen naar beneden als ik mijn dierlijke bronnen verwijder. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Ik tel alleen eiwitten uit vlees,vis en zuivel mee vanwege het aminoprofiel.
Wil hiermee geen discussie gaan aanwakkeren, maar aangezien er nog geen duidelijke studies (bij mij) bekend zijn dat bijv eiwitten uit brood voor spieropbouw gebruikt worden tel ik ze niet mee.

Ik weet het ook allemaal niet meer, bij de excel sheet voor een voedingsschema van het forum is mijn target gram 283.... Toch worden eiwitten uit brood gewoon meegerekend, net als eiwitten uit whey

Ik tel alleen eiwitten uit vlees,vis en zuivel mee vanwege het aminoprofiel.
Wil hiermee geen discussie gaan aanwakkeren, maar aangezien er nog geen duidelijke studies (bij mij) bekend zijn dat bijv eiwitten uit brood voor spieropbouw gebruikt worden tel ik ze niet mee.
Als je toch vlees/vis/zuivel bij je brood eet, dan heb je alsnog een compleet aminozuurprofiel?

Wat meer eiwitten is ook niet slecht, het is alleen nergens voor nodig.

Ik weet het ook allemaal niet meer, bij de excel sheet voor een voedingsschema van het forum is mijn target gram 283.... Toch worden eiwitten uit brood gewoon meegerekend, net als eiwitten uit whey

Dit heb ik ook. Min target is 162 bij mijn weten, ik zit nu op 172, maar dat brood wordt ook mooi meegeteld. Dan toch maar weer whey aanschaffen???

Goed topic. Het werkt denk ik voor iedereen anders, en die aanbevolen percentages zijn ook maar richtlijnen. Ik heb vanalles geprobeerd en ik merk dat als ik gewoon een shitload aan kcals eet en tussen 150 en 200 gram eiwit per dag eet ik het best vooruit ga. En dan bedoel ik dus ook echt dat het me niet uit maakt waar ik mn kcals vandaan haal, als ik maar mijn target van 4000 kcal haal. Vanwege gezondheidsredenen heb ik wel een voorkeur voor vers voedsel, maar pizza gaat er regelmatig in en onder de 120 gram vetten kom ik nooit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik vegetariër ben, en het lijkt erop dat vegetariërs gemakkelijker droog blijven.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 15:00 ----------

Oh en natuurlijk tellen eiwitten uit brood etc mee, hoe kan een veganist anders spieren bouwen.

Terug
Naar boven