XXL Nutrition

E/K/V verhoudingen - waarom?

Tsja dat het voor iedereen anders werkt is natuurlijk logisch, sommige mensen zijn gevoeliger voor koolhydraten dan andere. Dit staat natuurlijk ook aangegeven in de sticky's. Wat voor mij een ogen opener was van IF, dat hele 6 / 8 maaltijden op een dag verhaal, zit voor mijn geen logica in als je veel "trage" koolhydraten en eiwitten neemt waarom zou je het dan zo over een dag moeten verdelen... al is dat weer een heel ander verhaal

Het gaat toch om het meest optimaal spier opbouwen? Zijn vegetarische bodybuilders te vergelijken met niet-vegetarische bodybuilders? En dan bedoel ik in grootte. Kun je vegetarisch net zo groot worden als niet-vergetarisch? Zo ja, dan hoef je geen rekening te houden met plantaardige of dierlijke eiwit-bronnen. Zo nee, dan moet je toch je dierlijke bron toevoegen bij je maaltijden (mits je geen vegetarier bent).

Het gaat toch om het meest optimaal spier opbouwen? Zijn vegetarische bodybuilders te vergelijken met niet-vegetarische bodybuilders? En dan bedoel ik in grootte. Kun je vegetarisch net zo groot worden als niet-vergetarisch? Zo ja, dan hoef je geen rekening te houden met plantaardige of dierlijke eiwit-bronnen. Zo nee, dan moet je toch je dierlijke bron toevoegen bij je maaltijden (mits je geen vegetarier bent).

Moeilijk te zeggen, er zijn wel grote veganistische bodybuilders geweest zoals Jim Morris, maar nee, met de huidige top kan een veganist niet meedraaien. Maar ik denk dat voor een niet-juicende bodybuilder de resultaten aardig dicht bij elkaar liggen. (niet gebaseerd op onderzoeken, feiten oid, gewoon uit eigen ervaring en wat ik om me heel zie en lees)

Moeilijk te zeggen, er zijn wel grote veganistische bodybuilders geweest zoals Jim Morris, maar nee, met de huidige top kan een veganist niet meedraaien. Maar ik denk dat voor een niet-juicende bodybuilder de resultaten aardig dicht bij elkaar liggen. (niet gebaseerd op onderzoeken, feiten oid, gewoon uit eigen ervaring en wat ik om me heel zie en lees)

Lijkt me dat idd in de natty bodybuildingwereld het minder uitmaakt. Als een persoon aan zijn eiwit komt, moet opbouw van spieren dus gewoon lukken. En wanneer een bodybuilder dan speciale supps gaat gebruiken (lees: AAS oid) denk ik dat het stukken gemakkelijker is om aan eiwit te komen via vlees etc dan via veganistisch voedsel

Gebruik liever geen rauwe eieren in gerechten die niet meer worden verhit, daarmee voorkom je het risico op salmonellabesmetting.

Mijn moeder zeurde daar vroeger ook atijd over wanneer ik de kom met cakebeslag (rauwe eieren) uitlepelde. En ondertussen wel volop chocomousse, tiramisu, mayonaise ... eten waar men wel rauwe eieren gebruikt :p.

E/K/V verhoudingen zijn echt nutteloos.

Stel dat je bulkt op 4000 kcal en je volgt een 40/40/20 verhouding. Dan zit je op 400 gr eiwit (40% van 4000 kcal = 1600 kcal, 1600 kcal / 4 = 400 gr eiwit). Terwijl je in de bulk minder eiwit nodig hebt. Als je daarna dezelfde verhoudingen neemt als je in een diepe cut op 2000 kcal zit, dan zit je nog maar op 200 gr eiwit. Terwijl je in de cut beter wat hoger zit in eiwit.

Mijn moeder zeurde daar vroeger ook atijd over wanneer ik de kom met cakebeslag (rauwe eieren) uitlepelde. En ondertussen wel volop chocomousse, tiramisu, mayonaise ... eten waar men wel rauwe eieren gebruikt :p.

tegenwoordig worden die laatsten doorgaans gemaakt met gepasteuriseerde eieren, dus veilig.

Je kan aan een compleet aminozuurprofiel komen met enkel plantaardige eiwitten. En als je als vegetariër ook nog melk en eieren eet, hoef je je zeker nergens zorgen over te maken.

Toch worden, van wat ik op dit forum lees, de dierlijke eiwitten enorm gepredikt. Wat zou je op een dag dan moeten nemen aan plantaardige eiwitten voor een compleet profiel?

Toch worden, van wat ik op dit forum lees, de dierlijke eiwitten enorm gepredikt. Wat zou je op een dag dan moeten nemen aan plantaardige eiwitten voor een compleet profiel?

Voor plantaardige eiwitten gelden dezelfde hoeveelheden als voor mensen die ook dierlijke eiwitten consumeren. Maar ik kan me voorstellen als je echt ook niets van eieren, melk, whey etc. eet dat het niet zo gemakkelijk is om aan genoeg eiwitten te komen.

Je kan aan een compleet aminozuurprofiel komen met enkel plantaardige eiwitten. En als je als vegetariër ook nog melk en eieren eet, hoef je je zeker nergens zorgen over te maken.
Dan moet je echter wel de juiste combinaties weten. Daarnaast moet je die combinaties dan ook iedere maaltijd binnen krijgen (of je nu aan IF doet of niet). Als je iedere maaltijden eieren/melk/kaas/whey eet/drinkt dan lijkt het me ook minder van belang.

Maar dan nog is een eiwit niet zomaar een eiwit. Ik vind niet dat er alleen gekeken moet worden naar grammen, maar ook naar waarde en structuur. Dit toegepast in verschillende maaltijden.

Als je gevarieerd eet komt dat echt niet zo nauw. Bonen en rijst zijn bijv. al prima samen.

Jij weer met je perfect optimale voedingstoffen en verdeling, laat dat toch eens los.

Laatst bewerkt:
Als je gevarieerd eet komt dat echt niet zo nauw. Bonen en rijst zijn bijv. al prima samen.

Jij weer met je perfect optimale voefingstoffen en verdeling, laat dat toch eens los.

+1

Varieren en dan komt het wel goed. Kan en wil je vlees eten, lekker doen. Kan of wil je niets dierlijks eten, dan eet gewoon gevarieerd plantaardig voedsel. Eet voldoende bonen, noten, granen, groenten en fruit en je komt nog gemakkelijk aan 200 gram eiwit. Het is niet zo dat als je lichaam in 2 van je 5 maaltijden op een dag niet een volledig aminozuurprofiel binnen krijgt het dan maar uren lang geen spieren meer kan opbouwen.

Jij weer met je perfect optimale voedingstoffen en verdeling, laat dat toch eens los.
Probeer jij eens geen conclusies voor mijn uitspraken te maken die de plank volledig mis slaan. Als je gelezen had wat ik zei, kun je dit niet eens zeggen.

Dat is hetzelfde als ik nu een conclusie voor jou maak:

Ja jongens, allemaal aan de bonen en rijst. Geen kip, eieren of melk meer. Het maakt toch niets uit.

ik heb net nightshake besteld speciaal omdat die gedurende de nacht traag de eiwitten afgeeft. dit is dus zinloos als je je eiwitten al binnen hebt voor je gaat slapen?

Terug
Naar boven