AndroidHealthClinic

E3 2013: Sony vs Microsoft

ElEin99.jpg

XBOX heeft PS4 zwaar weggeblazen met de games die ze lieten zien, zoveel van die kinderspelletjes bij PS4.

pls go, forza en halo?

---------- Post toegevoegd 11 June 2013 om 16:45 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=2Ht-0Hne4EU

Kijk die reactie :D daar kunnen die ingehuurde klappers van die xbox conferentie niet tegen op

Vroeger altijd Playstation fan geweest, toen de overstap naar de 360 gemaakt, mede door bepaalde games en de controller van de xbox vond ik vele malen fijner.

Nu ik alles zo eens zie en lees ben ik weer geneigd terug te stappen naar Playstation, alleen ik vind nog steeds die controller zo lelijk. Maar aan de andere kant, er zal waarschijnlijk al zeer snel een fatsoenlijke gamingcontroller komen.

Had mijn originele 360 controller ook al aan alle kanten verbouwd, en later overgestapt naar een echte gamingcontroller.

Maar goed, ik zie op het moment niet echt in waarom ik weer voor xbox zou kiezen... denk dat het een ps4 wordt.

Laatst bewerkt:
Ben erg benieuwd naar de ps4

• Topic Starter Topic Starter

Een programma dat wordt gesponsord door Microsoft... De feiten spreken gewoon voor zich, Sony loopt voor op alle fronten. Gamekings kijk ik al jaren niet meer naar omdat die niet meer geloofwaardig zijn, maar nu weet ik ook weer waarom ik niet meer kijk. Zeggen ze dat de XBONE weer een echte gaming platform is, laat me niet lachen. Alles wat ze tot nu toe hebben laten zien is maar alles m.b.t. TV.

Sony heeft nu al gewonnen en zoals in hun persconferentie kunnen ze zich niet meer inhouden door in het vuistje te lachen, gewoon keihard in het gezicht van Microsoft.

Objectief gezien is de PS4 inderdaad beter dan de One.

Een programma dat wordt gesponsord door Microsoft... De feiten spreken gewoon voor zich, Sony loopt voor op alle fronten. Gamekings kijk ik al jaren niet meer naar omdat die niet meer geloofwaardig zijn, maar nu weet ik ook weer waarom ik niet meer kijk. Zeggen ze dat de XBONE weer een echte gaming platform is, laat me niet lachen. Alles wat ze tot nu toe hebben laten zien is maar alles m.b.t. TV.

Sony heeft nu al gewonnen en zoals in hun persconferentie kunnen ze zich niet meer inhouden door in het vuistje te lachen, gewoon keihard in het gezicht van Microsoft.

Kijk het einde van het filmpje nog even, daar vertellen ze dat de Sony persconferentie nog beter was dan die van Microsoft ;). Vind het altijd wel tof om te kijken. Niet zo droog en saai, gewoon een beetje topgear-achtig.

Maar waarom is iedereen nou zo lyrisch over de ps4? Ik zie nou niet echt hele grote verschillen met de Xbox.

Maar waarom is iedereen nou zo lyrisch over de ps4? Ik zie nou niet echt hele grote verschillen met de Xbox.

Ga nog maar eens lezen dan
Betere hardware, minder duur zo'n €100,-, geen restrictions (qua online blijven elke 24 uur om OFFLINE te spelen, geen restrictions op disc based games, dus gewoon uitleenbaar, inwissel en verkoopbaar, support naar indie ontwikkelaars gewoon een algehele grotere focus op games dan MS heeft lijkt het, etc.)

8OqHmQ0.jpg

mooi formaatje ook :D

Ga nog maar eens lezen dan
Betere hardware, minder duur zo'n €100,-, geen restrictions (qua online blijven elke 24 uur om OFFLINE te spelen, geen restrictions op disc based games, dus gewoon uitleenbaar, inwissel en verkoopbaar, support naar indie ontwikkelaars gewoon een algehele grotere focus op games dan MS heeft lijkt het, etc.)

8OqHmQ0.jpg

mooi formaatje ook :D

Hardware van de ps3 was ook beter, maar omdat de meeste games multiplatform ontwikkeld worden ga je dat verschil denk ik niet merken. Persoonlijk koop ik mijn games eigenlijk altijd nieuw, en tegenwoordig is iedereen toch online, die 24 uurs regel maakt weinig uit. Indie games heb ik me nooit in verdiept, zijn voor mij persoonlijk niet erg belangrijk.

Heel erg mijn mening allemaal natuurlijk, niet objectief bekeken verder. Maar ik denk wel dat veel mensen mijn mening delen. Er wordt nu allemaal ophef gemaakt over kleine dingetje in mijn ogen.

Grootste pluspunt van Xbox is op dit moment de controller vind ik, als de controller van de ps4 goed is, dan heb ik geen moeite om over te stappen.

Design van beide consoles vind vreselijk overigens.

Hardware heeft nu veel meer weg van topnotch PC's dus je kan ervan uitgegaan dat je veel PC ports krijgt, dan heeft de PS4 het voordeel

Wat als de servers van de Xbox er over 10 jaar ofzo uitgaan dan, heb je er niks meer aan. Het is gewoon onzin dat je er alleen op kan spelen als je internet hebt.. Ik speel nog regelmatig op mijn PS2
Verder is het ook gewoon onzin dat zo'n groot GB gereserveerd is voor dat OS op de Xbox door dat lompe interactieve TV gedoe

De dualshock is trouwens flink op de schop gegaan en heeft nu veel meer weg van de xbox controller

ps4-controller.gif

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe werkt die 24 uur regel nou precies? Als je niet iedere dag online bent kun je helemaal geen games meer spelen ofzo? Of als je een week die xbox uit laat staan en dan weer aan en je logged in kun je gewoon spelen? Vind het maar een vage regel die werkelijk nergens op slaat.

Stel je voor je internet vliegt er een dag of 2 uit, het is klote weer buiten, je wilt ff lekker gamen. Oh wait dat kan niet, je moet inloggen.

Hoe werkt die 24 uur regel nou precies? Als je niet iedere dag online bent kun je helemaal geen games meer spelen ofzo? Of als je een week die xbox uit laat staan en dan weer aan en je logged in kun je gewoon spelen? Vind het maar een vage regel die werkelijk nergens op slaat.

Stel je voor je internet vliegt er een dag of 2 uit, het is klote weer buiten, je wilt ff lekker gamen. Oh wait dat kan niet, je moet inloggen.

Wie leeft er tegenwoordig nog 2 dagen zonder internet? ???

Als ze op deze manier het kopiëren kunnen tegengaan vind ik het prima.

Maar hoe zit het nou als je de xbox niet iedere dag aandoet? Kun je dan daarna wel gewoon gamen? Mag hopen van wel toch.

Daar gaat het toch niet om mark.
Je moet toch gewoon offline kunnen spelen als je dat wil?
En preowned games wil ik ook gewoon kunnen spelen, als ik geen fifa heb en er komt een maat langs en we willen wat potjes doen, wil ik dat gewoon kunnen, zonder eerst die game zelf te kopen/ te activeren. Die hele DRM slaat nergens op. Ik heb nog redelijk wat geld overgehouden om andere games te kunnen kopen door mijn uitgespeelde disc based games in te wisselen bij de gamemania.

En daarnaast als ik op vakantie ga en een huisje heb zonder internet en fifa wil spelen met m'n maat tegen elkaar (offline) wil ik dat gewoon kunnen, ga zo maar door, het is gewoon een essentieel deel van gamen waar ik niet van snap dat MS het zo aanpakt.

---------- Post toegevoegd 12 June 2013 om 19:28 ----------

Maar hoe zit het nou als je de xbox niet iedere dag aandoet? Kun je dan daarna wel gewoon gamen? Mag hopen van wel toch.

"With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console," reads Microsoft's statement.

If playing games on another Xbox One, such as a friend's or family member's, the console will require check-in with an active Internet connection every hour.

Microsoft adds that "offline gaming is not possible after these prescribed times until you reestablish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies."

According to the official details, this is required so that the platform can acknowledge and verify whether users require game updates or have traded in their games. Additionally, Microsoft says games that make use of the Xbox One's cloud technology "may" require a constant connection to the Internet.

Microsoft recommends a broadband connection of 1.5Mbps for use with the Xbox One. "For reference, the average global Internet connection speed as measured recently by Akamai was 2.9 Mbps," says the publisher, adding that "in areas where an Ethernet connection is not available, you can connect using mobile broadband."
..

Ah oke, gewoon weer inloggen en kun je weer gamen. Nou ze stoppen dat ding maar ergens waar de zon niet schijnt, ik ga voor de ps4. Dat hele excuus van hun ook dat ze zo weten wanneer je een update nodig hebt. Nu gaat het toch ook goed als je een spel gaat updaten. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij waarom ze het zo voor zichzelf gaan vernken. Dat Sony aangeeft dat je op de ps4 gewoon spellen van vrienden kunt spelen en iedereen begint te juichen slaat ook nergens op, dit zou gewoon standaard moeten zijn.

Dat Sony aangeeft dat je op de ps4 gewoon spellen van vrienden kunt spelen en iedereen begint te juichen slaat ook nergens op, dit zou gewoon standaard moeten zijn.

Ja precies :roflol: is gewoon normaalste zaak van de wereld
daarom was die persconferentie zo hilarisch ook

Ben héél tevreden met mijn 360, maar denk dat ik nu toch wel voor Sony zal gaan. Alleen vind ik die controller achterlijk. De pijltjes en de linker analoge stick zouden van plaats moeten wisselen, zoals bij Xbox het geval is, am I right?

Terug
Naar boven