XXL Nutrition

E3 2013: Sony vs Microsoft

Ben héél tevreden met mijn 360, maar denk dat ik nu toch wel voor Sony zal gaan. Alleen vind ik die controller achterlijk. De pijltjes en de linker analoge stick zouden van plaats moeten wisselen, zoals bij Xbox het geval is, am I right?

1 weekje en je bent er aan gewend, voor jouw klinkt dat logisch maar ik speel al vanaf de PS1 met dat ding dus ligt er maar net aan.

Ik was ook altijd xbox gewent, chille controllers. Toen ik voor het eerst weer met ps controller speelde was het echt k*t maar je went er snel aan en nu is het ook gewoon prima. De nieuwe controller wordt nog wel wat beter dus zou er niet over inzitten.

1 weekje en je bent er aan gewend, voor jouw klinkt dat logisch maar ik speel al vanaf de PS1 met dat ding dus ligt er maar net aan.

Indd, gezeik altijd over die controllers, van PS is altijd prima geweest, je hoeft em ook niet niet zo precies in je handen te houden, die van xbox wel.

• Topic Starter Topic Starter
Altijd online zijn, kinect moet altijd connected zijn. Big brother is watching you.
Gewoon deze hele gedachte is al fout, doe ik niet aan mee.

Oke, hier zakt mijn broek van af!!!

http://www.nu.nl/games/3498932/microsoft-raadt-xbox-360-mensen-zonder-internet.html

Wat de neuk?!

"Gelukkig hebben we een product voor mensen die niet in staat zijn om een vorm van connectiviteit te bewerkstelligen. Dat product heet de Xbox 360", aldus Mattrick tegenover GameTrailers.

In andere woorden is of de One een extra online 360 of bedoelen ze **** MENSEN ZONDER CONNECTIVITEIT!?!

Go sony.

Die quote past wel in het citaten van verstandlozen topic. We zouden met zijn allen die xbox one moeten boycotten maar dat zal wel niet gaan gebeuren. Hoe hebben ze dit ooit in hun hoofd gehaald. Ja iedereen heeft tegenwoordig internet, maar mensen ertoe verplichten omdat ze anders niet kunnen gamen gaat te ver.

Oke, hier zakt mijn broek van af!!!

http://www.nu.nl/games/3498932/microsoft-raadt-xbox-360-mensen-zonder-internet.html

Wat de neuk?!

"Gelukkig hebben we een product voor mensen die niet in staat zijn om een vorm van connectiviteit te bewerkstelligen. Dat product heet de Xbox 360", aldus Mattrick tegenover GameTrailers.

In andere woorden is of de One een extra online 360 of bedoelen ze **** MENSEN ZONDER CONNECTIVITEIT!?!

Go sony.

http://www.youtube.com/watch?v=5yC8FbgGnd0

:roflol:

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 00:12 ----------

veel slechter hadden ze dit hele ding ook niet kunnen aanpakken

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 00:19 ----------

tvXzEGE.png

lol

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 00:21 ----------

http://www.gamasutra.com/view/news/...on_Sonys_DRM_policies_No_more_online_pass.php

Last night Sony made a big point of its no-DRM policies for PlayStation 4 -- including putting up a playful video featuring two of its executives, Adam Boyes and Shuhei Yoshida, which you can see above.

SCEA CEO Jack Tretton's announcement of its DRM-free policies elicited a big cheer at its press conference last night.

However, details that have flowed out today to the press have confused the situation somewhat, with Tretton saying third parties can implement DRM. Other sites have reported that online passes -- consumable one-time codes to enable online play -- will be available for PS4.

Gamasutra was able to speak to Scott Rohde, software product development head for Sony Worldwide Studios America to gain further clarity on the matter:
We've already come right out and said we're not going to allow online pass. And the word "allow" is key there. Specifically with online, with PS+ requiring a charge to play online, we would not want any publisher [to charge.]

In general, we're all businesses. Sony or Microsoft is never going to be able to tell EA or Activision exactly what they can do. What we like to say at PlayStation is that we set the precedent. The way we are approaching this is that we want this to be extremely consumer-friendly, extremely retailer-friendly, and extremely publisher-friendly. My personal opinion is that it's hard for me to believe that any major publisher is going to put an extra set of used DRM onto game titles because that wouldn't put them in a good spot, right?

His words imply the balancing act that the platform-holder is trying to maintain between its three core constituencies of retail, publisher, and consumer.

The PR person staffing the meeting went as far as to say "it's just like PS3."

"That's the easiest way to say it -- it's the same," replied Rohde. "It's just like it's always was, is the easiest way to say it. Better, in fact, because online pass, in the future we're going away from that." EA had already abandoned online passes, but Sony has continued to use them in 2013 titles for its existing platforms.

While online play is free on PS3 and Vita, on PS4 owners will be required to subscribe to its PlayStation Plus service to play online.

Referring to the reception to the news at the press conference last night, Rohde said, "In a way it's a little bit sad in that what we've been doing all along gets such a big cheer."

"That's just something that we've always wanted to do," says Rohde. "It's not a plan that changed based on what Microsoft has been saying over the past month or two. It's just, 'Oh, I guess we should emphasize this now,' because it's a serious point of advantage for us. So let's have a little fun with it, basically."

Ook goed nieuws dus

Ik was super blij dat Killer Instinct een remake kreeg voor de Xbox One. Nu is het zo dat je één character krijgt bij het spel en de rest moet kopen. In een fighting game!! Wat voor een naai-actie is dat k*t Microsoft :roflol:

Die nieuwe Smash Brothers voor die Wii-U zag er wel echt nice uit.

"In a way it's a little bit sad in that what we've been doing all along gets such a big cheer."

Precies wat ik ook al zei in dit topic, ik ben blij dat ze er hetzelfde over denken.

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 00:27 ----------

Ik was super blij dat Killer Instinct een remake kreeg voor de Xbox One. Nu is het zo dat je één character krijgt bij het spel en de rest moet kopen. In een fighting game!! Wat voor een naai-actie is dat k*t Microsoft :roflol:

Die nieuwe Smash Brothers voor die Wii-U zag er wel echt nice uit.

Omg het wordt steeds mooier. Wie gaat dat spel nou nog kopen dan.

Edit: Ik lees nu dat je het spel dus al het ware gratis krijgt incl 1 character en daarna de rest kunt kopen. Je koopt dus niet eerst het spel om vervolgens maar 1 character te krijgen. Daarnaast schijnt het alleen online te zijn, dus niet op de bank je maat in elkaar vegen.

Laatst bewerkt:
"In a way it's a little bit sad in that what we've been doing all along gets such a big cheer."

Precies wat ik ook al zei in dit topic, ik ben blij dat ze er hetzelfde over denken.

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 00:27 ----------

Omg het wordt steeds mooier. Wie gaat dat spel nou nog kopen dan.

Precies! Zelfde als in Tekken of Mortal Kombat een character geven en de rest kun je kopen, slaat echt nergens op :roflol:

Ik stap ook over van een 360 naar een ps4. Misschien een wii-u voor smash brothers ofzo :p

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 00:32 ----------

Edit: Ik lees nu dat je het spel dus al het ware gratis krijgt incl 1 character en daarna de rest kunt kopen. Je koopt dus niet eerst het spel om vervolgens maar 1 character te krijgen. Daarnaast schijnt het alleen online te zijn, dus niet op de bank je maat in elkaar vegen.

Oh ! :p

Slaat nog steeds nergens op. Vroeger was ik er een super grote fan van, altijd met mijn broer spelen op de n64 en nu verpest microsoft het.

Microsoft is hard bezig alles voor zichzelf te vernken ja. Het spel gratis krijgen met 1 character is gewoon een demo dus niks nieuws. En volgens mij denken ze dat de hele wereld altijd maar online wil gamen maar dat is helemaal niet zo.

Het was leuk geweest als de Xbox weer honderden euros goedkoper was, zoals voorheen, de reden dat mensen voornamelijk een 360 kochten, omdat de PS3 te duur was.

Nu is hij duurder en k*tter, heel vreemd allemaal.

Hardware heeft nu veel meer weg van topnotch PC's dus je kan ervan uitgegaan dat je veel PC ports krijgt, dan heeft de PS4 het voordeel

top notch? Eerder low - mid spec PC op zijn best ;) Wel een grote stap vooruit tov vorige generatie.

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 08:36 ----------

Hardware van de ps3 was ook beter, maar omdat de meeste games multiplatform ontwikkeld worden ga je dat verschil denk ik niet merken.

Dat moet genuanceerd worden:
GPU XBOX 360 > GPU PS3
CPU PS 3 > XBox 360

GPU is belangrijker als het aankomt op games.

Als ik me laat verleiden om een console te kopen next gen zal hettoch wel de PS4 zijn. Maar denk dat ik een PC ga kopen met een mid price GPU die de XBOX one en PS4 overtreft, zodat ik mijn steam games kan blijven spelen en de belangrijkste multi platforms. En mssn een Wii U voor de nieuwe zelda die er toch ooit zal aankomen :)

Blijkt dat sony publishers niet gaat verbieden om met een online pass te komen. Zit je wat dat betreft dus met hetzelfde probleem als bij microsoft, alleen doen zij het nog iets stiekemer.

Blijkt dat sony publishers niet gaat verbieden om met een online pass te komen. Zit je wat dat betreft dus met hetzelfde probleem als bij microsoft, alleen doen zij het nog iets stiekemer.

Niet helemaal

Zoals al eerder vermeld kunnen andere ontwikkelaars, dus niet Sony zelf, er voor kiezen toch een vorm van DRM te gebruiken voor hun PS4-games. Dit kan bijvoorbeeld met een online pass, een model wat we tegenwoordig kennen op de PS3. Sony heeft gezegd dat ze zich niet met andere ontwikkelaars kunnen bemoeien en hoe zij DRM hanteren. Dit baarde zorgen bij mensen om het feit dat er wellicht toch nog een vorm van DRM zou komen, maar wees niet getreurd.
Jim Ryan, de baas van Sony Computer Entertainment Europa, heeft duidelijk in een interview met VG247 gezegd dat ze tweedehands games niet kunnen blokkeren. Men kan wel een systeem als online pass integreren, maar de game niet blokkeren. Wel kan een uitgever je verplichten je bijvoorbeeld met de servers verbonden te zijn wil je hun game spelen.
Het mooie is alleen dat wij gamers nu de keus hebben of we hiermee akkoord gaan ja of nee, in tegenstelling tot de Xbox One waar je geen keuze krijgt. De Xbox One blokkeert alles automatisch en linkt games aan accounts, zelfs single player games, dus heb je het maar te accepteren. Als een uitgever alleen een nieuwe DRM uitbrengt waar je het totaal niet mee eens bent, kun je ervoor kiezen die game niet te kopen maar andere games die het niet hanteren wel. Op de Xbox One hanteren immers alle games DRM, dus kun je moeilijk tegen sputteren bij een bepaalde game.

VG247: I want to be clear on this. If a publisher dictates it, will PS4 not play a used game? Say, for the sake of argument, EA says that Battlefield 4 can only be played with a new license: will PS4 actually stop a used copy of that game being played?
Jim: It’s a very fair question. They’re allowed to do something like the Online Pass feature, which doesn’t block or stop it… It just gives an option to pay. It gives an option to charge. I don’t think they can block it.
PR: If it involves system changes to PS4, then they can’t do it.
Ryan: Can we check that?
PR: Absolutely.
Ryan: It’s a fair question, and one I should know the answer to. Basically, what we’re saying is that there’s no change from current-gen to next-gen. That’s basically all we’re saying. And very much the way the tide is going on current-gen is that people are not pursuing the Online Pass thing. It’s being dropped. I mean, some publishers have gone bankrupt and others are dropping it. We’re dropping it ourselves. It’s a fair question, but I view it, maybe naively, as somewhat hypothetical.

PS4 heeft ook nog eens hoger geclockte GPU en sneller RAM. Exclusives zullen in de toekomst er grafisch beter uitzien dan de X1.

Damn, de nieuwe MGS... soms ziet het er haast fotorealistisch uit :s Anyway, kan niet wachten tot next gen begint :D

Last one of us... kan niet geloven dat dit nog op previous gen hardware draait, ziet er fantastisch uit. Ok, komt niet in de buurt van een MGS V, maar het verschil tussen dit en bijvoorbeeld een watchdogs is wel erg klein! PS3 bezitters gaan nog een mooie zwanenzang krijgen :)

Metal gear solid 5 <3

Ik ben sowieso een onwijs groot fan van deze serie. Wie heeft zin om over MGS te praten (de nieuwe en oude delen) in een apart topic? :D Ik ben down :)

Metal gear solid 5 <3

Ik ben sowieso een onwijs groot fan van deze serie. Wie heeft zin om over MGS te praten (de nieuwe en oude delen) in een apart topic? :D Ik ben down :)

Ik was grote fan van de eerste twee delen en de remake op game cube van het eerste spel. Nummertje 3 vond ik helemaal niets (compleet verouderde gameplay op dat moment). 4 nooit gespeeld omdat het leek alsof er, behalve knappere graphics, nog steeds dezelfde houterige gameplay werd gehanteerd, maar hier gaat er het één en het ander veranderen (open world, bv) dus ben weer zeer geïnteresseerd :)

Ik was grote fan van de eerste twee delen en de remake op game cube van het eerste spel. Nummertje 3 vond ik helemaal niets (compleet verouderde gameplay op dat moment). 4 nooit gespeeld omdat het leek alsof er, behalve knappere graphics, nog steeds dezelfde houterige gameplay werd gehanteerd, maar hier gaat er het één en het ander veranderen (open world, bv) dus ben weer zeer geïnteresseerd :)

Grappig, veel mensen waaronder ikzelf blijf juist ontzettend lovend over de gameplay welke wel degelijk (voornamelijk in deel 4) een ontwikkeling heeft ondervonden.

Ik open straks ff een MGS topic, dan gaan we hier ook niet te offtopic :cool:

Terug
Naar boven