XXL Nutrition

Echt mooi dit...

Alleen ziet het er normaal niet zo uit, de kleuren worden zelf toegevoegt voor duidelijkheid.

Hele mooie plaatjes!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In deze "zuilen" ontstaan sterren(stelsels). Ik heb astrofysica gehad ;)

Splendid zei:
Wazig eigenlijk dat al die kleuren verschijnen.

Wat ik het allervaagste vind aan het heelal is dat het oneindig is. Hoe kan dat nou? Of als er wel een einde is, wat zit daar dan achter...? :scratch:

Als het goed is is het heelal niet oneindig, aangezien de ruimte zich uitbreid, en iets wat uitbreid kan onmogelijk oneindig zijn.

Je kunt beter zoeken op Nebula ipv Nebulae. Dan vind je een stuk meer :)

Var zei:
Als het goed is is het heelal niet oneindig, aangezien de ruimte zich uitbreid, en iets wat uitbreid kan onmogelijk oneindig zijn.

Ja, goed punt. Maar wat is er dan te vinden buiten het heelal? Wat zijn de ideeën daarover?

Ik hou het maar op het onbevatbare. Iets waar buitenom het heelal nog is zou dan oneindig moeten zijn, wat niet kan in ons denkwerk, hoe kan iets nou oneindig zijn...

Var zei:
Ik hou het maar op het onbevatbare. Iets waar buitenom het heelal nog is zou dan oneindig moeten zijn, wat niet kan in ons denkwerk, hoe kan iets nou oneindig zijn...

Ja precies, zoiets had ik dus ook. Dat is toch raar! En niemand, maar dan ook niemand, die het met zekerheid kan zeggen.

Hoe vet zou het zijn om met een spaceship door het heelal te reizen!!

We zijn echt 1000 jaar te vroeg geboren :(

Misschien is het wel net als Man In Black, en zit het heelal in een grote bol, who knows.

Centaur zei:
Misschien is het wel net als Man In Black, en zit het heelal in een grote bol, who knows.

Ja, en wat is er dan buiten die bol?

Een grote hand die m vasthoudt? Van wie is die hand dan? En de eigenaar van die hand, waar leeft die dan van?

Splendid zei:
Ja precies, zoiets had ik dus ook. Dat is toch raar! En niemand, maar dan ook niemand, die het met zekerheid kan zeggen.

check maar eens de BBC docu space, daar wordt veel aandacht besteed aan dat hele gebeuren.

In dit topic staan ook nog wat links naar vette foto's en docu's!
[Link niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
Splendid zei:
Ja, en wat is er dan buiten die bol?

Een grote hand die m vasthoudt? Van wie is die hand dan? En de eigenaar van die hand, waar leeft die dan van?

Enekel theorien denken dat het heelal door de enorme zwaartekrachten krom wordt getrokken en dat het daarom in een soort cirkel ligt. Dus dat als je als maar rechtdoor gast je op een gegeven moment weer op het zelfde punt uit komt.

Zeer interresant, waarschijnlijk ligt ook om het heelal, wat ook om de "big bang schijf" zat toen het heelal nog niet gecreert was.

Je kan niet ergens over nadenken, waarvan je heb bestaan niet weet. Over iets wat we nooit hebben gezien, wat niet in onze wereld bestaat. Vind '2001: a space oddysey'
en dergelijke films dan ook best wel interessant, waarin geprobeerd word om te laten zien wat het zou kunnen zijn: 'de ruimte' . En star strek: voyager vind ik ook altijd lachen om te zien. Wie weet maken wij zoiets nog wel mee :) Dat we de ruimte in kunnen, en andere volken bij ons op de koffie komen of wij bij hun. Zou het teminste wel willen meemaken.

Var zei:
Da's hetzelfde als mensen niet kunnen denken dat iets er altijd al geweest is. Iets moet een begin en eind hebben voor mensen. Ze zeggen dat het heelal er altijd is geweest... maarja, ergens moet het toch beginnen zou je zeggen? :P Arg, koppijn kun je ervan krijgen ;)

• Topic Starter Topic Starter
we're just sooo stupid ;)

Probeer tijd eens te zien als iets relatiefs ipv vast. Dan ben je al een stukje verder...

(maw, niet overal gaat tijd even snel - tijd kan zelfs stilstaan in het heelal)

Big Byron zei:
Probeer tijd eens te zien als iets relatiefs ipv vast. Dan ben je al een stukje verder...

(maw, niet overal gaat tijd even snel - tijd kan zelfs stilstaan in het heelal)
tijd stilstaan? dat is wel iets wat moeilijk te begrijpen valt vind ik persoonlijk

cfr Albert Einstein ;)
verleden, heden en toekomst bestaan allemaal op hetzelfde moment
-> als je sneller dan het licht kan reizen kun je naar het verleden gaan volgens zijn theorie..

mijn vraag: als dit alles op hetzelfde moment plaatsvindt, hoe ga je dan naar de toekomst?
filosofie.. ik ben er weg van :D

http://www.solarviews.com/eng/homepage.htm goede site !!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven