MuscleMeat

Een goede voorbeeld van een Heretic

Laat maar eens zien dan, ik heb nog nooit gehoord dat iemand in marokko gestraft is omdat hij afvallig is geworden. De overheid steekt miljoenen subsidie in Synagoges kerken en moskeen. In marokko staat vrijheid voor religie hoog in het vaandel, daar waar ze hier religie proberen in te perken wordt het daar juist goed gestimuleerd

Wat wordt hier ingeperkt dan? Buiten dan het voorkomen van het oprukken van islam facisme en andere radicale stromingen?

Je kan Nederland niet vergelijken met Marokko. Daar is bijna 100% gewoon moslim en stelt religieuze vrijheid dus eigenlijk niks voor. Een wassen neus, meer niet. Afvalligheid is gewoon door islamitische wetten afgedekt en welzeker verboden.

Je kan het voorkomen als je bekeert
Je eigen keus

Precies zoals je zegt, jezelf bekeren is een keuze !!!
Anders zou het wel een verplichting zijn geweest !!!
Dus als je de vrijheid hebt, keuze in welke richting je gaat, dan zal er geen God zijn die je daarop zal straffen !!!
Fouten maken is menselijk,.. een kind leert ook door vallen en opstaan,... en niet door het te gaan dreigen of te gaan slaan !!!

Mijn God is die niet van Klus en niet van Spier,.. mijn God is veel aardiger en vergevingsgezind.

Bekeren zal nooit onder dwang werken.
Bekeren is een persoonlijk proces en daar helpt geen voetje tussen de deur of zelfmoord aanslag bij.
Al eeuwen proberen mensen elkaar wetjes en regeltjes voor te kauwen.
En hoe meer regeltjes hoe feller we er tegen in gaan !!!
Dus Spier,.. zoek nog even verder voordat je je mening kant en klaar hebt.
Want daar zal je je nog in vergissen !!

• Topic Starter Topic Starter
Je gaat verschrikkelijk tijden tegemoet muscle, maar je zult in het hiernamaals nooit kunnen zeggen dat je niet gewaarschuwd bent

* Rachid Cohen, a Moroccan national, was taken into police custody at the second district commissariat in Fez on 12 September 1995. At first he had been arrested for being an unauthorised guide, but was then questioned about his Christian faith, his association with foreigners and was accused of being a Christian evangelist. Though from a Jewish background, he had since become a Christian and was a Christian at the time of his arrest.
On the morning of Wednesday 13 September he was released, but his identity card was kept. At 4pm that day he had to return to the police station, after which he was imprisoned at Al Battaille prison. Between that time and his release on 25 September 1995, Rachid Cohen was interrogated and tortured. MEC states that torture was reported to have included the following treatment:
1) Food deprivation - only being given a small piece of bread daily;
2) Interrogators extinguishing cigarettes on his chest;
3) Being stripped naked and forced to sit on a glass bottle;
4) Electric shock treatment in an electric chair set to low voltages, enough to induce pain but not enough to kill;
5) Dunked in filthy water during questioning; As a result, Cohen was in a physically poor condition when he was released from prison.

The Christian Community in Morocco
Een voorbeeld hoe vrij er wordt omgegaan met Christenen in Marokko. Wat een verlicht land is het ook.

Laat maar eens precies zien waar ik zeg dat dat niet waar is
Maak het vooral vetgedrukt en onderstreep het. Maar waarschijnlijk probeer je mn woorden gewoon te vedraaien nu, want als ik zeg dat die zenders hun eigen gang gaan en uitzenden wat ze willen en dat je bij hun moet zijn zeg ik daarmee natuurlijk dat de koran op duizenden manieren te interpreteren is :rolleyes:

Omdat je het zo lief vraagt:

Iedere handeling die in strijd is met de Geboden en Wetten van Allah Ta’ala, is een zonde.

En dat is niet eens een uitspraak van jou, maar van het boek dat je claimt onvoorwaardelijk te volgen. Zo voldoende?

Any attempt to induce a Muslim to convert is illegal. According to Article 220 of the Penal Code, any attempt to stop one or more persons from the exercise of their religious beliefs, or attendance at religious services, is unlawful and may be punished by 3 to 6 months' imprisonment and a fine of $10 to $50 (115 to 575 dirhams). The Article applies the same penalty to "anyone who employs incitements in order to shake the faith of a Muslim or to convert him to another religion." Foreign missionaries either limit their proselytizing to non-Muslims or conduct their work quietly. The Government cited the prohibition on conversion in the Penal Code in most cases in which courts expelled foreign missionaries. In February the Government used this provision to prosecute 14 teenagers who listened to heavy metal and hard rock music and who embraced elements of an international lifestyle associated with that music which the prosecution characterized as un-Islamic. The cases were thrown out on appeal in April, and society widely condemned the prosecutions for overstepping the bounds of religious concerns.

Nog zo'n mooi voorbeeld wat voor vrij land Marokko is. Nu is inderdaad de mogelijkheid aanwezig om je af te keren van de Islam, maar tegelijkertijd maakt dit stukje duidelijk hoeveel vrijheid daar werkelijk in is :

Citizens who convert to Christianity and other religions generally face social ostracism, and a small number of persons have faced short periods of questioning or detention by the authorities. Voluntary conversion is not a crime under the Criminal or Civil Codes; however, until 4 years ago, the authorities had jailed some converts on the basis of references to Islamic law. Christian citizens sometimes still are called in for questioning by the authorities

Morocco

Ik heb in meerdere topics al aangetoond dat nederland op gebied van religieuze vrijheid achterloopt op marokko
Ben jij der al eens geweest, hoogstwaarschijnlijk niet

De christenen in Marokko zijn buitenlanders.
Een Marokkaan hoort moslim te zijn en het is verboden om christen te worden.
Wanneer je als moslim bent geboren, mag je niet van geloof veranderen. Overigens doen veel moslims niks aan hun geloof en na de revolutie is dat nog erger geworden.
Je MOET vijf keer per dag bidden, precies op die en die tijd.
En als het niet lukt, moet je het inhalen.

Vee jongeren zijn wijsgemaakt dat God hun wil straffen.
De leraren en familie dreigen vaak met de hel, bijvoorbeeld als ze geen hoofddoek dragen of als de rok iets te kort was.
Leven met de angst: als je maar één klein foutje maakt, wordt God kwaad.
Al heb je de hele dag gevast, wanneer je per ongeluk één slokje water neemt, dan keurt Hij alles af.

Andere Marokkanen vinden het bepaald niet leuk.
Wanneer je als Marokaan een kruisje draag, worden ze soms kwaad.
Ze kunnen je slaan of zelfs dood maken omdat je je hebt laten dopen.
Religieuze vrijheid ? :rolleyes:

Ik heb in meerdere topics al aangetoond dat nederland op gebied van religieuze vrijheid achterloopt op marokko
Ben jij der al eens geweest, hoogstwaarschijnlijk niet

Omdat deze quote zo mooi is (als trollpost dan), nog maar eens aanhalen. Bedankt voor het humorhoogtepunt van de dag, Spiertje :roflol: En nu nokken met de Salafist spelen.

Omdat deze quote zo mooi is (als trollpost dan), nog maar eens aanhalen. Bedankt voor het humorhoogtepunt van de dag, Spiertje :roflol: En nu nokken met de Salafist spelen.

Mee eens. We moeten vooral uitkijken dat echte moslims (Sport2000 bijvoorbeeld) niet het slachtoffer worden van 1 trol.

Je gaat verschrikkelijk tijden tegemoet muscle, maar je zult in het hiernamaals nooit kunnen zeggen dat je niet gewaarschuwd bent

Muuuuhahahahaha, wat ben je toch ook een clown he.
Eigenlijk gewoon een hoopje zielig mens, die echt de weg kwijt is.
Net zo extreem als Klus.

Gelukkig heb ik verder niks met jouw te maken, gaan we elk ons eigen weg.
Valt met jou ook niet echt te discusseren, je dramt maar door zonder NA te denken.
Je vergeet ieder zijn mening en daarom ben je in dreigen zo goed.
Maar hou dit vooral goed vol, des te zwaarder je het straks krijgt.
En niet door God met een straffend vingertje maar door je eigen ontwetendheid.
Jouw waarschuwingen sla ik in de wind als mijn uiensoep ruft !!!
Scheetje van me, je bent TE grappig. :D

• Topic Starter Topic Starter

Dj phreak
Je hebt zelf in meerdere topics geclaimd dat de koran maar op 1 manier uit te leggen is.

Spiertje16

dj phreak:
Iedere handeling die in strijd is met de Geboden en Wetten van Allah Ta’ala, is een zonde.

En door dit te qouten bewijs je wat? Dat ik hiermee beweer dat er meerdere interpretaties zijn? Waaaaar zeg ik precies dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn van de koran en waar zeg ik opeens dat het niet zo is. :scratch:
Ik volg je niet meer

YouTube - Liberal Bahraini Author Expresses Amazing Views

Liberaal, ha alsjeblieft laat me niet lachen zeg
Wat een sell-out, praten over vechten voor je land en rechten en niet vechten

Het is je recht om te leven,.. vechten is een eigen keuze.
Als er niemand vecht dan is er ook geen oorlog, problemen moet je bij de bron aanpakken.
Nu weet ik wel dat het een utopia is wat ik zeg,.. maar positief denken doe ik liever dan haat,geweld en doodslag.
Alsof je daar mee verder komt,..alsof God zo zou zijn !!! :rolleyes:

Dj phreak
Je hebt zelf in meerdere topics geclaimd dat de koran maar op 1 manier uit te leggen is.

Spiertje16

dj phreak:

En door dit te qouten bewijs je wat? Dat ik hiermee beweer dat er meerdere interpretaties zijn? Waaaaar zeg ik precies dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn van de koran en waar zeg ik opeens dat het niet zo is. :scratch:
Ik volg je niet meer

Of je nu Moslim, Christen, New ager, Jehova bent, of bij een ander sekte zit.
Of niks gelooft !

ER IS MAAR 1 WAARHEID, EN VELE WEGEN ER NAAR TOE !!!!

Haha ik moet het gewoon zeggen spier.

Gefeliciteerd, het is je gelukt dommere posts dan musclebear te plaatsen:thumbs:

Nee jouw post duidt op intellect. :D

Terug
Naar boven