MuscleMeat

Een goede voorbeeld van een Heretic

En door dit te qouten bewijs je wat? Dat ik hiermee beweer dat er meerdere interpretaties zijn? Waaaaar zeg ik precies dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn van de koran en waar zeg ik opeens dat het niet zo is. :scratch:
Ik volg je niet meer
Raar, het volgen zou je toch gewend moeten zijn nu. Maar voor de trage lezer (en degenen die normaliter alles door hun imam ingefluisterd wordt):

koran zei:
Iedere handeling die in strijd is met de Geboden en Wetten van Allah Ta’ala, is een zonde.

spiertje16 zei:
De regel met betrekking tot het maken van plaatjes van een levend wezen, of het nou een mens of dier is, is dat het haraam is, ook voor geitenn**kers ja.

spiertje16 zei:
Ze bepalen toch zelf wat ze uitzenden en wat voor islamitische waardes ze daarin meenemen.

Ze bepalen dus helemaal niet zelf wat voor islamitische waarden ze meegeven. Volgens jouw interpretatie zijn moslims op TV haram. Volgens de interpretatie van miljoenen moslims blijkbaar niet, anders zouden er geen zenders in islamitische landen zijn. Ofwel de koran is onwaar (want meervoudig te interpreteren) of jour interpretatie is onwaar, of die van miljoenen moslims is onwaar. Ergens klopt het niet.

NB: ja, ik laat me lekker uitlokken. Heb jij ook weer je zin. Maar ik verveel me momenteel nu eenmaal. :)

• Topic Starter Topic Starter
Raar, het volgen zou je toch gewend moeten zijn nu. Maar voor de trage lezer (en degenen die normaliter alles door hun imam ingefluisterd wordt):

Ze bepalen dus helemaal niet zelf wat voor islamitische waarden ze meegeven. Volgens jouw interpretatie zijn moslims op TV haram. Volgens de interpretatie van miljoenen moslims blijkbaar niet, anders zouden er geen zenders in islamitische landen zijn. Ofwel de koran is onwaar (want meervoudig te interpreteren) of jour interpretatie is onwaar, of die van miljoenen moslims is onwaar. Ergens klopt het niet.

NB: ja, ik laat me lekker uitlokken. Heb jij ook weer je zin. Maar ik verveel me momenteel nu eenmaal. :)
Ze bepalen helemaal zelf wel welke islamitische waardes ze meenemen.
Ze kunnen ook schijt hebben, en naakte vrouwen laten zien op al jazeera maar dat doen ze niet omdat ze dan al hun kijkers verliezen.
En inderdaad volgens de interpretatie van de anasheed is het inderdaad haram.
Dat die miljoenen moslims dat niet weten is een ander verhaal. Dat doet geen afbreuk aan dat ik zeg er is maar een goede interpretatie van de de koran. En miljoenen moslims plegen elke dag zonde, tv kijken mag in princiepe ook niet maar hoe erg dat is weet ik niet. Wat ik wel weet en daar ging de hele discussie eigenlijk over is dat het een verschrikkelijke zonde is om een profeet af te beelden welke interpretatie je van de islam ook mag volgen

Er is maar een interpretatie? Als literalist hoef je toch niks meer te interpreteren? Waarom nog een beredeneerd oordeel als je er toch vanuit gaat dat de Koran de waarheid is? Alle reden verdwijnt als je uitgaat van de waarheid gevat in religieuze tekst, interpretatie lijkt me dus niet aan de orde. Dat is menselijk handelen en dat zal allah niet leuk vinden.

spiertje16 je moet toch eens vertellen hoe je het licht hebt gezien?

Hahaha; Spiermans, de radicale moslim wordt zwaar vernederd door Musclebear, de christelijke boardhomo :D

:roflol:

Een topic als deze kun je toch al lang niet meer serieus nemen.

Ze bepalen helemaal zelf wel welke islamitische waardes ze meenemen.
Ze kunnen ook schijt hebben, en naakte vrouwen laten zien op al jazeera maar dat doen ze niet omdat ze dan al hun kijkers verliezen.
En inderdaad volgens de interpretatie van de anasheed is het inderdaad haram.
Dat die miljoenen moslims dat niet weten is een ander verhaal. Dat doet geen afbreuk aan dat ik zeg er is maar een goede interpretatie van de de koran. En miljoenen moslims plegen elke dag zonde, tv kijken mag in princiepe ook niet maar hoe erg dat is weet ik niet. Wat ik wel weet en daar ging de hele discussie eigenlijk over is dat het een verschrikkelijke zonde is om een profeet af te beelden welke interpretatie je van de islam ook mag volgen

Tv kijken is verboden?

Laat ik dan nog maar even een lans breken voor Marokko :D; heb er 3 weken getourd en moet zeggen het is een mooi land en ook zeker sympathieke bevolking, met name het zuiden, de Berbers. En natuurlijk is Franstaligheid is altijd een plus!

Terug
Naar boven