Fitness Seller

Een keer trek in iets anders?

Zoari

Cool Novice
Waardering
28
Hee allemaal!

Ik wilde even een product van Vivera laten zien die dus 100% plantaardig is (vegan dus).

Ja ik weet het, het zijn geen dierlijke eiwitten. Ja ik weet ook dat vlees lekkerder smaakt. Ja ik weet het dat het misschien een beetje prijzig is. Nee ik probeer jullie geen veganisme aan te smeren.

Maar sta je nou een keer in de winkel en denk je "Wat zal ik vanavond nemen?" en je hebt even geen zin in steak? (Kan begrijpen dat dat weinig voorkomt). Of is je vriezer leeg van al dat verleidelijk eten van MuscleMeat en moet je nog een dag wachten voor de bestelling? Of moet je een vegan-girl aan de haak slaan en wil je een keer koken voor haar? Of zijn de voedingswaarde nou precies wat jij nodig hebt? Probeer het een keer uit!

Vivera zigeunerschnitzel - 200 gram (2 stuks) voor een euro of 2.

Voedingswaarde:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Voorkant:

2 stuks (1 pakje dus) (deze foto is van internet afgehaald want die van mij deed raar)

• Topic Starter Topic Starter
De foto's doen het dus niet...:(

Dat is hem!

Vind de voedingswaardes echt prima :")
Kan me voorstellen dat je m als vegan prima vindt. Wel wat aan de hoge kant qua koolhydraten imo. Zou liever iets pakken met wat minder koolhydraten zodat je die nog uit een andere bron kan halen.

Goed verhaal man.
Sport je al lang? Wat zijn je doelen?

Goed verhaal man.
Sport je al lang? Wat zijn je doelen?

Nee ik sport nog niet lang.
Doel is 80+ kg wegen, wat best makkelijk te halen valt op mijn lengte. Woog heel weinig altijd dus wil een keer een leuk lichaam maar ook vooral genieten van de sport zelf. Veel leren over de sport. Als ik het gewicht heb gehaald misschien hogere doelen zetten maar een heel gespierd lichaam trekt mij niet heel erg aan (wel steeds meer, hoop niet dat ik zo meteen alleen maar groter wil worden! haha)

Kijk eens bij lidl naar vega producten. Zit meer eiwitten in en minder koolhydraten.
200 gr vega gehakt kost ook maar 1,59 en 21 gr eiwit per 100 gram en 119 kcal.

Kan best een keer als alternatief.
Maar geen trek in steak :eek: Dan kan ik me dan weer niet voorstellen.. :o t is dat te wat te duur is om 3 x per dag elke dag steak te eten. :D

Ik zei ook er vlak achter (kan het me niet voor stellen) :)

Maar ik eet volledig plantaardig, dus voor mij (jammer genoeg) geen steak. Vond het wel altijd echt zo lekker.

Ik zei ook er vlak achter (kan het me niet voor stellen) :)

Maar ik eet volledig plantaardig, dus voor mij (jammer genoeg) geen steak. Vond het wel altijd echt zo lekker.
Wat is de reden om volledig plantaardig te gaan?
Ivm intoleranties pak ik ook best wel wat eiwitrijke plantaardige producten. Als je goed varieert is het prima te doen.
Ik eet echter wel nog meerendeel van mijn hoofdmaaltijden vlees/kip/vis...

Ik ook, @marina1975 . Heb wel eens vegetarisch geprobeerd, gewoon om te kijken hoe dat was. Ik voelde me eerlijk gezegd niet lekker. We hebben die dierlijke eiwitten gewoon nodig.

Bij 'geen zin in een steak' kan ik mij niets voorstellen. Liefst driemaal per dag een grote en nog een kleintje vóór het slapen gaan.

Ik ook, @marina1975 . Heb wel eens vegetarisch geprobeerd, gewoon om te kijken hoe dat was. Ik voelde me eerlijk gezegd niet lekker. We hebben die dierlijke eiwitten gewoon nodig.

Bij 'geen zin in een steak' kan ik mij niets voorstellen. Liefst driemaal per dag een grote en nog een kleintje vóór het slapen gaan.
Hier ook hoor. No steak no life :D
Maar een keertje vega kan geen kwaad imo.. zeker niet als je 3 of meer warme maaltijden per dag eet. Maar moet er niet aan denken om het zonder vlees/vis te stellen.. :o
Overigens heb ik dan weer geen probleem om een keer een hele week alleen vis te eten. Maar dan wel gevarieerd in soorten. :D Heb een vakantie op Lanzarote gedaan en elke dag 2 x warm met verschillende soorten verse vis op verschillende manieren klaargemaakt.
Maar eenmaal thuis dan wel een lekkere steak drool:

Wat is de reden om volledig plantaardig te gaan?
Ivm intoleranties pak ik ook best wel wat eiwitrijke plantaardige producten. Als je goed varieert is het prima te doen.
Ik eet echter wel nog meerendeel van mijn hoofdmaaltijden vlees/kip/vis...

Omdat er voor mij gewoon te veel voordelen aan zitten, zou niet anders meer willen :)

Volgens mij smaakt plantaardig je écht goed. Dan, mits je macro's in evenwicht zijn en je goed kunt variëren, gewoon ermee doorgaan.

Overigens vind ik als afwisseling een maaltijdsalade erg lekker. Liefst zelf gemaakt en ja, ook wel vlees erin. Liefst kip. En ook veel kaas erin en stukjes ei.

Terug
Naar boven