AndroidHealthClinic

een koffie to the max

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Hoe maak je een koffie zo sterk mogelijk?
Als ik koffie maak dan loopt het water dus door de filter met het gemalen koffiepoeder en neemt dan caffeine en de koffiesmaak op. Dit is dus het basisprincipe van een koffiezetapparaat maar ik wil zo sterk mogelijke koffie! Ik heb al gedacht om dan de opgevangen koffie nog een keer door de filterzak met gemalen koffiepoeder te laten lopen maar kan je ook bevoorbeeld wat gemalen koffiepoeder puur in de koffie gooien of is dit ongezond en/of vies? Ik heb een half uur geleden 2 glazen na mekaar gedronken maar het doet niet zo echt veel :s

Koffie is overrated. Caffeïne doet sowieso geen hol bij mij.

Laatst eens zowel koffie als twee pijnstillers (algostase, op aanraden vd huisarts toen ik ziek was en geen pijnstillers wou die me suf maakten, daar zit nl ook flink wat caffeïne in. Mocht ik zelf nemen als ik te weinig concentratie had.) op, deed geen ****.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Niets?

Ben nogal een nachtmens en vind het niet zo moeilijk om klaarwakker te blijven 's nachts. Wel net naar face/off gekeken, dus heb een goed uur in te halen. :D;)

Je gaat er precies wel voor :p
Vanmiddag was ik net 5 minuten goed aan het leren en dan heeft mijn moeder het weer verpest voor de rest van de dag :s Hele tijd lawaai maken en rond 18 u moest ze de chauffage aan leggen maar die blijkt nu kapot te zijn en de kapotte leiding zit op een muur van mijn kamer. Er komt de hele tijd onregelmatig geklop uit die muur :s Is net een uurtje over dus nu kan ik weer wat leren maar mijn ogen beginnen pijn te doen van al dat lezen :')
Ik heb echt geen zin in die examens hé! Had ik nu nog maar een week extra :D
ik ga nog wat koffie zetten en over een uur gaan slapen. Leer ze!

Constant blijven eten blijf je ook wel wakker van, iets met koolhydraten.

Verder zorgen dat je regelmatig beweegt. Koffie heeft trouwens pas z'n hoogste effect na 2,5 uur. Het eerste half uur wordt je er zelfs iets slaperig van.

Nog koffie zetten en binnen een uur gaan slapen? hahah

Wat een excuus trouwens :roflol: Zet een muziekje op en leer je leerstof desnoods dmv met het ritme vd muziek je tekst te memoriseren, leuk hoor. :roflol:

Je kan natuurlijk ook relatine of speed gaan gebruiken, daar zal je wel vrij hard van gaan. Verder gewoon extreem vroeg opstaan werkt ook voor mij. Zo rond 4u30 en 3,5u keihard studeren wetende dat je om 8u weer 3 uurtjes mag slapen of zo, dat geeft mij altijd moed om door te studeren. :roflol:

Maar ik ben weer even een goed uurtje weg. ;)

oploskoffie kun je in principe zo sterk maken als je zelf wil, en is nog voordelig ook.

gooi maar eens een mok HALFvol met koffiepoeder, vullen met heet water en doorroeren.
:)

• Topic Starter Topic Starter
Nog koffie zetten en binnen een uur gaan slapen? hahah

Wat een excuus trouwens :roflol: Zet een muziekje op en leer je leerstof desnoods dmv met het ritme vd muziek je tekst te memoriseren, leuk hoor. :roflol:

Je kan natuurlijk ook relatine of speed gaan gebruiken, daar zal je wel vrij hard van gaan. Verder gewoon extreem vroeg opstaan werkt ook voor mij. Zo rond 4u30 en 3,5u keihard studeren wetende dat je om 8u weer 3 uurtjes mag slapen of zo, dat geeft mij altijd moed om door te studeren. :roflol:

Maar ik ben weer even een goed uurtje weg. ;)

:roflol: mijn muziek staat gans de dag aan :D
leren zonder muziek is gewoon te stil voor mij :p
maar het helpt niet echt want ik wil snel leren en ik doe het liever door mee te zingen enzo maar daar heb ik nu de tijd niet voor :s
Ik hoor juist van andere mensen dat ze altijd zonder muziek leren :o
eindelijk iemand die nog mee muziek leert :D

en ik heb geen relatine of speed :(
is relatine niet voor als je adhd hebt?
ik denk trouwens dat ik daar last van heb
maar het kan natuurlijk ook liggen aan de situatie thuis :D

Constant blijven eten blijf je ook wel wakker van, iets met koolhydraten.

Verder zorgen dat je regelmatig beweegt. Koffie heeft trouwens pas z'n hoogste effect na 2,5 uur. Het eerste half uur wordt je er zelfs iets slaperig van.

omfg so true!!
nadat ik die glazen had gedronken lag ik heel even op mijn bed
fuuuuuuuuuuuuck
en ik moet echt gaan slapen over een uurtje ofzo :eek:

een korte tijd van tevoren leren werkt bij mij zowiezo niet, het is of regelmatig leren, of helemaal niet. Meestal ga ik dan maar voor het laatste :o

ik ga wel via de huisarts ritalin proberen te regelen. ik heb zelf altijd al concentratieproblemen gehad en mijn broertje is een hyperactief adhd geval.

Ik reageer heel sterk op stimulanten. Efedrine doe ik niet meer aan want vond het te heftig. Dikke insomnia. Zelfde gold voor coke, daarom werd ik ook totaal nooit gulzig.

Tegenwoordig met veel maar kleine porties koolhydraten sta ik van koffie te stuiteren. Insuline spiegels zijn erg belangrijk als je peppers gewenst wilt gebruiken. Anders kun je er zelfs slap en zwaar misselijk van worden. Bij een boost in je centraal zenuwstelsel moeten er wel resereves inzetbaar zijn.

Turkse koffie,

Filtermaling met water in een pannetje koken. Das nog is sterke koffie. Wel zorgen dat je niet alles opdrinkt want een mond vol koffiepoeder lijkt mij niet lekker.

Waarom niet gewoon caffeine pillen?

koffie to da max? oploskoffie een eetlepel of 5in een glasje water?

Hoe maak je een koffie zo sterk mogelijk?
Als ik koffie maak dan loopt het water dus door de filter met het gemalen koffiepoeder en neemt dan caffeine en de koffiesmaak op. Dit is dus het basisprincipe van een koffiezetapparaat maar ik wil zo sterk mogelijke koffie! Ik heb al gedacht om dan de opgevangen koffie nog een keer door de filterzak met gemalen koffiepoeder te laten lopen maar kan je ook bevoorbeeld wat gemalen koffiepoeder puur in de koffie gooien of is dit ongezond en/of vies? Ik heb een half uur geleden 2 glazen na mekaar gedronken maar het doet niet zo echt veel :s

koffie weer opnieuw door je filter laten lopen lijkt mij voor het apparaat niet erg goed?

Je kan ook de verhoudinggen koffie to water veranderen;)

of het te zuipen is....:D

Terug
Naar boven