MuscleMeat

Nieuws Een meer dan gruwelijk verhaal uit Oostende: Gestapopraktijken van een vader

Bezoekers in dit topic

10 min met die twee mensen in een hok van 5m2. Puur genot
 
Laat de rechtspraak zn werk maar doen.

Dit gezegd zijnde zou ik er niet van wakker liggen als de daders hetzelfde lot te wachten zou staan. Niet stiekem hoop ik er eigenlijk op. Mss niet erg beschaafd van me om deze wens te uiten maar het zou me toch wat het gevoel geven dat zaken meer in balans gebracht worden. Wat die jongen gevoeld moet hebben tijdens zijn laatste jaren is met woorden niet te beschrijven. Niet eens in te schatten door de daders zelf. Ik zou het mooi vinden als ze zelf ervaren wat ze aangericht hebben om zo mss tot inkeer te komen, moesten ze het overleven. Een deel van de verantwoordelijkheid opnemen vind ik dat. Op het moment dat ze dan oprecht beseffen wat ze veroorzaakt hebben bij een levend wezen zullen ze er ongetwijfeld mee instemmen dat een verdere levenslange opsluiting voor hen de enige juiste oplossing is. Wss zullen ze te verknoeid zijn om daarna nog iets te beseffen, maar dat risico baart me weinig zorgen.

Persoonlijk zou ik me btw niet geroepen voelen om hen dat bewustwordingsproces te laten ondergaan. Een blik in hun verziekte geest zou me wss kotsmisselijk maken en zou me een bepaalde tijd blijven achtervolgen. Op zich ook een onrealistische voorstelling om hen hetzelfde te laten ondergaan, maar het hele verhaal komt ook vrij onwerkelijk over. Dit soort dingen kan geen redelijk mens een plaats geven.
 
Als ik zoiets lees word ik echt een hele tijd stil.. Ik zou met veel plezier hetzelfde met hun doen als zij met hun zoon deden.. Desondanks dat ik ze niet ken.
 
Dat ze eeuwig mogen branden in hel
 
Ziek gewoon zulk soort mensen, doodstraf is te makkelijk voor ze..
Zo lang mogelijk pijn laten lijden totdat ze smeken om dood te mogen gaan:mad:

Die "oma" mogen ze ook wel een celstraf geven, gestoord wijf als ze zoiets toelaat!

En wat al eerder is gezegd, een advocaat die dit gaat verdedigen is niet goed wijs..hier valt toch niks aan te verdedigen!?
 
Ik vind het maar een sensationeel stuk. Puur geschreven om de walging van mensen te prikkelen en daarmee deze behoefte te verzadigen. En dan een groepsgevoel kweken met het veroordelen van deze man.
En natuurlijk kunnen de 'intelectuelen' een diepgaand gesprek voeren over ons rechtsysteem. Deze discussie is pas duizendenden keren gevoerd.

Het is natuurlijk walgelijk maar ik zie de meerwaarde niet om de details zo smeuiig neer te zetten. De schrijfsT doet de telegraaf verbleken.
 
Is het zeker dat die pa Mechele van achter heet? en niet Mengele...
 
Okè. Binnen de advocatuur hebben advocaten zelf natuurlijk ook moreel besef. Zo neemt Bram, gezien z'n bloed, geen zaken aan van voormalige NSBérs of andere ex-Nazi ondersteuners indien zij terecht moeten staan.

En zijn vader weigerde Bouterse vanwege banden met Spong, die op zijn beurt weer lijnrecht tegenover Bouterse stond.

Advocaat Knoops heeft deel uitgemaakt van het team advocaten dat Saddam Hoessein verdedigde.

Het is natuurlijk wel zo dat advocaten ook als persoon hun moreel raadplegen alvorens ze zich als advocaat aan een zaak binden.

Maar dit gaat om een lastige kwestie, want iedere advocaat van links tot rechts kotst hiervan. Misschien is daarom de stap wel makkelijker want er is geen verdeeldheid onder de publieke opinie. En we zijn het er allemaal over eens dat recht op verdediging een universeel recht is, hoe gestoord het varken ook is.

Zelfs wanneer de client in intieme sfeer schuld bekend tegenover z'n advocaat, is een goede avocaat er een die alsnog vrijspraak probeert te realiseren of in ieder geval weet in te zetten op geloofwaardige, verzachtende omstandigheden.
 
Back
Naar boven