MuscleMeat

Een voorstel: een complete video voor beginners met alle oefeningen voor een week

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.662
Massa
100kg
Hallo iedereen,

ik merk dat er bij beginners vaak voldoende motivatie is maar door de zo uitgebreide info slagen deze mensen er niet in het juiste er van te weerhouden;Dan vallen ze terug op basis questions die al duizend keer zijn beantwoord en waar dus niemand wil op antwoorden/

ik zou graag het volgende voorstellen: is er iemand bereid, om zo'n clipje te maken waarbij hij bijvoorbeeld alle oefeningen toont die nodig zijn voor een beginner, 3 dagen split, voor massa bijvoorbeeld, of voor kracht, of twee clipjes, één voor beiden. In dit clipje zou dan iedere oefening 1 set moeten getoond worden en ook verbaal uitgelegd moeten worden wat er eventueel door beginners fout kan gedaan worden;

Als we dit dan een sticky maken dan zouden we beginners onmiddellijk naar daar kunnen verwijzen en van daaruit bijsturen.

Ik zou gerust dit clipje willen maken, maar ik vrees dat ik teveel fout zou doen en dus teveel correcties zou moeten uitvoeren. Het liefst dus 1 integraal complete video voor
1) beginners, 3 day split voor kracht
1)beginners, 3 day split, voor massa

Wat denken jullie van dit voorstel? Misschien hebben jullie tips om dit via een andere invalshoek aan te pakken. Ik sta open voor alles.

Groeten,

Andere sites die hebben dit al voor ons gedaan. Het probleem met beginners is dat ze
1. Te lui zijn en het teveel moeite vinden om hun techniek te verbeteren.
2. Ze denken dat hun techniek goed is
3. Nog wat onzinnige gedachtes

Tnation heeft een mooie lijst waar christian thibadieu of hoe je zn naam mag schrijven die oefeningen "coached"

• Topic Starter Topic Starter
Andere sites die hebben dit al voor ons gedaan. Het probleem met beginners is dat ze

Tnation heeft een mooie lijst waar christian thibadieu of hoe je zn naam mag schrijven die oefeningen "coached"

Ja, maar niet alle beginners zijn zo en ik denk dat we zo de "uitval" kunnen beperken.

Wat je zei over tnation lijkt me ook interessant maar graag had ik iets van "ons", van DBB, en iets compleet, echt voor "dummies" begrijp je.

Oefeningen gids bestaat al eeuwen.

En stop met tbeest na te doen aub

Wat werkt voor de ene hoeft niet te werken voor de ander.
Dus een algemeen schema maken moet toch gefinetuned worden voor elk mens.
Daarnaast zijn er zo veel manieren om te trainen.
Het leuke er aan is ook om te ondekken wat voor jou het beste werkt.

Oefeningen gids bestaat al eeuwen.

En stop met tbeest na te doen aub

Ja, en waar vind ik deze complete gids?

Tbeest nadoen? Dommere opmerkingen werden zelden gemaakt.

---------- Post toegevoegd Fri 22 Feb 2013 om 12:16 ----------

Wat werkt voor de ene hoeft niet te werken voor de ander.
Dus een algemeen schema maken moet toch gefinetuned worden voor elk mens.
Daarnaast zijn er zo veel manieren om te trainen.
Het leuke er aan is ook om te ondekken wat voor jou het beste werkt.

Klopt, maar is het niet zo dat de meeste beginners altijd ergens moeten starten. Rippetoe legt ook alle basics uit, en natuurlijk moet je dat dan gaan fijntunen, maar zou het geen goede basis kunnen zijn, bijv:

flat barbell bench

je toont waar je je voetenzet, waar je je hoofd plaatst, waar je de baar neemt, hoe ver je zakt, naar waar je zakt, welke hoek je armen hebben,

en dan leg je ook uit wat de fouten kunnen zijn: niet diep genoeg gaan, de armen teveel flaren, dat zijn toch basic tips die iedereen kan helpen.
Als iemand dan zegt: hey als ik dat doe dan krijg ik pijn, mag ik dit in de plaats doen ,dan kunnen we dat nog bekijken.

wat betreft "wat het best voor jou werkt", ben ik volledig mee eens. Maar de persoon zou de video een maand kunnen volgen en dan kijken wat boor hem werkt en wat niet. Neen?

Laatst bewerkt:

Dit.

Ik vind het een goed idee, Yasmine, maar het wiel is reeds uitgevonden.

Videos zijn leuk, maar het beste leer toch in de praktijk als mensen het voor doen en je direct corrigeren op wat je fout doet. Goeie gym vinden met behulpzame mensen zal je veel sneller op hoog niveau brengen dan videos kijken IMO.

Beginners zijn te lui om zich goed in te lezen, dat is het grootste probleem. Ik train misschien relatief gezien nog vrij kort, maar weet enorm veel soorten de goede bronnen te lezen en mn ego opzij te zetten.

Je moet toch wel eens leren je topic-titels wat meer to the point te maken.

Je moet toch wel eens leren je topic-titels wat meer to the point te maken.

Zie niet in waarom. De software laat toen een groot aantal tekens te gebruiken in de titel. Een titel moet onmiddellijk goed omschrijven waar het over gaat. Beter zo dan: "een idee".

Terug
Naar boven