Fitness Seller

Een vraag over medicijnen

Kennyz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Hey allemaal,

Ik heb een vraag over medicijnen en een voedingsschema nou wil ik binnenkort een heel goed voedingsschema maken. Dus ik zou graag willen weten "stel" ik moet ooit medicijnen gebruiken voor als ik iets wat ziek ben en ze schrijven me antibiotica voor en zulk soort medicijnen moet ik dan mijn voedingsschemavervangen of gewoon door gaan met wat ik daarvoor deed. Dit lijkt mischien een domme vraag maar er zijn zo veel medicijnen die bijwerkingen hebben op je lichaam zoals dat je dikker word of moe etc. Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben, zo niet ik ga binnenkort langs de sport arts en zal het hem ook vragen, mocht ik antwoord krijgen zal ik hier op de forums het antwoord vertellen.

Alvast hartelijk bedankt,

Kenny

Waar maak je je in godsnaam zorgen om? Denk je dat iedereen hier bij het maken van een voedingsschema rekening houd met een ziekte of aandoening waardoor je aan de medicijnen moet? Maak een voedingsschema en als je aan de medicijnen moet zie je het tegen die tijd wel weer.

Je voedingsschema pas je sowieso aan naar omstandigheden. Als je een week niet traint zul je anders eten dan als je wel traint. Zo ook als je geconfronteerd wordt met medicijnen die als nadelig sideeffect hebben dat je er bijvoorbeeld dikker van wordt ( en dat zijn er nogal wat ). Kortom, je maakt een schema voor de situatie zoals die nu geldt. Als er een situatie voordoet waardoor je het schema moet aanpassen doe je dat op dat moment.

Het heeft geen zin om je druk te maken over welke medicijnen je wel of niet in de toekomst moet gebruiken. Het leven is onvoorspelbaar dus pas je voeding gewoon naar de omstandigheden aan. Ik heb ook bepaalde medicijnen die berucht zijn wat betreft gewichtstoename (bv olanzapine en levomepromazine). Dat betekent voor mijn voeding dat ik niet teveel calorieen moet verorberen en meer eiwitten gebruik dan de gemiddelde Nederlander.

Waar maak je je in godsnaam zorgen om? Denk je dat iedereen hier bij het maken van een voedingsschema rekening houd met een ziekte of aandoening waardoor je aan de medicijnen moet? Maak een voedingsschema en als je aan de medicijnen moet zie je het tegen die tijd wel weer.
TS is nieuwschierig om nieuwe dingen bij te leren, het forum is nog altijd vrij om vragen te stellen, sorry dat jij Einstein bent die al alles weet. Voor het andere deel van je reactie ben ik wel mee akkoord, als je plots aan de medicatie moet kijk dan wat je kan veranderen, maar volgens mij kan inname van vit/whey niet slecht zijn terwijl je biotica neemt. Maak je geen zorgen :)

• Topic Starter Topic Starter
Oke heel erg bedankt, zoals Feyoso al zei ik vroeg dit uit nieuwschierigheid en wil graag veel leren over bodybuilding en dit zijn soms dingen waar je plotseling tegen aan kan lopen. dus dit was gewoon uit voorzorg en nieuwschierigheid.
Bedankt allemaal

Terug
Naar boven