Fitness Seller

Eens iets anders

SpprSi

Competitive Bodybuilder
Waardering
11
Wie van jullie traint met handschoentjes? Bij ons op de fitness wordt dit nogal mietjesachtig afgeschilderd, maar bij chins of pulldown behind the neck kan het soms wel ff branden aan mijn handen... Ben benieuwd!:rolleyes:

gebruik ze niet, heb van mezelf al goede grip en mocht mijn grip mij tegen gaan werken dan schaf ik wel straps aan.

ik gebruik ze wel..ik ben nu met zwaardere gewichten bezig en dat snijd egt aan me handen...:mad:

Ik draag handschoenen alleen tegen de eelt en polsbanden omdat ik mijn pols heb gebroken en ik hier altijd zonder banden zeurderige pijn door heb.

Gebruik ze gewoon als jij er fijner mee traint. Laat die sullen lekker zeiken met hun 'mietjes'. Daar trek je je toch niets van aan.

ik gebruik ze wel..ik ben nu met zwaardere gewichten bezig en dat snijd egt aan me handen...:mad:
krijg je wel eelt van hoor

in de gym hebben al die gewichten en apparaten bij mij een soort van vulling om de handgrepen, thuis heb ik gewoon van dat gripprofiel, krijg je echt wel eelt van na een tijdje en dan voel je er niks meer van.

maargoed zoals shutter al zegt iedereen moet gewoon doen wat hij lekker vind, mij lijkt het k*t, maar ik heb het nog nooit geprobeerd en ook niet echt de behoefte gehad.

geef mij maar wat krijt om mn handpalmen mee in te wrijven
dan heb je veel meer gevoel met je halters of bar, maar zul je minder irritatie/ blaren in je handpalmen krijgen..

ik gebruik ze eigenlijk alleen nog bij optrekken

Een zwaar gewicht voor veel herhalingen doen doet ook pijn in je spieren, maar je gaat er mee door omdat je sterker wil worden. Hetzelfde met grip, als je een sterke grip wil moet je zonder hanschoentjes ed. trainen, krijg je vanzelf eelt op je handen. Het komt idd nichterig over als je bang bent voor eelt of wat pijn in je zachte handjes.

• Topic Starter Topic Starter
Ik gebruik geen wantjes, wie ze wel gebruikt wordt steeds uitgelachen, enfin ja, niet echt uitgelachen maar gewoon beetje getreiterd

Ik gebruik geen handschoentjes, maar moet iedereen zelf weten imo.

Een zwaar gewicht voor veel herhalingen doen doet ook pijn in je spieren, maar je gaat er mee door omdat je sterker wil worden. Hetzelfde met grip, als je een sterke grip wil moet je zonder hanschoentjes ed. trainen, krijg je vanzelf eelt op je handen. Het komt idd nichterig over als je bang bent voor eelt of wat pijn in je zachte handjes.

Ik gebruik liever geen handschoentjes. Als je zweethanden hebt kan het met deadliften bijvoorbeeld wel nadelig werken. Als je dan magnesiumpoeder zou gebruiken zie je niemand opkijken, alleen met handschoentjes wel? Dat vind ik nogal behoorlijk onbenullig omdat je beide toepast voor een betere grip.

Ik ben het er mee eens dat je niet direct moet grijpen naar dat soort hulpmiddelen. Zelfde verhaal als met riem etc. Zwakke onderdelen blijven dan zwak.

Zolang je maar nette gewichten gebruikt wordt je echt niet uitgelachen om je handschoentjes hoor ;)
Merk zelf geen verschil in grip of ik met of zonder handschoentjes train, train er zelf mee als het weer wat kouder is, zoals nu. Al die stangen enz. zijn zo koud, vind ik niet lekker aanvoelen.

Ik gebruik ze zodat ik niet teveel eelt op mijn handen krijg,
wat erg nadelig is met gitaarspelen.

Jup, wat a1s zegt.. Maar als je met beetje mietjes weights al met handschoenen gaat lopen dan zou ik wel denken, die heb je daar toch helemaal niet voor nodig :D Aan de andere kant: Gewoon doen wat voor jezelf het lekkerst traint.. scheit aan iedereen

Ik gebruik ze zodat ik niet teveel eelt op mijn handen krijg,
wat erg nadelig is met gitaarspelen.

als het gaat om zwaar trainen, zijn er veel zaken die heel wat nadeliger zijn voor je gitaarspel. De plekken waar je eelt krijgt, zijn overigens vnl de plekken vlak onder je vingers.

handschoentjes zuigen. punt. Imo verslechteren ze je grip alleen maar, maar goed. Het staat natuurlijk wel professioneel of zo...

ik krijg van handschoenen geen betere grip en verlies alleen het gevoel met de bar. voelt k*t dus.

wat ik doe is ik wikkel wc papier 2 keer rond de stang bij het deadliften/pulldownen kan gelijk 20kg meer op deadlift trekken...:)

ik vind het namlijk niet echt beleefd met magnesium aan te komen zetten bij mij in me health center denk niet dat ze blij worden van witte stangen en poeder op de grond

handschoentjes zuigen. punt. Imo verslechteren ze je grip alleen maar, maar goed. Het staat natuurlijk wel professioneel of zo...

Heb je zelf ook met handschoentjes getraind dan, of denk je 't alleen?
Toen ik van de zomer wisselde van met- naar zonder handschoentjes trainen deadlifte ik hetzelfde als wat ik ervoor deed.. Enigste was dat er een paar velletjes los hingen aan m'n handen, maar geen grip problemen.

ik heb er ook, bij shrugs, chins, deadlift vind ik het ideaal, aangezien ik snel zweethanden heb en de stang glad is. zonder zou ik lang niet zo zwaar kunnen trainen.
bij triceps / biceps is het dan weer fijner zonder.

Terug
Naar boven