Fitness Seller

Eerste cutschema, commentaar en kritiek is welkom!

phantom1990

Competitive Bodybuilder
Waardering
8
Ik heb mijn eerste cutschema gemaakt. Er zullen vast veel fouten instaan, maar daarvoor zit ik hier op het forum. Ik zit nu op 15% en het doel is om naar ongeveer 8% te gaan. Als ik op 11 a 12% zit ga ik aan carb cycle doen.

xmtk6c.jpg

De totalen kloppen waarschijnlijk niet 100% maar het wijkt ook niet erg af..

gr

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Niemand?

En toch snap ik niet dat het aantal koolhydraten hoger ligt dan die van de ewitten, voor te cutten moet je toch heel laag gaan met je koolhydraten?

En toch snap ik niet dat het aantal koolhydraten hoger ligt dan die van de ewitten, voor te cutten moet je toch heel laag gaan met je koolhydraten?

Als je cut ga je gewoon onder je dagelijks onderhoud, als je bv 600gr eiwit eet gaat je lichaam hier een deel van gebruiken als energiebron dus kan je beter iets minder eiwit eten en wat meer carbs of vet om maar een vb te geven. Het gaat hem om het totaal kcal per dag, en bodybuilders eten tijdens de cut veel eiwitten om spiermassa te behouden. Zorg gewoon dat je zo'n 500 kcal per dag onder je onderhoud gaat.

Dit is de eerste fase van de cut.. zodra de cut vordert zal ik lager gaan in KH, als ik nu al extreem laag in KH ga is het niet vol te houden imo.. En KH en E ligt niet erg veel van elkaar.

Het is offtopic wat ik nou vraag, maar hoe krijg jij bovenstaand schema hier netjes in afgebeeld?

Bedankt

Excel.

Ik snap dat je dit schema met Excel kunt maken, maar hoe krijg ik dat schema dan hier in dit forum geplakt? gewoon kopieren/plakken werkt niet

ik zou die 200gr aardappels laten vallen en bij maaltijd 2 en 3 een boterham bij doen en sochtends brinta naar 75gr en melk naar 33cl

Vind em redelijk netjes, zou alleen geen pinda's nemen maar noten, melk schrappen en de voedingswaardes hiervan vervangen door hoogwaardigere producten zoals kip/rijst/noten. Je vetten in het algemeen zijn erg laag. Maak hier meer van en schrap geleidelijk meer koolhydraten.

Bij deze plaats ik ook mijn cutschema.

Denk dat de vetten wel iets omhoog kunnen, maar hoor hier graag jullie mening over

2r5z4nd.jpg

Vind em redelijk netjes, zou alleen geen pinda's nemen maar noten, melk schrappen en de voedingswaardes hiervan vervangen door hoogwaardigere producten zoals kip/rijst/noten. Je vetten in het algemeen zijn erg laag. Maak hier meer van en schrap geleidelijk meer koolhydraten.

Hmm melk gebruik ik eigenlijk om mijn whey mee te mixen. En eigenlijk ben ik van plan om de zuivel later in mijn cut te schrappen..

@ nicolas: Dan krijg ik bijna geen KH binnen tijdens het avondeten? Ik heb de KH juist zo goed mogelijk proberen te verdelen, in de ochtend meer en in de avond minder..
@ shophorst: Het is niet de bedoeling om je voedinschema in mijn topic te plaatsen, hier moet je een apart topic voor aanmaken ;).

Terug
Naar boven