AndroidHealthClinic

Eerste Keto Schema

chillouh

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
113kg
Vetpercentage
19%
Hallo beste DBB'ers,

Ik heb tot nu toe wel aardig wat massa opgebouwd in 1,5 jaar training (eigenlijk 2 maar 0,5 jaar rond lope kloten zonder kennis). Nu zou ik graag al dat massa willen definiëren.

Ik heb veel rond gezocht op internet naar dieëten, en ben ik uiteindelijk opgekomen op Keto.

Wat ik ervan heb begrepen is dat je carbs (bijna) volledig weg laat en je lichaam aanzet om ketonen aan te maken die vet als energie gebruiken i.p.v carbs. Eens in de week moet je een recarb dag hebben.

Maar graag zou ik willen weten of mijn schema goed is... Omdat ik nog nooit eerder een Keto dieet heb gevolgd kan ik het niet beoordelen en zou ik graag wat tips willen van mensen die er wel ervaring mee hebben.

Mijn doel is om van de ~19/20% naar onder de 14% te zakken voor de zomer... (3/4 maandjes)

Ik had een tijdje geen tijd meer voor trainingen en ging ik maar 1 of 2 keer per week, nu heb ik wel weer tijd en wil ik mijn oude ritme van 4/5x per week oppakken.

Graag zou ik ook willen weten of dit haalbaar is

Bij voorbaat dank!

Bijlagen

ik zou wel eerst verdiepen in
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/

bij CKD moet je ook rekening houden met sporten en hopelijk kan je daar alles in vinden.
eerste refeed staat er ook in,

je kan deze dieet ook doen zonder ketose...tenslotte gaat het om wat gaat erin en wat verbrand je.

Waarom zou je een keto dieet doen, mogelijk gedoe dat echt niet beter is dan een gewoon dieet ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb gelezen dat er VEEL meer voordelen zijn ten opzichte van een reguliere dieet. Je leert op ketonen te leven waardoor je lichaamsvetten makkelijker aangepakt kunnen worden omdat deze dan ook in ketonen omgezet kunnen worden, wat niet het geval is als je een normaal dieet hanteert

Ik heb gelezen dat er VEEL meer voordelen zijn ten opzichte van een reguliere dieet. Je leert op ketonen te leven waardoor je lichaamsvetten makkelijker aangepakt kunnen worden omdat deze dan ook in ketonen omgezet kunnen worden, wat niet het geval is als je een normaal dieet hanteert

Lol dit is onjuist

---------- Post toegevoegd Fri 1 Mar 2013 om 09:27 ----------

Metabolism naar de klote werken is op keto gaan Imo er is nix mis met kh het helpt je bij vet verlies

---------- Post toegevoegd Fri 1 Mar 2013 om 09:28 ----------

Hij is 119kg en 19% diep cutten jij

Klopt niet. Vetverlies gaat samen met een caloriedeficit, of deze nou gecreerd word door te minderen in vetten of op carbs maakt vrij weinig uit. Mijn voorkeur gaat uit naar wat meer carbs, merk dat ik dan betere trainingen heb..

Je gaat echt niet meer afvallen als je meer vettn gaat eten dan koolhydraten . Of je nou meer eiwitten of vetten hebt het word opgeslagen als lichaamsvet.

Maar het is toch zo als je je kcals gaat verminderen ga je meer spieren verbranden...? En om dit te voorkomen ga je je lichaam laten wennen om vetten te gaan verbranden ipv eiwitten (spieren)

Zo lang je niet te diep cut, genoeg eiwitten (en ook kh en vetten) blijft eten en gewoon zwaar blijft trainen en geen gekke dingen gaat doen, ga je echt niet tot nauwelijks spiermassa verliezen hoor

Ik zou inderdaad eerst kh dieet proberen, voor de meeste mensen werkt dat wel goed.
Indien het niet werkt is keto inderdaad een optie.

Voor een Keto is dit in ieder geval geen goed schema.
Voor Keto wil je laag in carbs, hoog in vet, en hoog in eiwitten.
Je hebt te veel koolhydraten, te veel eiwiten, en veel te weinig vetten.

Zou sowieso je whey verlagen naar 2x op een dag, dan schieten de carbs en eiwitten al wat omlaag.
Gewoon een klein tekort van 300-500 kcal houden en je zult weinig tot geen spierverlies leiden.

Wat ik heb gehoord is dat de verhouding van kh rond de 5% moeten zitten, en bij mij zitten ze rond de 7%.. eiwitten heb ik verlaagd naar 30% en vetten naar 63% verhoogd. Welke dieet zou ik dan het beste kunnen doen, want ik heb een lichaamstype die moeilijk vet kwijt raakt (endo/meso ~30/60), maar als ik eenmaal op een gewicht zit kan ik het makkelijk in balans houden... het schijnt ook heel gezond te zijn voor je , een keto dieet bijv. voor je cholestrol (zie link http://www.bodybuilding.com/fun/keto.htm) en nog veel meer voordelen. Waarom zou ik een ander dieet boven deze kiezen? En is dat haalbaar met jullie voorstel om binnen 3/4 maanden van 20 naar <13% te gaan?

Wat ik heb gehoord is dat de verhouding van kh rond de 5% moeten zitten, en bij mij zitten ze rond de 7%.. eiwitten heb ik verlaagd naar 30% en vetten naar 63% verhoogd. Welke dieet zou ik dan het beste kunnen doen, want ik heb een lichaamstype die moeilijk vet kwijt raakt (endo/meso ~30/60), maar als ik eenmaal op een gewicht zit kan ik het makkelijk in balans houden... het schijnt ook heel gezond te zijn voor je , een keto dieet bijv. voor je cholestrol (zie link http://www.bodybuilding.com/fun/keto.htm) en nog veel meer voordelen. Waarom zou ik een ander dieet boven deze kiezen? En is dat haalbaar met jullie voorstel om binnen 3/4 maanden van 20 naar <13% te gaan?

Keto is niet echt "gezonder" dan andere dieten. Eerder zal het ongezonder zijn.
En goed voor je cholesterol is het eerder niet goed voor je cholesterol door alle vetten en eiwitten.

Voorderest raad ik je ook niet af om Keto te volgen, aangezien ik het zelf ook doe.
Maar een 'normaal' dieet is in mijn ogen toch gezonder, makkelijker, en beter.

Je bent geen endo/meso, dat soort types bestaan niet.
Ik zou voorstellen even op het forum van bodybuilding.com te kijken, daar hebben ze een heel sub-forum over ketogene diëten.

Keto is niet echt "gezonder" dan andere dieten. Eerder zal het ongezonder zijn.
En goed voor je cholesterol is het eerder niet goed voor je cholesterol door alle vetten en eiwitten.

Voorderest raad ik je ook niet af om Keto te volgen, aangezien ik het zelf ook doe.
Maar een 'normaal' dieet is in mijn ogen toch gezonder, makkelijker, en beter.
Te hoog cholesterol (te hoog LDL) is vooral een kwestie van te veel bewerkte (indrustriele) producten (en daarmee te weinig vitamines/mineralen, te veel suiker, te veel plantaardige olie), roken en te weinig activiteit. Verzadigde vetten hebben eerder een voordelig effect dan een nadelig effect, in tegenstelling tot wat de meesten denken.

Sorry dat ik een oude topic weer op roep, maar graag zou ik nog wat meningen willen horen van mensen. Niet komen met dat dit een slechte dieet is AUB maar gewoon een mening over de schema die ik heb samengesteld.

Ik snap niet waarom je een ketone dieet wilt volgen, het is zo ongezond, je gaat je lichaam verzuren , en hyperventileren. En ketonenvergiftiging is niet om mee te lachen . Ok ik snap wel dat je van je vet af wilt geraken maar er bestaan betere diëten dan dit.

Ik zelf heb diabetes type 1 dus ik weet zeker wat het inhoud, en als je dit dieet wilt volgen en je hebt niets op je ketone te meten dan gaat het slecht aflopen.

Als je Ketone wilt aan maken moet je zorgen dat je glycose level laag is zo dat je lichaam niet anders kan dan vet te kunnen nemen. je zou dit op paar manieren kunnen doen geen carb eten en eiwitten en vet. Of extra insuline inspuiten voor het eten.

Ik zou gewoon voor een normaal dieet gaan. Aangezien ge nooit ervaring hebt gehad met ketone en mss de symptomen niet goed kent kan het verzuring en misselijkheid toch een zware rol op je dagelijkse leven spellen. En in mijn ogen moet een dieet nog altijd gezond zijn en veilig.

Succses

Geen flauw idee wat voor onzin jij aan het verkopen bent hoor, maar als je diabetes hebt is een ketogeen dieet juist een geweldige oplossing.
Heb zelf Diabetes type 2 gehad, zit nu al 4 maanden in keto.

Voel me fitter, en gezonder dan ooit.
Dokter bloedtest laten afnemen laatst - alles prima in orde.

Gelul dat keto ongezond is is nu al zo achterhaald..
Voedingschema is trouwens prima in orde, eiwitten wel aan de hoge kant, zou zelf ~250 houden als ik jou was.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf anderhalve maand CKD geprobeerd (gewoon voor mezelf om uit te vinden of het voor mij goed werkt), om het op te sommen:

- In het begin is het hamburgers met kaas etc. eten leuk, maar gaat snel vervelen
- Erg gelimiteerd in voedingskeuzes
- Niet superieur qua vetverlies aan een normaal dieet
- Trainingen iets verder in de week na de carbup zijn zwaar en gaan moeizaam (minder energie om te trainen)

Ik ben dus gewoon weer overgestapt op een normaal (hoog eiwit, gemiddeld/laag in kh, gemiddeld v) dieet. Het geeft mij dezelfde resultaten. Voor mij dus een vrij makkelijke keuze om me aan een normaal dieet te houden waar mijn voeding veel meer gevarieerd is.

En over die "ketonen vergiftiging", ketoacidose kan voorkomen wanneer je diabetes type 1 of 2 hebt. De rest van de reactie van Nillo is BS. Het is ook niet "ongezond".

Maargoed, iedereen is anders en misschien werkt het voor jou wel goed. Probeer het en je weet het!

Geen flauw idee wat voor onzin jij aan het verkopen bent hoor, maar als je diabetes hebt is een ketogeen dieet juist een geweldige oplossing.
Heb zelf Diabetes type 2 gehad, zit nu al 4 maanden in keto.

Voel me fitter, en gezonder dan ooit.
Dokter bloedtest laten afnemen laatst - alles prima in orde.

Gelul dat keto ongezond is is nu al zo achterhaald..
Voedingschema is trouwens prima in orde, eiwitten wel aan de hoge kant, zou zelf ~250 houden als ik jou was.

Gezond laat me niet lachen...

Je mist vezels,vitamines, mineralen enz... Je lichaam gaat moeilijker functioneren trouwens voor ons athleten is koolhydraten belangrijk. Gewoon meer cardio doen en eten

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 12:18 ----------

www ncbi.nlm.nih gov/pubmed/21512313

Lees dat maar dan

Ik kan zo ook wel 200 links sturen waaruit blijkt dat Keto gezond is.
Je mist helemaal geen vezels, vitamines, en mineralen.
Valt prima te supplementeren. Maar doe maar lekker waar jejezelf bij goed voelt.
Als keto moet je inderdaad geen massa gaan bouwen maar om te cutten is het ideaal.

@stronglifter, je moet alles wel in perspectief blijven bekijken. De review van dit onderzoek geeft aan dat een restrictie van koolhydraten kanker juist kan vertragen. Zo zijn er nog wel 100 voor en tegens.

http://www.medscape.com/viewarticle/757713

Op basis van ketonen alleen kun je dus ONMOGELIJK een conclusie trekken.

Terug
Naar boven