XXL Nutrition

Eerste kuur, graag advies;

Bounkass

Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
De antwoorden die gevraagd worden;

1. Wat je leeftijd is

23

2. Hoe lang je traint (hiermee wordt bedoeld serieuze training, geen half werk)

Min of meer een jaar, goed gevoed.

3. Hoeveel gewicht je op natuurlijke wijze in die periode hebt gewonnen (+ je vet %)

* 6Kg... Vet percentage is een keer gemeten, namelijk 5% en heb er toen niet meer naar omgekeken.

4. Een voorbeeld van wat je op een doordeweekse dag allemaal eet

Ik eet 3x op een dag standaard de dingen die specifiek genoemd worden: whey shake, havermout, ei, etc. Tussendoor wanneer het kan/nodig is eiwit rijk voedsel.

's Morgens: 3 scheppen Whey op 500ml melk, 100gr Brinta en een banaan

's Middags: 3 scheppen Whey op 500ml melk, 8 á 10 boterhammen met gezond beleg. Vaak standaard 1x in de week een broodje gezond en een middelgrote bak kibbeling op een andere dag na het werk. En een banaan.

's Avond's eet ik een eiwitrijk maaltijd. Denk aan rijst met kip, vis maaltijd, goede vlees maaltijd etc. Uiteraard nogmaals 3 scheppen Whey op 500ml melk en voor het slapen gaan 250gr kwark.

Betreft het tussendoor eet ik vaak van 1 tot 5 gebakken eieren. Ook omdat ik gewoon het heerlijk vind. Of als ik vrij ben een stuk kip, stuk vis, een shake etc. Maar áltijd met eiwit in het achterhoofd.

Ik zit te denken aan een eiwit dieet. Ideeën en/of adviezen?

5. Welke supplementen je al hebt gebruikt?

Whey. Verder doe ik het puur op voedsel en goed trainen.

6. Waarom je deze kuur wilt doen

Omdat ik "snel" vooruitgang wil maken betreft massa en bouw om een goed gevoel over mezelf te krijgen. Waarschijnlijk word het 1 kuur, en vanuit daar verder trainen om de boel op peil te houden en evt. groter te worden.

7. Wat je wilt bereiken in bodybuilding op lange termijn?

Omdat ik nogmaals heel erg onzeker ben over mijn lichaam. Ik ben mager. Niet graatmager, maar gespierde spijker zoals sommigen mij noemen of iets dergelijks. Het is niet leuk om zulke omperkingen naar je kop gesmeten te krijgen minimaal een paar keer per week. Nou helemaal omdat ze weten dat ik me kapot train en er weinig vooruitgang in zit om mooi breed te zijn, niet Schwarzenegger breed, maar gewoon goed zichtbaar en zelfverzekerd.

Betreft trainings schema werk ik heel veel op gevoel. Ik focus mij vooral op armen (3x8-10), borst (3x8-10), rug (moet rustig aan in verband met hernia en rug klachten), schouders (5/6xtodat ik niet meer kan) en buik (3xtodat ik niet meer kan).

Ik weet dat het niet helemaal goed is, maar ik heb op het moment te weinig tijd om een volledig schema in elkaar te zetten. Daarom wil ik binnenkort die persoonlijke begeleiding inschakelen van het DBB forum.

Op het moment zit het financieel niet mee. Daarom begin ik ook niet per direct aan AAS maar in de nabije toekomst. Ongeveer over 2 maanden of iets dergelijks. Goede opportunity om dus veel informatie te winnen en er goed in te verdiepen.

Bedankt voor het lezen en ik hoop op normale reacties, meningen en adviezen waaruit ik veel informatie kan winnen!

- Ben

Laatst bewerkt:
1m96 75kg

1m94 74Kg... Maar wat wil je daarmee zeggen?

Jij kan echt wel 90kg wegen zonder kuren. Ik ben/was ook ecto en begon met trainen toen ik 65kg woog, heb in 4 jaar tijd gewoon naturel 24kg gepakt + een beetje vet.

Heel simpel als je niet vooruit gaat dan:
- eet je niet goed/te weinig
- trainen je niet goed
- pak niet goed rust

Lees je goed in bij de voedigssectie, ga ook bij trainingsschema's kijken. Ik weet zeker dat je daar kan verbeteren.

Succes

Sta je echt op 5%? Lijkt me bijna ongezond. Ga is hoger in je carbs zitten en volgens mij kan je best een paar schepjes whey minderen. Misschien is een goeie weight gainer een optie, Mammoth 2500 oid. Neem je dat ipv al die whey.

Zoals hierboven al gezegd kijk goed naar voeding en trainingschema; zwaar trainen, korte sets met low reps.

Dus lekker nog naturel wat gainen en als je dan zwaarder bent beginnen met een test only kuurtje. Staat het forum vol mee.

Vervang elke schep whey door 2 scheppen basic bulk oats.

• Topic Starter Topic Starter
Sta je echt op 5%? Lijkt me bijna ongezond. Ga is hoger in je carbs zitten en volgens mij kan je best een paar schepjes whey minderen. Misschien is een goeie weight gainer een optie, Mammoth 2500 oid. Neem je dat ipv al die whey.

Zoals hierboven al gezegd kijk goed naar voeding en trainingschema; zwaar trainen, korte sets met low reps.

Dus lekker nog naturel wat gainen en als je dan zwaarder bent beginnen met een test only kuurtje. Staat het forum vol mee.

Weet ik niet zeker... Ik ga het eens na vragen bij de sportschool! Die hebben het geregistreerd. Die 5% stond er nog van toen ik me aanmeldde in Maart. Het lijkt mij ook wat weinig... Maar mij werd toen wel gezegd dat het gewoon gezond was.

Jij kan echt wel 90kg wegen zonder kuren. Ik ben/was ook ecto en begon met trainen toen ik 65kg woog, heb in 4 jaar tijd gewoon naturel 24kg gepakt + een beetje vet.

Heel simpel als je niet vooruit gaat dan:
- eet je niet goed/te weinig
- trainen je niet goed
- pak niet goed rust

Lees je goed in bij de voedigssectie, ga ook bij trainingsschema's kijken. Ik weet zeker dat je daar kan verbeteren.

Succes

Bedankt, maar dat is dus mijn probleem. Ik kom gewoon niet aan kan vreten wat ik wil. Moet ik me eigen dan helemaal volstouwen todat ik bijna kots? Lijkt me ook niet gezond...

En ik merk ook echt wel dat ik aangekomen ben en dat ik gespierder word laatste half jaar. Maar het schiet niet op naar mijn gevoel. Ik wil gewoon een "boost", en daarna lekker naturel verder gaan.

Weet ik niet zeker... Ik ga het eens na vragen bij de sportschool! Die hebben het geregistreerd. Die 5% stond er nog van toen ik me aanmeldde in Maart. Het lijkt mij ook wat weinig... Maar mij werd toen wel gezegd dat het gewoon gezond was.

Bedankt, maar dat is dus mijn probleem. Ik kom gewoon niet aan kan vreten wat ik wil. Moet ik me eigen dan helemaal volstouwen todat ik bijna kots? Lijkt me ook niet gezond...

En ik merk ook echt wel dat ik aangekomen ben en dat ik gespierder word laatste half jaar. Maar het schiet niet op naar mijn gevoel. Ik wil gewoon een "boost", en daarna lekker naturel verder gaan.

..heb je de grens al eens op gezocht?? zo heb ik iig wel leren bunkeren, tot net niet kokken..

Je eet nu maar 3x per dag, maak daar eens 6 of 7 keer van. Is wat makkelijker om meer te eten op een dag dan alles in 3 maaltijden proppen..

Hoeveel eet je eigenlijk op een dag: kcal, eiwitten, koolhydraten, vetten; hoe zitten die verhoudingen? 40/35/25 of 35/35/30 etc????
Je moet EXACT uitrekenen wat je verbruik is en hierop EXACT je voedingsschema maken

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven